Čtenářská recenze: Danielle Steel - Dar

Tuto knížku jsem koupila jako dárek mamce k Vánocům. Nemohla jsem se dočkat co na ní řekne až jí dočte, protože Danielle Stellová je její oblíbenou autorkou. Ani tentokrát nezklamala. Mamka byla nadšená tudíž jsem si ihned knížku půjčila i já.

Knížka Dar je napsaná stejně tak jako každá kniha Steelové s velkou lehkostí a čtivostí. Je to neuvěřitelný příběh dvou rodin, jejichž osudy se spojí aniž by to samy plánovaly. Je to příběh, který se může stát i Vám, proto z něj mrazí v zádech a přečtete ho jedním dechem. Pokud se Vám nepodaří knížku přečíst celou najednou, nevadí. Uměním Danielle Steelové je, že v jejích příbězích není problém se znovu začíst na místě, kde jste minulý den skončili.

Vzhledem k tomu, že knížka začíná popisem života rodiny se dvěma dětmi, která žije velmi šťastně a radostně. Všichni se mají rádi, vše vychází jak má, cítila jsem ve chvíli, kdy jsem tyto řádky četla velké štěstí a radost a říkala si, jak je krásné žít spokojený a klidný život naplněný smíchem dětí. O to větší smutek jsem pocítila ve chvíli, kdy tyto krásné chvíle přeruší smrt jednoho z dětí, malé Annie. Rodina se rázem mění v jednotlivé členy. Každý prožívá svůj smutek po svém. V této chvíli bych nejraději vstoupila do děje a každého zvlášť utěšila v jejich smutku. Je skuteně neuvěřitelné, jak je autorka schopná vtáhnout čtenáře do děje.

Další rodina, která v této knize prožívá svůj příběh, je obyčejná rodina žijící všední život, který naruší těhotenství 16 leté Maribeth. Rodiče, respektive hlavně otec dívky, nesnese tuto potupu a posílá dceru do kláštera a žádá po ní, aby se nevracela, dokud se dítěte nezbaví. Prožívám s ní muka, která musí cítit při pocitu, že se jí zřekla vlastní rodina. Ráda bych jí pomohla, ale to můžu jen tím, že budu číst dál a držet jí pěsti. Velkým překvapením pro mě je, že Maribeth se seznámí s Tommym  - bratrem zemřelé Annie. Tommy se na Maribeth velmi upne. Prožívá s ní její těhotenství a zamiluje se do ní. Když nastane ten pravý čas, seznámí Maribeth se svými rodiči, kteří jsou zaskočeni dívčiným těhotenstvím a tím, jak je mladá. Celý příběh končí nádherným gestem Maribeth, která ví, že se o své dítě nemůže postarat a chce dále studovat. Miminko nabídne jako DAR Tommyho rodičům. V této chvíli jsem prožívala radost s touto rodinou, kterou čeká něco nového, radostného, šťastného. Ačkoliv o jedno dítě přišli, druhé jim je nabídnuto jako dar, který přijímají.

Po dočtení celého příběhu jsem smutná, že knížka nemá víc stránek. Chtěla bych, aby příběh pokračoval.

Knížku vřele doporučuji všem, kdo mají rádi romantické nenásilné příběhy u kterých se rádi usmějí i pobrečí. Je to skvělý odpočinkový dárek.

Autorkou recenze je Lenka Tatíčková