Danielle Trussoniová – Angelopolis

I keď som Angelológiu, prvú knihu tejto série čítala temer pred tromi rokmi, už vtedy po dočítaní posledných riadkov som bola zvedavá na pokračovanie pretože mi bolo jasné, že takto to isto skončiť nemôže a že kniha bude určite mať dajaké pokračovanie. Napokon som sa predsa len dočkala a keď autorka ohlásila vydanie Angelopolisu bola som priam nadšená z tohto zistenia a vedela som, že po tejto knihe jednoznačne siahnem pretože moja zvedavosť nad pokračovaním príbehu nepohasla ani po tých pár rokoch.

Od posledných udalostí, ktoré sa odohrali v Angelológií prešlo už desať rokov. Evangelina objavila svoje rodinné dedičstvo a z Verlaina sa stal elitný lovec anjelov. A tým sa obaja ocitajú na opačných stranách barikády. Každý na strane nepriateľa toho druhého. No keď Evangelinu o desiatich rokoch uvidí v Paríži jeho city sa znova ozvú a on si uvedomí, že i napriek tomu čím Evangelina je a tomu, čím sa stal on ju stále miluje. A keď ju unesie Eno, z druhu emimov – bojových anjelov urobí všetko preto aby ju našiel.

Na rozdiel od Angelológie sa v Angelopolise dej nezameriava predovšetkým len na Evangelinu ale toči sa viac okolo Verlaina a ďalších členov angelologickej spoločnosti. Čo ja osobne beriem ako dobré rozhodnutie pretože pohľady viacerých postáv knihu príjemne spestrili. Evangelina sa v skutočnosti v knihe skôr vyskytuje než by bola ťažiskovou postavou deja i keď má samozrejme v celom príbehu svoju úlohu. Do popredia sa v knihe dostávajú nové postavy ako aj postavy, ktoré nám autorka predstavila už v Angelológií no nedostali toľko priestoru.

Kniha je písaná veľmi pútavým štýlom vďaka ktorému ma autorka takmer okamžite vtiahla do deja. Zo začiatku som sa samozrejme musela zorientovať v množstve druhov anjelských bytostí. Takisto ako v Angelológií i v Angelopolise nám pribúdajú nové informácie, nové teórie (niektoré sa mi páčili, pri niektorých som krútila hlavou a snažila sa ich bez povšimnutia prejsť) a odhaľujú sa hádanky z prvej knihy no i niektoré ďalšie pribúdajú.

Autorka vytvorila v skutku pútavý príbeh, ktorý v sebe preplieta mytológiu, históriu a vedu takým štýlom, že som veľakrát hľadela na stránky s otvorenými ústami a skladala pomyselný klobúk nad autorkinou fantáziou a schopnosťou skĺbiť všetky tieto prvky do pútavého čítania, ktoré som len s problémami odkladala z rúk.

Na rozdiel od svojej predchodkyne druhá kniha tejto série neobsahuje toľko opisov, ktoré mnohým mohli prísť zbytočné, nudné a boli pre nich jedným z kameňov úrazu tejto knihy. Naopak opisy vystriedalo množstvo dialógov vďaka ktorým kniha pôsobila dynamickejším dojmom.

Kniha je plná akcie, kým v prvej sme na ňu čakali do samotného záveru Angelopolis je akciou nabitý od samého začiatku a tá graduje do samého záveru, ktorý zasa autorka nechala otvorený a tým si pripravila pôdu pre ďalšie pokračovanie, ktoré si ten záver určite zaslúži a ja si naň rada počkám.

Angelopolis, druhý diel série z pera Danielly Trussoniovej je knihou plnou akcie zvratov, ktoré na vás čakajú každej strane, zmesi mytológie a histórie pri ktorej si začnete myslieť, že to čo autorka vymyslela tak mohlo skutočne byť a históriu nášho sveta skutočne písali potomkovia Strážcov ukrytí v najznámejších rodoch našich dejín. Angelopolis nie je knihou, ktorá by sadla každému no tí, ktorým sa páčila kniha Angelológia alebo majú radi záhady, anjelov, mytológiu, akciu a najlepšie všetky z týchto prvkov v jednom balíku určite si Angelopolis užijú rovnako ako ja.

Moje hodnotenie:
*****

Za poskytnutie reading copy výtlačku knihy sa chcem poďakovať vydavateľstvu IKAR. Kniha Angelopolis vychádza 13. augusta a objednať si ju môžete TU.