Čtenářská recenze: Chrysa Dimoulidou - Deník ctihodné prostitutky

Kniha Deník ctihodné prostitutky je velice poutavě napsaná knížka. Napsala ji řecká spisovatelka Chrysa Dimoulidou, která pracovala mimo jiné také jako letuška. Už v té době psala reportáže pro různé časopisy, v nichž využívala zážitky ze svých cest po světě. Dodnes vydala deset společenských románů a všechny jsou velice úspěšné. Kromě toho píše autorka také básně a scénáře.

Já jsem od této spisovatelky přečetla zatím jen tento Deník ctihodné prostitutky a kniha mě velice zaujala. Určitě bych si přečetla i další z jejích knih.

Hlavní hrdinkou knihy a zároveň vypravěčkou celého příběhu je paní Evženie Franku. Svůj příběh vypráví až ve svém stáří 80 let a vrací se tak zpátky ke vzpomínkám na celý svůj život od dětství až do současnosti. Je to žena, která skrývá dobře utajované tajemství, žena, která bývala prostitutkou a měla jiné jméno.

Evženie Franku měla velice těžké dětství. Narodila se ve velmi chudé rodině, často trpěla hladem a navíc jí v útlém věku zemřel otec, živitel rodiny, takže se musela životem protloukat, jak se dalo. Po všech životních peripetiích se stala váženou a bohatou prostitutkou, madam Dženy Samara, ovšem tím její osud ještě zdaleka nekončí… Hlavní hrdinka nás zavede do přístavu Piereas, do kdysi athénského střediska zábavy a hříšného nočního života. A nejen tam.

Pokud si chcete přečíst poutavý a zajímavý příběh, určitě sáhněte po této knize. Je psaná jako vyprávění a vzpomínky ženy se zajímavým osudem a velice dobře se čte.

V originálu se kniha jmenuje Když Bůh pláče, ale sama překladatelka, paní Tena Elefteriadu píše, že český název – Deník ctihodné prostitutky - je pro tuto knihu naprosto vystihující. Přiznává, že si knihu sama k překladu vybrala. Hledala prý knihu od nějaké úspěšné řecké autorky a knihkupec v Soluni ji ukázal tuto knihu a doporučil s tím, že je to bestseller roku 2005.

Myslím, že paní Tena Elefteriadu vybrala velice dobře a také moc pěkně knihu přeložila. Všem ji doporučuji.

Autorkou recenze je Jitka Umlaufová