Alexandra Potterová: Nezabudni na mňa

Úspešná, anglicky píšuca autorka literatúry, zameranej hlavne na ženskú časť čitateľskej verejnosti, má na svojom konte viacero úspešných románov.  Obdivuhodný a  pútavý štýl autorky je poprepletaný komickými situáciami a myšlienkami,  vďaka čomu získavajú jej romány nový rozmer.

Príbehy, napísané ľahkou formou a s nadhľadom sú veľmi čítavé a  bezpochyby  zapôsobia  priaznivým dojmom na celú čitateľskú obec, nielen na jej ženskú časť. Vďaka dosiahnutej vysokej  popularite vo svete sa autorka dostáva do sféry záujmu   knižných vydavateľstiev aj u nás a už jej v posledných rokoch vyšli v slovenčine viaceré bestsellery:  “Kto je to dievča“,“Daj si pozor na želania“, „Dokonalé rande“, „Hľadám Rómea „ a v poslednom čase sme dostali príležitosť zoznámiť sa s jej najnovším románom „Don’t you forget about me“ teda „Nezabudni na mňa“,  v preklade Júlie Sobotovej. V kocke je to vlastne príbeh o druhej šanci, aká sa bežne v živote nevyskytuje. Dej začína rozchodom hlavnej hrdinky Tess Connelyovej s jej priateľom Sebom.

Rozchod inicioval Seb, ktorý sa vyjadril, že má síce Tess rád, ale ju nemiluje. Bude vraj lepšie, keď sa rozídu, ale dúfa, že zostanú priateľmi. Chodili spolu takmer rok a Tess je presvedčená, že jej zlomil srdce. Najviac sa jej dotklo, keď povedal, že si s ňou nevie predstaviť svoju budúcnosť. Tess je celá ochromená a hľadá vinu hlavne v sebe. Mnohé situácie a rozhodnutia vo vzťahu so Sebom by bola chcela vrátiť späť a robiť ich inak, ale to sa už nedá. Je neskoro a láska jej života, Seb je pre ňu navždy stratený. Odvtedy prešli už dva mesiace, blíži sa koniec roka a Tess je ešte vždy v depresii. Všade okolo seba a hlavne na Facebooku, vidí šťastné dvojice, no jej stále chýba Seb. Celá táto situácia má nepriaznivý vplyv aj na jej výkon v zamestnaní , kde sa stáva nedbanlivou a nespoľahlivou.Všetko to smeruje ku katastrofe, ale jej spolubývajúca a dobrá priateľka Fiona sa jej snaží pomôcť a nejako ju rozptýliť.  Je  Silvester, tak ju presvedčí, aby sa spolu zúčastnili večierku  na oslavu konca roka. Fiona sa zabáva, ale Tess po pár hodinách odíde, aby polnoc strávila sama doma.

Tam jej robí spoločnosť iba jej kocúrik a fľaša tequily.  V mnohých starovekých kultúrach ľudia verili v mágiu silvestrovskej noci, keď sa možno očistiť od zlých vecí, ktoré si človek nepraje preniesť do nového roka. Či sú to obavy, sklamania, bolestné spomienky, alebo zlozvyky teraz je čas nechať minulosť za sebou a prejsť do nového roku oslobodený. Očistný rituál využíval oheň, v ktorom sa o polnoci musel spáliť papierik so symbolom vecí, ktorých sa chcete zbaviť. Keď iskry šľahajú najvyššie, treba vysloviť svoje želanie. Tess sa po vypití tequily rozhodne urobiť si v krbe oheň a prezerá si krabicu od topánok, kde odkladá rôzne pamiatky na vzťah so Sebom. S úderom polnoci ju hodí do ohňa a zaželá si, aby Seba nebola nikdy stretla…

Keď sa ráno preberie z opice, zistí, že jej želanie sa stalo, nejakým zázrakom, skutočnosťou. Nikto okrem nej nevie o jej bývalom vzťahu so Sebom, ani samotný Seb nie. Tess pochopila, že dostala druhú šancu a môže urobiť v novom vzťahu so Sebom všetko správne, tak aby sa vyhla svojim chybám z minulosti a aby bol aj Seb spokojný a vzťah sa nerozpadol.     Či sa tento plán  Tess  potom  aj podarilo realizovať podľa jej  predsavzatí  a ako to celé vlastne dopadlo sa čitateľ môže presvedčiť sám na ďalších stránkach románu. V každom prípade je to ideálne oddychové čítanie na víkend, alebo ako relax po stresujúcej práci.  Ak Vás kniha zaujala kúpite ju na tomto odkaze: Nezabudni na mňa

Recenzoval: Iceman
iceman-id4.blogspot.sk