Holly Goldbergová Sloanová – Šťastná sedmička

Willov Chanceová je neobyčajné dvanásť ročné dievča. Má záľubu v botanike a medicíne, hlavne v chorobách a ich diagnostikovaní. Je to malý génius, ktorý vníma svoje okolie veľmi citlivo. Nie je ako deti v jej veku.

Je bystrá, svojská a zbožňuje číslo SEDEM. Nemá kamarátov a veľmi ťažko spoznáva nových ľudí. Po tragickej nehode svojich rodičov sa utiahne do seba. Zanevrie na celý svet. Už to nie je tá Willow, ako predtým. Začítajte sa do jedinečného príbehu, ktorý vám vezme dych, chytí vás za srdce a prinúti vás prehodnotiť vaše životné priority.

Šťastná sedmička od americkej autorky Holly Goldbergovej Sloanovej je vskutku výnimočná kniha. Navonok sa javí, ako obyčajný príbeh mladého dievčaťa, ale keď sa do nej začítate, prídete o všetky slová a vy knihu nepoložíte, pokým neprečítate poslednú stránku. Autorka vytvorila unikátny príbeh, ktorý mi vyrazil dych. Vytvorila svojský svet malej Willov, ktorá sa snaží vysporiadať so stratou rodičov.

Nikdy nedovoľte nikomu, aby vám povedal, že niečo nedokážete.

Niekedy vezmete do ruky knihu a viete presne, čo od nej môžete očakávať. Ale táto kniha sa vymyká všetkému, čo ste doteraz poznali. Dostanete omnoho viac, ako len príbeh mladého dievčatka. Príbeh je popretkávaný mnohými myšlienkami, ktoré vás nútia zamyslieť sa. Autorka vytvorila navonok jednoduchý príbeh, ktorý ukrýva obrovskú hĺbku. Príbeh malej Willow nie je niečo, čo ste doteraz čítali. Budete žasnúť nad jej povahou a jej zmýšľaní.

Príbeh má hneď niekoľko plusov. Autorka príbeh napísala netradičným štýlom. A to aj v prvej aj v tretej osobe. Ešte som v takejto forme knihu napísanú nečítala. Je to skvelé osvieženie oproti všetkým knihám, ktoré sú písane v jednej forme. Pohľad Willow v prvej osobe mi dovolil bližšie nahliadnuť do jej vnútra a tak si ju ešte viac obľúbiť. Kapitoly v tretej osobe dávali autorke možnosť striedať pohľady ostatných postáv, čo som prijala s otvorenou náručou.

Ak sa staráte o iných, vaše vlastné trápenie prestane byť stredobodom pozornosti.

Ďalším obrovským plusom príbehu sú postavy. Hlavnú hrdinku, Willow, som si obľúbila od začiatku. Nie je ako drvivá väčšina hrdiniek, ktoré nájdete v ostatných knihách. Je svojská, na nič sa nehrá. Na svoj vek je veľmi vyspelá a múdra. Po smrti jej rodičov sa utiahla do seba a prestala byť tou Willow, ktorú sme mali možnosť spoznať na začiatku knihy. Všetky postavy, ktoré nám autorka predstavila majú svojskú hĺbku a žiadna sa na tú druhú nepodobná. Ich charaktery sú jedinečné a môžete sledovať prerod nejednej postavy.

Skvelým aspektom knihy je aj fakt, že príbeh vo vás vyvolá rôznu škálu pocitov. Budete sa smiať, pocítite povestnú hrču v hrdle a taktiež budete Willow držať palce, aby sa jej utrpenie zmiernilo. Autorka dokázala príbeh postupne vygradovať a udržať čitateľa v napätí, aby knihu po pár stránkach neodložil. Šťastná sedmička nie je príbeh, aký ste doteraz čítali. Hoci je príbeh prepracovaný, mňa zaujal práve svojou jednoduchosťou. Autorkin štýl je ľahký, svieži a núti vás čítať ďalej. Mala som problém sa od knihy odtrhnúť.

Chcem zhasnúť slnko a žiť v temnote.

Príbeh autorky Holly Goldbergovej Sloanovej, Šťastná sedmička, je o prekonávaní straty, vytváraní priateľstiev a taktiež o tom, ako jediná osoba môže zmeniť životy skupine ľudí. Túto knihu odporúčam absolútne každému bez rozdielu. Som presvedčená, že kniha každému dá niečo do života a prinúti ho zamyslieť sa.

Hodnotenie: *****

Recenzoval: Sue