Geek Girl: Šprtka / Holly Smale

Na pohľad útla knižka s veselou obálkou a s prísľubom šialeného, predovšetkým absolútne tínedžerského príbehu. Človek akosi podvedome takúto knihu berie do rúk s očakávaním priemerného, milučkého príbehu. Príbeh milučký teda rozhodne bol, ale za priemerný by som ho neoznačila ani náhodou. Áno všetko čo tu môžeme nájsť sme už zrejme videli aj niekde inde (a možno nie raz). Dievča, ktoré rozpúta katastrofu na každom kroku, bez sebavedomia, šedá myška, mega sexy mužská postava, románik... Áno, áno... Toto tu už bolo a aj vždy bude. Ale! Čo ak vám poviem, že Holy Smale dokázala aj z tých najpríšernejších klišé scén spraviť niečo originálne, zábavné a výborné?

Žiadne čo ak, toto vám seriózne hovorím a myslím to fakt vážne. Nikdy by som nepovedala, že klišé môže pôsobiť originálne, no stalo sa. Tento príbeh ma bavil od prvej stránky! Už od začiatku bol písaný ľahkým, nenúteným a zábavným spôsobom, ktorému som ihneď prišla na chuť. Táto kniha sa nesnaží hrať na žiaden bestseller. To akým smerom sa bude uberať viete hneď od začiatku. Viete do čoho idete a viete, že si to zamilujete. Šprtka je ideálna kniha pre únavné dni plné starostí. Je to skvelá oddychovka. Autorka tu vytvorila asi milión scén pri ktorých sa schuti zasmejete celkom bez výčitiek. Holly Smale ma fantastický štýl písania, ktorý sadne takmer každému. Bežné činnosti vie opísať ako poriadnu akciu a postavám dáva dušu, originalitu a niečo čo vás prinúti obľúbiť si ich.

Hlavná hrdinka Harriet je šprtka srdcom aj dušou. Ako to už býva, kde je šprt - tam je aj šikana. Svojich priateľov by dokázala spočítať na jednej ruke a to medzi nich patrí i rodina. Je jednoducho jasné, že nezapadá. Dobre sa cíti iba pri svojej jedinej priateľke, no počas príbehu ich vzťah zakúsi poriadnu skúšku. To, že Harriet objavia a dostane sa do modelingu je akoby upadla do sna. Asi by som sa mala hanbiť, ale celé som si to naozaj užívala s ňou :D. Odrazu sa jej otvorili možnosti a svet jej otváral náruč. Je to ako s Andersonovým škaredým káčatkom. Navyše Harrietina premena prináša ako inak kopec zábavy. Veľmi sa mi však páčilo to, že Harriet potlačila všetky nároky a požiadavky. Zachovala si samú seba a bola sama sebou. Na nič sa nehrala, nič nepredstierala.

V knihe je toľko skvelých postáv! Harrietin zábavný otec, jej verný prenasledovateľ, jej "sexy hrdina", modelingový agent,  ktorý každého volá zdrobneninami... Takmer každá postava si zaslúži byť zmienená. Ani trocha som nečakala, že sa mi táto kniha bude tak veľmi páčiť. Popravde ani som nevedela, či sa mi bude páčiť... opäť to bol risk. A vyplatilo sa! Túto knihu určite odporúčam ako skvelú voľbu pre tínedžerov. Rozhodne patrí do kategórie plným právom. Autorka na mňa urobila naozaj dojem a už sa neviem dočkať na ďalšie diely! Pevne verím, že časom u nás vyjdu všetky. Spočiatku som bola mierne zhrozená z toho, že takáto knižka má tak veľa pokračovaní, no teraz som nadšená!

Recenzovala: Kristína Dražovská