Čtenářská recenze: Stephenie Meyerová - Hostitel

Hostitel patří mezi nejzdařilejší kousky v mé knihovně. Bez váhání bych ho doporučila jak milovníkům fantasy, tak všem, kteří mají rádi kvalitní literaturu a to bez ohledu na žánr.

Stephenie Meyerová se narodila v roce v 1973 v Connecticatu v USA. Jako spisovatelka se proslavila svou literární prvotinou, romantickou fantasy ságou Stmívání. Díky mediálnímu poprasku kolem upíří ságy zůstala v pozadí zájmu jiná kniha Meyerové, Hostitel, vydaná v roce 2008. V porovnání se známějším StmívánímHostitel propracovanější děj a i ve stylu psaní se autorka posunula výrazně kupředu.

Když se Poutnice probudí ve svém novém těle, vše ji připadá nové a neznámé. V minulosti žila v různých hostitelích a na různých planetách, ale toto je první chvíle, kdy se probudila jako člověk. Její rase se již téměř podařilo podrobit si lidské pokolení, zbývá jen několik jedinců, kterým se daří unikat, i s těmi se její druh ale brzo vypořádá. To však Poutnici v tuto chvíli trápit nemusí. Od chytání vzdorujících lidí jsou zde jiní. Ona se musí v prvé řadě soustředit na splynutí se svým novým tělem a úplné potlačení mysli své hostitelky. Zprvu se to Poutnici jeví jako snadný úkol, vždyť dokázala ovládnout již tolik hostitelů, teď se ale musí potýkat s myslí mnohem silnější než kdy dřív. Melanie, dívka, do které Poutnice vstoupila, se nechce svého těla ani života vzdát bez boje. Promlouvá k Poutnici a zaplavuje její mysl vzpomínkami na svého bratra a milovaného muže Jareda, kterým se dosud daří vetřelcům unikat. Maleniny vzpomínky nakonec Poutnici uchvátí natolik, že si sama zamiluje Melanina bratra i Jareda. Chce je vidět a pomoci jim stejně jako Melanie. Mezi ženami, které se nedobrovolně dělí o jedno tělo, tak vznikne tiché spojenectví…

Hostitel je víc než jen poutavý příběh. Je to pohled do lidské duše, pohled který odkrývá stinná, ale také světlá místa v nás. Když knihu čtete, nedokážete se ubránit myšlenkám na to, jak byste se s podobnou situací vypořádali sami. Je to jedna z knih, které i po přečtení zůstávají dál s vámi.

Autorkou recenze je Kateřina Huňová