Bezohľadný darebák

Lisa Kleypasová sa popri Jude Deverauxovej a Gaelen Foleyovej zaradila už dávno medzi moje obľúbené autorky historických romancí. Nechýbajú im totiž výrazné sympatické postavy, poriadna dávka lásky a tiež humor. Preto ma veľmi mrzelo, že sa prestalo s prekladom jej kníh uprostred rozpracovanej série... O to viac ma potešilo, že vydavateľstvo Ikar siahlo po Kleypasovej najnovšej sérii o osudoch rodu Ravenelovcov. Sama autorka priznala, že jej romance z 19. storočia majú väčší úspech ako príbehy zo súčasnosti (s čím môžem len súhlasiť, toto jej rozhodne sedí viac). Bezohľadný darebák je klasická romanca, no určite vás očarí a navnadí aj na ďalšie príbehy päťčlennej rodiny. Veľký priestor je totiž okrem ústredných postáv venovaný aj tým vedľajším, rovnako zaujímavým a schopným utiahnuť vlasné dejové línie.

"Úder hromu ju na okamih pripravil o sluch. Počula len svoj divoký pulz. Vyčkávala. Od strachu sa celá roztriasla. Netušila, čo bude nasledovať. Zdalo sa, že jej nehrozí bezprostrední nebezpečenstvo. Po chvíli sa odvážila narovnať a rukávom si utrela mokrú tvár. Vedľa nej sa vznášala obrovská silueta. Muž v sedle statného čierneho koňa. S hrôzou si uvedomila, že na koni sedí Devon. Krvi by sa jej nedorezal."

Devon Ravenel sa nečakane stáva dedičom grófskeho titulu po tom, ako jeho bratranec nešťastne spadne z koňa. Tým sa preňho končí bezstarostné obdobie života, kedy si len užíval výhody svojho postavenia, pretože sa musí starať o majetky, pôdu, nájomníkov... a bratrancovo príbuzenstvo, zahŕňajúce jeho tri sestry a manželku. Práve posledná menovaná - Kathleen, mu ešte viac prevráti život naruby. Spočiatku sa chce Devon panstva rýchlo zbaviť, v čom ho podporuje aj jeho mladší a rovnako rozmarný brat West. Lenže veľmi rýchlo zisťuje, že pocit zodpovednosti mu nie je celkom cudzí, ba že starostlivosť o vlastnú zem mu je po chuti. Zároveň sa zbližuje i so svojimi sesternicami a, prirodzene, aj s Kathleen. Ako sa ukáže, jej manžel umrel len tri dni po svadbe, ale napriek tomu je odhodlaná dodržiavať všetky spoločenské pravidlá ohľadom doby smútku. Devon jej však ožiari neutešenú situáciu a čoskoro podľahne jeho darebáckemu šarmu. Lenže ako pozdvihnúť panstvo, ktoré rod Ravenelovcov nechal upadať už dlhé desaťročia? A bude vôbec Kathleen ochotná odovzdať sa ďalšiemu grófovi s pochybnou povesťou...?

"Devonovi inštinktívne vystrelila ruka k medenej mreži. Keby sa jej nechytil, náraz by ho vymrštil zo sedadla. Ďalší náraz. Mreža povolila. Celá sa roztrhla a zostala mu v ruke. Sklo sa rozletelo na kúsky. Vlak sa vykoľajil. Devon sa ocitol na zemi. Navôkol lietali črepiny, kusy dreva, triesky, zdeformovaný kov... Ohlušujúci lomoz neustával. Ozval sa silný úder. Vozeň nadvihlo, potom ho vymrštilo a prevalilo na bok. Obaja vyleteli do vzduchu. Devona oslepilo biele svetlo. Chcel sa niečoho pridržať, no telo sa mu bezvládne rozpleslo na zemi. Hruď zachvátila spaľujúca bolesť. Zatmilo sa mu pred očami a stratil vedomie."

Lisa Kleypasová ani po rokoch nestratila nič zo svojho kúzla. Do sveta svojich postáv vás vtiahne okamžite. Ako obvykle, ani teraz nie sú hrdinovia dokonalí, i keď navonok oplývajú príťažlivosťou. Kathleen si v sebe nesie bôle z detstva a krátkeho manželstva, Devon sa zas musí potýkať s absolútnym životným obratom a citmi, o ktorých nikdy nebol presvedčený, že je ich schopný mať. Budovanie vzťahov je pozvoľné, a pritom hlboké. Rovnako si obľúbite aj zvyšok rodiny - najväčší priestor v tomto smere dostanú Devonov brat West a ich sesternica Helen, ktorá je hlavnou postavou v ďalšom dieli série. Už teraz sa zoznámime aj s jej - pravdepodobne - budúcim partnerom, majiteľom obchodného domu bez titulu, ale s fúrou peňazí a komplikovanou povahou. Očividne to bude poriadne iskriť, takže sa je rozhodne na čo tešiť. Bezohľadný darebák je skvelou historickou romancou, na svoje si prídu všetci milovníci tohto žánru.