Cheryl Strayedová - Divočina

Cheryl - mladá žena, ktorá sa v roku 1995 vydala na túru dlhú 1770 km a trvajúcu cca 3 mesiace naprieč turistickou cestou Pacific Crest Trail (PCT) a to tak, že o turistike vlastne nemala ani poňatia. A prečo to všetko? Aby utiekla zo svojho predchádzajúceho života a predovšetkým sama pred sebou. Pretože Cheryl vo veku 26 rokov bola ešte len malým deckom, ktoré nevedelo, čo so sebou.

Prejsť s ňou celú trasu bolo veľmi fascinujúce, občas aj poučné a musím uznať, že odvaha jej teda nechýbala v žiadnej situácii, vždy sa nejako vynašla a už len samotný fakt, že sa na túto cestu odhodlala celkom sama a nevzdala to (tak ako mnohí iní turisti - oveľa skúsenejší ako ona) jej slúži k dobru a radí ju k ženám s pevnou vôľou a vytrvalosťou. Aspoň čo sa týka fyzických skúšok. V tých psychických a týkajúcich sa medziľudských vzťahov to už bolo o poznanie horšie.

Cheryl nehľadala samu seba, Cheryl potrebovala dospieť a ja si nie som istá, či sa jej to podarilo, lebo ku koncu svojej púte robila vlastne to isté, čo aj predtým. Na jej obranu musím povedať, že mala naozaj ťažké detstvo, neskôr jej v mladom veku zomrela mama (to sa dozvieme hneď v úvode knihy). Jediné, čo nedokážem pochopiť, je fakt, že sa Cheryl takpovediac zbláznila 3 roky po jej smrti, keď ju žiadna katastrofa už nepostihla. Vtedy začala podvádzať svojho dobráckeho manžela s kým sa len dalo, dokonca aj drogovala a podstúpila interrupciu, o ktorej hovorila, akoby to nič vážne nebolo. Preboha, veď mala 25, to kam podela svoj rozum? Absolútne som ju nedokázala pochopiť a už vôbec nie ľutovať či súcítiť s ňou - nemôžem si pomôcť, ale miestami sa mi jej konanie až hnusilo. Práve tátojej povaha mi nedovolila si naplno vychutnať jej príbeh, pretože napriek všetkému je Cheryl Strayedová naozaj spisovateľka, ktorá dokáže podať príbeh tak, aby ma zaujal, aby som si vedela predstaviť prostredie, v ktorom sa nachádzala, jej strach z neznámych a nebezpečných zvierat či ľudí a miestami (hlavne ku koncu) ma niekoľkými vetami aj trochu dojala. A čo je hlavné, jej výpoveď je záchytným bodom a štartovacou energiu pre všetkých, ktorí si myslia, že sú slabí a nič v živote nedokážu - veď ak takú náročnú trasu dokázala prejsť neskúsená a slabá žena, tak sú aj ostatní schopní prekročiť svoj tieň.

Divočina pre mňa predstavuje knihu s príbehom, ktorého potenciál siaha až ku hviezdam, no to všetko stroskotalo na charaktere hlavnej hrdinky. V tomto prípade ide o autorku - teda skutočnú postavu - a keď si nedokážete obľúbiť túto osobu, tak si ťažko naplno vychutnáte jej príbeh. Viem si však jasne predstaviť, že ak sa čitateľ zžije so Cheryl a bude mu sympatická od prvej chvíle, tak bude preňho Divočina fascinujúcim, očarujúcim a dojemným skutočným príbehom o odhodlanosti, vytrvalosti a sile.

Celkové hodnotenie: ***

ĎAKUJEM VYDAVATEĽSTVU Ikar ZA POSKYTNUTIE RECENZNÉHO VÝTLAČKU! Knihu si môžete zakúpiť na stránkach bux.sk priamo TU.

Recenzoval: Catty