Danielle Trussoni - Angelopolis (#2)

Začnem vecou, ktorá ma potešila hneď na začiatku. Hoci mám inak dobrú pamäť, obsahy kníh z nej zvyknú rýchlo vyfučať a Angelológiu som čítala vážne dávno. Pred začatím Angelopolisu som sa teda obávala, že budem musieť absolvovať re-reading jednotky, avšak napokon nebol potrebný. Všetkých "knižných sklerotikov" ako som ja týmto ubezpečujem, že s nejakou približnou predstavou si úplne vystačíte.

Napomáha tomu aj fakt, že sa Angelopolis odohráva až 10 rokov po ukončení prvej knihy, samotná Evangelina sa tam vlastne zas tak veľmi nevyskytuje a pre istotu sa vo väčšine knihy ešte aj nachádzame na úplne odlišných miestach ako predtým.

Veľmi rýchlo som si zároveň uvedomila, že Danielle píše vskutku príjemným štýlom, nejedná sa o žiadne náročné čítanie. Bohužiaľ ma ale kniha ani nepohltila, všetko som sledovala s odstupom. Na druhej strane, na tom mali svoju zásluhu aj charaktery, či skôr ich úloha...

V knihe sa stretávame s pomerne veľkým množstvom postáv, prevažne nových. Autorka o nich na striedačku (nachádzajú sa totiž na rozličných miestach) píše v tretej osobe a hoci práve oni uvádzajú veci do pohybu, zisťujú informácie a tak ďalej, Danielle sa sústreďuje hlavne na veci dôležité pre príbeh, nie na samotných jednotlivcov a ich emócie. Na druhej strane - nikto z nich mi aspoň neprekážal, všakže.

Spomenula som informácie. Tých je v príbehu vážne plno, autorka študovala, prekrúcala a domýšľala si statočne, až nakoniec vybudovala pomerne originálny a premyslený svet a verziu histórie, to jej treba uznať. (Pri niektorých teóriách som ako kresťanka popravde škrípala zubami, ale s tým rátam, obzvlášť pri anjelskej tematike a vám to nemusí vôbec prekážať.)

Problém bol hlavne v tom, že dialógy, v ktorých sa všetko možné aj nemožné odhaľovalo, zaberali na môj vkus priveľa strán. Iste, vďaka už spomínaným rozdielnym pohľadom došlo aj na akciu či súboje (vážne fajn zmena), avšak nebolo ich dosť, aby knihu vytrhli z pokojného tempa.

To sa, samozrejme, zmenilo s poslednými stránkami. Situácia sa stávala stále napätejšou, veci sa rozhýbali, zdalo sa, že všetko konečne vyvrcholí... Čakala som, že sa udeje niečo veľké a prevratné, avšak dočkala som sa akurát ďalšieho veeeľmi otvoreného konca, ktorý zrejme pripravuje pôdu pokračovaniu.

Angelopolis je teda z môjho pohľadu akýsi typický "výplňový diel", nezaujme ako jednotka, ani nedôjde na epické finále a to ma vážne mrzí, keďže som nútená udeliť priemerné 3 hviedičky. Každopádne - pokiaľ sa vám páčila Angelológia, dvojku si ujsť určite nenecháte a pustiť sa do série určite odporúčam tým, ktorí majú radi netradične spracovaných anjelov a postupné nabaľovanie faktov, ktoré vytvárajú vcelku prepracovanú a zaujímavú mozaiku. Ktovie, možno vo vás zanechá oveľa lepšie dojmy ako vo mne, veď sto ľudí = sto chutí.

Hodnotenie: ***

Recenzoval: Neliss
the-bookland.blogspot.sk