Fantastické zvery a ich výskyt (čarovná príručka k filmu)

Takto pred mesiacom mal premiéru film Fantastické zvery a ich výskyt, ktorý je voľným pokračovaním série o čarodejníkovi Harry Potterovi. Príbeh sa však odohráva dávno predtým, ako sa Harry vôbec narodil.

Mlok Scamander, hlavný hrdina tohto filmu, si už v mladosti zamiloval fantastické zvery. Objavuje a študuje čarovné tvory z celého sveta, keďže je presvedčený, že treba tieto tvory chrániť. Jeho dobrodružstvo sa začína v zime 1926, kedy prichádza so svojím čarovným kufríkom do New Yorku. Medzi tým Spojené štáty terorizuje niečo temné a zlovestné. Rozbíja okná, demoluje domy a zabíja ľudí. Aby toho nebolo málo, Mlok svoj kufrík omylom vymení s kufríkom istého nomága Jacoba Kowalskiho. Ten nechtiac vypustí Mlokove milované zvery, ktoré sa odrazu stávajú hlavnými podozrivými z ohavných útokov. Podarí sa Mlokovi zachrániť svoje zvery a dokázať ich nevinu? A v neposlednom rade, podarí sa hlavným hrdinom zachrániť New York pred skazonosnou mágiou

Prešlo päť rokov odkedy filmové spoločnosti uviedli na svojich plátnach druhý diel Darov smrti. Hoci mnohí fanúšikovia už z pottermánie vyrástli, v srdciach väčšiny z nich Harry Potter stále ostal. Do tejto skupiny sa hrdo hlásim aj ja. Neodolal som ôsmemu pokračovaniu či ilustrovaným edíciám kníh, preto ani Fantastické zvery nemohli ujsť mojej pozornosti. Musím povedať, že mi doslova vyrazili dych. Zimomriavky pri úvodnej melódii, dychberúce okamihy počas filmu, ale najmä hodiny vstrebávania všetkých emócií a zážitkov z tohto filmu. Aj tak by sa dali charakterizovať moje pocity po zhliadnutí tohto filmuVedel som, že bude vynikajúci, no i napriek tomu prekonal všetky moje očakávania.

J. K. Rowlingovej sa opäť podarilo vytvoriť fenomenálny príbeh, ktorý pozostáva z množstva nových zápletiek. Na diváka čaká veľa nových postáv a súvislostí, ktorých pochopeniu má dopomôcť aj čerstvo vydaná príručka k filmu. Tá pozostáva z bezmála stovky strán, na ktorých sú predstavené jednotlivé postavy filmu, ale takisto aj zvery, miesta, organizácie či používané kúzla. Čarodejnícky svet "za veľkou mlákou" sa predsa len odlišuje od toho nášho, preto každý fanúšik určite ocení stručný prehľad podstatných informácií. Príručka pozostáva z desiatok autentických fotografií, ktoré umožňujú divákovi pripomenúť si dôležité súvislosti bez nutnosti opätovného sledovania filmu.

Fantastické zvery boli pre mňa najlepším a zároveň aj najviac očakávaným filmom roku 2016. Prvým dielom ale táto séria neskončí a režisér spolu s Rowlingovou plánujú spolu až päť častí. Druhá by mala do kín doraziť v novembri 2018. Osobne sa na filmy veľmi teším a nemyslím si, že ide iba o marketingový ťah. Ťažko povedať, či sa Mlok nestane ešte obľúbenejším než Harry. Eddie Redmayne so svojimi hereckými schopnosťami má na to dozaista veľký potenciál. Čo sa týka čarovnej príručky, odporúčam ju každému nadšencovi tohto magického sveta. Jej kúpu určite nebudete ľutovať. Čo tak ju spomenúť na poslednú chvíľu v liste Ježiškovi? Prajem pekné čítanie! :-)