Daringham Hall - Dedičstvo

Nová romantická trilógia Daringham Hall, zasadená do malebného prostredia Východného Anglicka, nás zavedie do vidieckeho sídla rodiny Camdenovcov Daringham Hall. Pokojný život na tomto panstve naruší príchod mladého právnika Bena Sterlinga, ktorý si naň robí nárok.

Skutočnosť, že majiteľovi panstva Ralphovi akoby z oka vypadol, vyvolá lavínu intríg, domnienok, nekonečných klebiet a falošných dohadov. Lebo on je vraj skutočným dedičom tohto panstva. Prichádza s nenávisťou v srdci, jeho cieľ je raz a navždy sa vysporiadať s minulosťou. Jeho plány však zmení zverolekárka Kate, do ktorej sa vášnivo zamiluje. Ben zvažuje, či má zmysel žiť iba pre pomstu, alebo je dôležitejšie odpustiť a začať nový život?

Nuž zase raz sa dostávam do situácie kedy neviem kde, ani ako začať. Pokiaľ ste čitateľom môjho blogu, alebo sem aspoň raz za čas zavítate, tak môžete vidieť, že nemám vo zvyku písať negatívne recenzie. Píšem ich tak maximálne raz do roka. Ku knihám dokážem byť veľmi zhovievavá ak na nich aj nájdem nejakú chybičku. Väčšinou ju prehliadam a snažím sa vidieť len to dobré. Ale niekedy to už skrátka nejde a príde na rad aj negatívna recenzia... Mnoho blogerov píše práve negatívne recenzie radšej, pretože sa vraj aj lepšie píšu, no ja to veľmi v láske nemám. Je mi ľúto, že dnes budem takto kritizovať, no dúfam, že preto budete mať pochopenie. Ak by ste sa náhodou dostali do situácie, že vás táto kniha zaujala a uvažovali ste o jej kúpe, alebo podobne, prosím nenechajte sa odradiť. Koniec koncov vám sa kniha páčiť môže a mrzelo by ma keby som vám pokazila chuť do jej čítania.

Asi sa opakujem, a práve vám poviem niečo čo som spomenula už nespočetne veľa krát, no ja osobne som veľký milovník klasiky. Romány z dávnych čias sú môjmu srdcu veľmi blízke, no v poslednom čase nepohrdnem ani knihami, ktoré síce sú napísané v dnešnej dobe, no dej je zasadený do klasických čias a sú tam všetky prvky klasiky. Neprekáža mi to, že sú napísané teraz. Keď som si prečítala anotáciu na túto knihu a ešte som k tomu videla krásny nápis, ktorý tvrdil "Nádherná romanca z viktoriánskeho Anglicka" tak mi prirodzene ako prvé napadlo, že toto bude presne ten typ knihy. Myslela som, že to bude na štýl Jane Austenovej. Veď to poznáte príde mladý, pohľadný muž, ktorý si robí nároky na sídlo. Podobá sa na pána sídla, plus intrigy a dohady. Vás by to tiež napadlo však že? Teraz si uvedomujem, že zverolekárka ma mohla uviesť z omylu, no stalo sa. Avšak sklamanie, ktoré na mňa prišlo po tom čo som zistila, že je to niečo na štýl Steelovej, alebo Pilcherovej ide ťažko opísať...

Najprv to bol šok, ale povedala som si, že to ešte nemusí značiť katastrofu a že knihe dám ešte šancu. Nechcela som ju odsúdiť len preto, že nie je podľa môjho gusta. Naozaj nie. No už po pár stranách mi bolo jasné, že to skrátka nepôjde. Absolútne som sa do knihy nemohla začítať. Čím viac som čítala, tým menej ma to bavilo. Pod chvíľou som knihu odkladala a keď som sa k nej chcela vrátiť vždy som si našla niečo "dôležitejšie." Už len to, že som sa musela do knihy nútiť je dosť zlé, no to, že som sa do nej pomaly ani nedonútila je ešte horšie. Dej sa neskutočne ťahal. Nemôžem povedať, že by sa tam nič nedialo. Ono sa tam diali nejaké veci a asi ma tam mali prekvapiť aj nejaké "zvraty", no bolo to proste nezáživné. Hlavný hrdina tam prežíval tragédiu a mnou to ani netrhlo, pretože ma to vôbec nezaujímalo. Po celý čas som sa pokúšala už iba čo najskôr dočítať.

Postavy boli pre mňa nevýrazné a nezaujímavé, a nie práve uveriteľné. Chýbala im duša. Štýl písania autorky nie je zlý, no mne nesadol. Či dám tejto knihe ešte niekedy šancu, to naozaj neviem, ale budem v to dúfať. Nemám rada, keď sa mi nejaká kniha nepáči, pretože ma to potom mrzí. Každá kniha by mala niečo ponúknuť, no ja som v tejto nič nenašla. Medzi plusy patrí asi iba obálka, ktorá je neskutočne krásna a prostredie do ktorého je príbeh vsadený. Viktoriánske síce doslova nie je, no pekné je stále. Bohužiaľ neviem čo viac by som k tejto knižke dodala... Veľmi ma mrzí, že som ju musela skritizovať a že mi nesadla. Dúfam však, že ak vás kniha zaujala, tak sa vďaka mne nenecháte odradiť. Názor na ňu si utvorte sami a uvidíte.

Recenzovala: Kristína Dražovská