J. A. Redmerská - Skok do neznáma

J. A. Redmerská je autorka, ktorá má na konte už niekoľko výborných kníh. Najväčší úspech však získala dilógiou Radšej nikdy. Pre mňa je to jedna z nezabudnuteľných sérií, ktorá mi naozaj veľa dala a niektoré myšlienky z tých kníh mám stále v pamäti. Po jej ďalšej knihe, Skok do neznáma, som išla ako po záruke kvality.

Priznám sa, že som si knihu neužila tak veľmi ako autorkine predchádzajúce. Mala obrovský potenciál, zaujímavú zápletku, dobrých hrdinov, ale môj čitateľský zážitok nebol taký veľký ako by som čakala. Nie som si istá, či je to mojou čitateľskou krízou alebo je to v knihe. Páčilo sa mi prostredie knihy, väčšinou sme sa nachádzali na kúzelnom Havaji. Čiže teplo, slnko, more, postavy si užívali, tak chybu nevidím. Na tejto knihe sa mi asi najviac páčilo to, ako sa postavy povzbudzovali. Pri strachu, fóbii, depku, pri všetkom. Stáli jeden pri druhom.

Hlavnou postavou tejto knihy je Sienna, ktorá pochádza z chudobného prostredia. Jej rodičia tvrdo pracovali, aby mohla študovať na univerzite a mala lepší život ako oni. To sa podarilo, tvrdo pracuje, patrí medzi najlepších v brandži a peniaze používa rozumne. Bola veľmi inteligentná, čo si zaumienila, to splnila a vždy uvažovala logicky. Málokedy poslúchla srdce miesto rozumu. Luke oproti nej vyzeral ako voľnomyšlienkar. Taký ale nebol, keďže uvažoval logicky tiež. Ale v inom smere. Hľadal cestu ako si život vychutnať. To sa mi na ňom nesmierne páčilo. Sienne ukázal pocit slobody a voľnosti. Ako si užiť život bez viazanosti na peniazoch či postavení. Pre mňa asi najlepší prvok tejto knihy. Ku ostatným postavám môžem povedať, že ma celkom zaujali príbehy Lukových priateľov. Tiež to boli šialenci, ktorí milovali extrémne športy a to ma tak trochu fascinovalo.

Skok do neznáma bola príjemná oddychovka, z ktorej som väčšinu prečítala u lekára. Užila som si to, ale mala som výhrady. Hoci bol príbeh zaujímavý, nebolo to niečo z čoho som padla na zadok. Obe hlavné postavy si prešli ťažkými obdobiami, no aj tak mi to nedalo nič z čoho by som otvárala oči. Pre mňa je táto kniha dobrou oddychovkou, ktorá mi umožnila prežiť niekoľko nudných hodín. Odporučila by som ju tým ľuďom, ktorí prahnú po peniazoch a neužívajú si svoj život. Možno im otvorí oči. A tiež nenáročným čitateľom. Nie je to kniha, ktorá vám ukáže, čo robiť so životom, ale pomôže vám premyslieť si vašu budúcnosť a a ukáže, že peniaze nie sú všetko. Určite vyskúšajte a spravte si vlastný názor!

Recenzovala: Kristína Poloncová