Demi Moore - Moja spoveď

Keby ma niekto zavrel na mesiac do miestnosti, kde bude len televízia a dobré jedlo a povedal by mi, že musím celé dni pozerať filmy a seriály, pravdepodobne by som jasala od šťastia. Aj napriek tomu, že nie som žiadny domased, rada si pozriem nejaký dobrý film alebo seriál. Okrem toho som veľmi zvedavý človek, a preto si často dohľadávam informácie k rôznym hercom, k ich postavám, zisťujem si, čo najviac. Vždy som si priala, aby mi zapamätávanie učiva do školy išlo aspoň sčasti tak dobre, ako pikošky a infošky o živote slávnych ľudí. Demi Moore je pre mňa jedna dokonalá a talentová herečka, ktorej filmy sledujem už odmalička.

Autobiografia nie je môj dominantný žáner, ktorý by som vyhľadávala, ale keď som sa dozvedela, že pochádza z pera tejto ženy, neváhala som po ňom siahnuť.

"Viem, vyzerá to ako dokonalý život. No ak v sebe vláčite bremeno hanby a nespracovaných tráum, nijaké peniaze ani úspechy a sláva vás ho nezbavia."

Moja spoveď zachytáva život Demi už od jej útleho detstva až po súčasnosť. Pokiaľ aspoň trošku sledujete dianie v showbiznise, určite ste si všimli, že s jej osobou sú späté viaceré škandály. Či už ide o jej manželstvá s nemej slávnymi hercami, ako je ona sama, závislosti, poruchy príjmu potravy, problémy v rodine - nič neušlo oku paparazzov, ktorí si na nej doslova mohli zgustnúť. Pravdaže, to sa naplno prejavilo aj v jej psychike. Povedzme si úprimne. Medzi tými najznámejšími hercami by sme len ťažko hľadali takého, ktorý nemá nejaké psychické problémy alebo netrpel závislosťou. Sláva a neustále prenasledovanie si vyžiadajú svoju daň. Demi vo svojej knihe úprimne a od srdca popisuje celý svoj život. Bez okolkov otvára témy, ktoré sú pre iných tabu a o ktorých sa bojíme hovoriť aj pred vlastnou rodinou. Vydať toto dielko bol od nej skvelý ťah. Konečne uviedla na pravú mieru mnoho otáznikov, ktoré viseli nad jej životom, poukázala na to, ako strašne dokážu média zveličovať a prekrúcať, len aby získali tie najväčšie zisky. Veľakrát som sa zamyslela nad tým, čo by som robila ja, keby som v jej koži. Na jednej strane si môžeme myslieť, že slávni ľudia majú všetko, na druhej sa ukazuje, že často nemajú okrem pocitu prázdnoty, nič.

"Mne sa rana začala hojiť, keď som sa rozhodla, že budem mamu na konci jej života opatrovať."

Autobiografia je veľmi špecifický žáner, ktorý sadne málokomu. Často býva považovaná len za marketingový ťah s cieľom popularizovať nejakú osobu a vyťažiť čo najviac peňazí z jej upadajúcej kariéry, ktorá sa nedá už zachrániť. Myslím si, že v tomto prípade vôbec nešlo o tento bod, keďže Demi aj napriek svojmu možno vyššiemu veku stále patrí k žiadaným herečkám. Dokonca by som povedala, že sa mi teraz oveľa viac pozdáva v rolách, ktoré sú jej prideľované. Zo začiatku som mala trošku strach, že ma kniha nebude baviť. Musím však uznať, že som sa mýlila. Aj napriek tomu, že túto knihu tak skoro nezoberiem do ruky, určite sa oplatí prečítať si ju. Príjemným spestrením boli aj fotografie, ktoré dopĺňajú písaný text a ešte viac priblížia osobu a život Demi. Ani zďaleka som netušila, koľkými útrapami si aj ona prešla vo svojom živote a som rada, že som mala tú možnosť prečítať si to priamo od nej. Pre mňa osobne je fascinujúce, že zrazu niekto, koho sledujete v televízii a príde vám úplne vzdialený, sa vám zrazu vďaka svojim slovám priblíži a vkĺzne vám pod kožu.

Veľmi ťažko sa mi niečo takéto hodnotí, ale túto knihu by som odporučila každému, kto Demi pozná, či už viac ale menej a má chuť sa o nej dozvedieť niečo viac. Môžeme vám zaručiť, že si na ňu v mnohých veciach vytvoríte úplne odlišný názor, ako ste mali doteraz, pochopíte, že mnoho záležitostí vôbec neboli tak,  ako ich média vykreslili a zároveň budete mať po prečítaní pocit, že by ste s Demi mohli byť vari aj priatelia.

Nakoniec by som udelila štyri lajky. Aj napriek tomu, že sa mi kniha páčila, predsa len to nie je úplne dielko, ktoré by som mala chuť si hneď znova a znova prečítať. Moja spoveď bola emocionálna jazda, ktorá ma na jednej strane vyšťavila, no na druhej ma presvedčila o tom, že Nikdy nie je tak zle, aby nemohlo byť ešte horšie

Recenzovala: Veronika Dedíková