Hope Tarrová - Operácia Popoluška

Existujú rozprávkové konce aj v normálnom živote?

http://2.bp.blogspot.com/-fKAHhIvQiBc/VitwplRWSwI/AAAAAAAADts/ZZh8DRn8DFU/s320/large-operacia_popoluska.jpgRedaktorka ženského časopisu Macie Grahamová vždy napíše svoj príbeh. Tentoraz si brúsi zuby na istú verejne známu osobnosť, príťažlivého, ale konzervatívne zmýšľajúceho Rossa Mannona. Keď Mannon skritizuje v rozhlasovom vysielaní jeden z Maciných odvážnych článkov, tá neváha a kuje pomstu neznesiteľnému Texasanovi.

Ross hľadá gazdinú a zároveň vzor pre svoju dospievajúcu dcéru. Macie presne vie, čo potrebuje. A tak sa v Rossovom živote objaví dokonalá žena a on si konečne vydýchne. Nepočíta však s tým, že ho nádherná zamestnankyňa v červených lodičkách tak zaujme.

„Operácia Popoluška“ mala jasný cieľ, ibaže Ross Mannon je v súkromí rovnako dokonalý ako na verejnosti. Macie však napokon predsa len odhalí isté tajomstvo, ktoré by mu mohlo zničiť povesť. Čo si vyberie? Bude riskovať stratu zamestnania, alebo rozprávkový koniec, o ktorom pôvodne ani netušila, že ho chce?

Myslím, že nie je asi nikto kto by nepoznal príbeh o Popoluške. Ja sa priznám, že je to jedna z mojich najobľúbenejších rozprávok z detstva a mám rada všetky snahy o pretvorenie tohto tradičného príbehu do súčasnosti. Keď som sa dozvedela, že vychádza táto knihy, ktorá v podstate nemá s tou našou popoluškou veľa spoločného (aj keď krásny princ nechýba) určite som jej musela dať šancu a vôbec to neľutujem, pretože som si tento príbeh užila.

"Macie naprázdno prehltla, otvorila oči a odlepila sa od dverí. Mal pravdu. Dlhuje mu to. A ešte oveľa viac."

Macie je redaktorka a svoju prácu zbožňuje a nerobí jej problém ísť aj cez mŕtvoly, len aby napísala skvelý článok. Jediné, čo znáša ťažko je kritika, a preto keď Ross Mannon skritizuje jej článok, hneď začne kuť krutú pomstu. To však ešte netuší, že sa jedna o kus sexy chlapa s veľkým srdcom. A tak sa nám príbeh skomplikuje a môžme sledovať ako postupne Macie mení svoj názor a váha, či jej článok, ktorý by ho mohol zničiť naozaj stojí za to, aby nemala rozprávkový koniec ako v rozprávke. Macie je naozaj silná hrdinka a kniha sa mi čítala z jej pohľadu skvelo. Čo na srdci, to na jazyku - to ju úplne vystihuje. Okrem toho bolo vidno, že ju jej práca naozaj napĺňa, že je poriadne zvedavá a potrebuje všetko vedieť. Okrem toho mala energie na rozdávanie a jej nálada bola naozaj nákazlivá.  Všetko som prežívala s ňou a strany som len tak prehadzovala. Je jasné, že dejová línia je zamerená hlavne na to, ako sa Ross mení a ako sa vyvíja ich vzťah. Romantická zápletka tvorí celú hlavnú dejovú líniu a tie vedľajšie sa skoro vôbec nerozvíjajú. Mám rada romantiku, no mala som pocit, ako keby autorka nevedela niekedy o čom má písať a ako keby na určitých úsekoch stratila šťavu. Síce bolo takýchto úsekov len pár, aj tak som mala pocit, že by knihe neublížilo, keby bola obohatená o nejakú zaujímavý zvrat, niečo, kedy by som si povedala, že tak toto som nečakala alebo by som si hovorila, že konečne nejaký iný romantický príbeh.

"Tri oriešky a biely kôň, majte sa na pozore. Kolesá Operácie Popoluška sa roztáčajú."

Ako ja vždy hovorím, pri romantických knihách sa málokedy dá vytvoriť nejaká akcia, či napätie, no je veľa možností ako knihu ozvláštniť, obohatiť, urobiť ju inou. A tu mi práve takýto bonus chýbal. Aby ste ma nepochopili zle, bolo to naozaj vynikajúce dielko, ktoré sa mi páčilo už len kvôli tomu, že sa naše hlavné postavy na seba nevrhli hneď na druhej strane, ale ich vzťah sa naozaj plynulo rozbiehal. Okrem toho bolo všetko skvelé, príbeh sa naťahal ako žuvačka, len som čakala niečo viac, za čo by si kniha zaslúžila plný počet. Jeden lajk budem musieť stiahnuť, pretože je pravda, že sú nejaké knihy, ktoré sú lepšie. Aj napriek tomu si však myslím, že toto bolo jedno z tých podarených romantických diel a môžem vám ho odporučiť.

Pokiaľ hľadáte nejakú romantiku na oddych, tak je táto kniha jasná voľba. Obsahuje vyspelý príbeh plný romantiky, ktorý vás zahreje v tieto chladné jesenné dni a určite sa vám bude páčiť.

Recenzovala: Veronika Dedíková