Bea Bazalová – Šepkanie anjelov

Prvá myšlienka bezprostredne po dočítaní: jednoducho fajn.

Od slovenskej autorky Bei Bazalovej som čítala zatiaľ iba jednu knihu. Pretože sa mi jej príbeh Nemiluješ, zomrieš veľmi páčil, siahla som po jej novinke Šepkanie anjelov. Snažila som sa nemať veľké očakávanie a pustiť sa do čítania s otvorenou mysľou. No hlások v mojej hlave mi našepkával, aby som sa na čítanie tešila, veď to bude skvelé. Osobne musím povedať, že som nebola sklamaná, ale príbeh ma až tak nezasiahol. Preto som mu dala 4 hviezdičky.

2* – plynulosť

Musím povedať, že téma, o ktorej autorka píše, ani zďaleka nie je originálna, ale zhostila sa jej naozaj veľmi dobre. Máme tu mladého Števa, ktorý sa zahľadí do o poznanie staršej Slávky. Svoj vzťah taja pred všetkými a hlavne pred Slávkiným synom. K tomu sa pritrafí vražda a príbeh naberá hneď iné rozmery. Kto je vrahom? Tajomstvá sa odhaľujú, vzťahy sa utvrdzujú. Každý chce poznať pravdu. Kniha sa mi čítala skvelo a rýchlo. Keď som sa do nej pustila, nemohla som sa odtrhnúť. Je to presne ten typ príbehu, ktorý kde nevyniká originalitou, zaujme štýlom písania.

Keď sa na to dívam spätne, všeličo by som robila inak. Mrzia ma slová, ktoré som vypustila z úst, a zároveň ma mrzia tie, ktoré som nepovedala.

Ani neviem, ako mi príbeh odsýpal. Keď som sa raz začítala, mala som problém knihu odložiť, hoci sa mi isté udalosti nepáčili. Miestami som hromžila a mala chuť hrdinkou zatriasť, aby sa prestala správať ako puberťáčka. Slávku som si ako postavu neobľúbila. Na začiatku mi bola sympatická, no ako vhupla do vzťahu so Števom, mala som pocit, akoby sa o nič iné nezaujímala. Štefan bol stredobodom jej pozornosti a všetko ostatné išlo bokom. Aj napriek tomu, že chcela spraviť, čo jej zdravý rozum našepkáva, v okamihu, ako sa jej drahý zjavil vo dverách, všetko bolo zabudnuté. Ich vzťah som im ani za mak neverila. Bol založený na ničom. Pre mňa nie je  láska, ak dvaja hneď, ako sa stretnú, skončia v posteli, a inak udržiavajú kontakt len pomocou emailov alebo skypu.

2* – napätie

Ak odhliadnem od toho, čo sa mi nepáčilo, autorka ma dokázala držať v napätí. Do poslednej chvíli som netušila, kto je vrahom, a preto som začala podozrievať aj Karola – psa. Moje teórie sa každú chvíľu menili. Presne tak, ako sa menil môj názor na knihu. V jednom okamihu som bola ako na ihlách, čo sa bude ďalej diať. Neskôr, keď sa objavil Števo, mala som ho chuť zaškrtiť. Jeho postava mi absolútne nesadla. Mala som pocit, akoby mu šlo iba o jedno a tú jeho nehynúcu lásku, ktorú Slávke vyznával, som mu neverila. Nedozvedela som sa, prečo sa do nej zahľadel, a čo ho na nej fascinovalo. A navyše na mňa nepôsobil dobrým dojmom. Tušila som, že niečo skrýva a nakoniec sa mi to aj potvrdilo.

Želanie je otcom myšlienky, v mojom prípade rovno samotného skutku.

Šepkanie anjelov je príjemná oddychovka, ktorá vám nezhltne veľa času. Najviac ma na príbehu zaujala kriminálna zápletka, ktorá je naozaj skvelo premyslená. Indície každú chvíľu ukazujú na niekoho iného a tak je ťažké uhádnuť, kto je tým pravým vrahom. Toto odhalenia ma skutočne dostalo. Autorka v správnych chvíľach dávkuje napätie, aby udržala čitateľa v napätí.

Celkovo je príbeh naozaj slušným dielo. Má svoje muchy, ale aj svetlé stránky. Nie je dokonalé, no nájdete v ňom niečo, čo vás bude nútiť čítať ďalej. Je to príbeh o tajomstvách, nevšedných vzťahoch, o nevere. O tom, ako sa život človeka môže v okamihu nečakane zmeniť.

Recenzovala: Zuzana Fabianová