HRDINA - Rhonda Byrne

Rhondu Byrne preslávil  film (a neskôr kniha) Tajomstvo, a vďaka vlne úspechu v nasledujúcich rokoch napísala knihy Sila (2011), Zázrak (2012). Knihy, ktoré píše sú niečo medzi ezoterickými/mystickými a motivačnými knihami. Hrdina je skôr motivačného charakteru, naproti Tajomstvu.

Odkedy som rozbalila balíček s knižkou nevedela som sa na ňu vynadívať. Pozadie prebalu pripomína mapu stredozeme, či inej fantasy zeme s názvami miest ako Výzva, Najvyššia skúška, Viera, Odmena. To čo sa nachádza pod prebalom je ešte vyššieho kalibru. Knihu bez prebalu z väčšej časti pokrýva zlatá farba zmiešaná s čiernou a celkovo pôsobí luxusným dojmom. Tak isto je na tom vnútro knihy. Celkovo táto knižka lahodí môjmu oku a o to viac som sa tešila na jej čítanie.

Kniha Hrdina je popretkávaná výrokmi úspešných ľudí, ktorý svoj život zmenili a uspeli. Veľmi milo ma prekvapili výroky známych osobností ako sú J.K. Rowingovej, či Jim Carrey. Hrdina vás prinúti pozerať sa na svet inak a takisto zmeniť názor aj na vlastnú osobnosť a budúcnosť svojho života (naučí vás že aj s tvarovaním obočia sa dá vytvoriť národné či celosvetové impérium).

''Je to váš príbeh. Je to váš cieľ. Preto ste na planéte Zem - aby ste absolvovali cestu hrdinu a objavili hrdinu v sebe. Je jedno, aká je vaša životná situácia, je jedno, aký je váš vek, nikdy nie je neskoro nasledovať svoj sen.''

''Vaše koníček môžu poukazovať na vaše predurčenie, lebo k nim pristupujete s vášňou a nájdete si na ne čas. Záľuby mnohých ľudí sa premenili na veľké sny, z ktorých sa zrodili veľké spoločnosti.''

Priemerná dĺžka života je 24 869 dní, tak prečo so sebou nič nerobíme? Nesmieme predsa odkladať svoje sny. Aký je vlastne zmysel nášho života ? Čo chceme dosiahnuť ? Konajme tak, aby sme s posledným dychom neľutovali premárnený čas.

Aj keď je Hrdina plný pozitívnych myšlienok, čakala som od neho viac. Nachádzajú sa v ňom príbehy dvanástich úspešných ľudí, ktorí to ale vôbec nemali v živote ľahké. Ak by kniha neobsahovala životné cesty týchto ľudí, považovala by som ju za súhrn iných rád, ktoré nájdete v každej motivačnej knihe, prípadne v predošlých knihách od Rhondy Byrne. Ale tak to už s tými motivačnými (pozitívne ladenými) knihami chodí, len veľmi ťažko nájdete niečo fakt neopozerané a nové. Kniha dobre padne ľuďom, ktorý nie sú spokojní so svojim životom. Aj napriek tomu, že ju hodnotím priemerne vo mne rozdúchala malý plamienok, vďaka ktorému sa budem snažiť zmeniť svoj život tak, aby ma bavilo to, čo robím.

Hodnotenie: ***

Recenzoval: Nikee