Čarotepka - Poslanie Morrigan Crowovej

Morrigan Crowová a jej najlepší kamarát Hawthorne Swift sa stali hrdými študentmi elitného Spolku výnimočných. Život však zďaleka nie je dokonalý. Morrigan sa od Ezru Squalla, najhoršieho človeka pod slnkom, dozvedá zarážajúcu novinu – je čarotepka. Sama nevie, ako ju to zmení, ale stačí dané slovo čo i len vysloviť a hneď na ňu Ničneverčania hľadia ako na nepriateľa. Čo je horšie, Ezra Squall, posledný známy čarotepec, ktorý kedysi zmasakroval množstvo nevinných ľudí armádou netvorov, ju láka za učnicu. Morrigan by rada všetkých upokojila, veď čarotepci sa kedysi považovali za dobrých. Ale ako, keď sama má strach?

Moje nadšenie z prvého dielu dobrodružstiev Morrigan Crowovej si môžete veľmi dobre a živo pamätať. Ničnever som v čase, kedy vyšiel prečítala 2x a oba razy som sa zabavila, tak ako už dávno nie. Kedykoľvek bola príležitosť, odporúčala som knihu ďalej a každému, kto ma počúval som o nej básnila. Totižto bola pre mňa obrovským prekvapením. Ani vo sne som nečakala, že táto séria môže byť taká dobrá, aj keď som o nej neraz počula od zahraničných vlogeriek, no teraz už chápem, že právom o nej hovorili... Ak si nejaká séria zaslúži pozornosť, tak je to Nevermoor :)!

Od tej doby neprešiel zas, až tak dlhý čas, no ja som ho vnímala rozhodne dlhšie, než bol. Stratila som pojem o čase popri všetkých povinnostiach a každodennej rutine, takže to vnímam skreslene. Reálne sme sa však prekladu dočkali pomerne rýchlo, za čo cítim samozrejme vďačnosť a radosť. Nevermoor sa dočkal prekrásneho vydania, pričom jeho obálky na poličke doslova žiaria. Knihy by sa nemali hodnotiť podľa obalu, ale v tomto prípade to hádam, ani nie je možné. Vždy keď sa na ne, čo i len na chvíľku pozriem, hneď sa musím usmiať sama pre seba.

Pokračovanie s názvom Čarotepka mohlo dopadnúť všelijak. Autorka vymyslela veľmi originálny svet s množstvom zákutí, no sama sa mohla vo svojej fantázií zapliesť... Mohla stratiť tú svoju čarovnú niť písania a dej sa mohol skaziť. Aj keď som sa z jeho vydania veľmi tešila, nemala som pre svoje dobro žiadne prehnané očakávania, pretože človek nikdy nevie. Ale áno, odľahlo mi. Žiadny katastrofický scenár sa nekonal.

I keď sa mi začítavalo trošku ťažšie a začiatok na mňa akosi nemal dosah, nedotýkal sa ma... Po krátkej chvíli sa všetko napravilo do normálu a ja som opäť cítila to výnimočné nadšenie z toho, aké nepredvídateľné udalosti ma v deji čakajú. Každá kapitola je výrazná, nápadná a autorka ma ešte stále dokáže prekvapiť tým, čo všetko jej myseľ obsahuje, no práve za to si zaslúži obdiv nás všetkých. Nemyslím si, že v dnešnej dobe je jednoduché vymyslieť niečo nové.

Čarotepka však bola plná dobrodružstva a napätia. Zápletka sa začala zamotávať ešte väčšmi a ani po dočítaní si nedokážem predstaviť celkový vývoj ďalších dielov. Avšak pokračovanie je určite nevyhnutné a otvára množstvo otázok a ciest, ktorými sa Morrigan s priateľmi vydá.

To ma privádza k otázke... Už som vám spomínala, aké fantastické postavy Nevermoor obsahuje? Ani by som vám nedokázala povedať, ktorú mám najradšej. Ryšavý Jupiter mi vie vždy spraviť deň, i keď v deji nie je tak často, ako by aj on sám bol určite rád. Hawthorne je priateľ, ktorého by sme všetci túžili mať a navyše v tomto dieli sa konečne dostáva oveľa väčší priestor aj ostatným. Celkovo mesto Ničnever dostáva oveľa väčšie rozmery a stáva sa skutočnejším. Odhaľovať jeho zákutia ma úprimne bavilo, pretože každá ulička niečo skrýva. Každý kút má vdýchnutú fantáziu.

Jediné, čo by som mohla knihe vytknúť je len to, že ma možno občas rozčuľovali rozhodnutia postáv. Pokiaľ som ich vnímala, ako hlúpe a boli na princípe toho, že práve to správne riešenie pri problematike zavrhli... vedelo ma to nahnevať. Ale aj to sa napokon na konci príbehu vyjasnilo a zistila som, že to ich zmýšľanie bolo hádam lepšie.

Som spokojná a teším sa. Teším sa z toho, že táto séria vznikla a preklad nám je dostupný. Teším sa na ďalšie diely, ktoré určite prídu a hlavne mám radosť z toho, že vám ju môžem bez výčitiek odporúčať. Aj keď sa to tak môže javiť, séria rozhodne nie je určená len detským čitateľom. Nemyslím si, že pre dospelých má nejaké vekové ohraničenie, takže na čo ešte čakať :)?!

Recenzovala: Kristína Dražovská