Alexandra Potterová: Čo je nové, kočka

Pokiaľ obľubujete oddychovú literatúru, okorenenú humorom a romantikou, mali by ste sa zoznámiť s anglickou spisovateľkou, Alexandrou Potterovou. Narodila sa v Bradforde, v grófstve Yorkshire. Na Liverpoolskej univerzite vyštudovala anglickú literatúru a filmovú teóriu.

Ako dvadsaťtriročná sa presťahovala do Londýna, kde začala ako redaktorka v krížovkárskom časopise. O šesť rokov neskôr začala písať svoj prvý román Čo je nové, kočka?, ktorým sa zapísala do trvalej pozornosti čitateľskej verejnosti. Odvtedy napísala viacero ďalších románov-bestsellerov. Momentálne patrí autorka do prvej desiatky najúspešnejších spisovateľov vo Veľkej Británii.

Obdivuhodne ľahký a  pútavý štýl autorky je poprepletaný komickými situáciami a myšlienkami. Príbehy, napísané ľahkou formou a s nadhľadom sú veľmi čítavé a  bezpochyby  zapôsobia  priaznivým dojmom na celú čitateľskú obec, nielen na jej ženskú časť.

Hlavnou hrdinkou nášho príbehu je Dalila Holdsworthová, ktorej vek sa pomaly, ale isto blíži k tridsiatke. Žije v Bradforde, spolu s priateľom a psíkom vipetom a jej život vyzerá ako stereotypná až nudná fraška. Nenávidená práca servírky, stále  sa opakujúce rovnaké situácie, ktoré ju držia na jednom mieste, takže  si Dalila pripadá akoby sa točila dookola v bludnom kruhu, z ktorého niet úniku. Ale takto si svoj život v minulosti nepredstavovala. Mala predsa nejaké iné plány a sny...

Katalyzátorom sa stane moment, kedy ju priateľ Lenny požiadal po rokoch o ruku. Áno, čakala na to dlho a veľmi po tom v minulosti túžila, ale teraz cíti, že láska a očarenie z ich vzťahu už dávno vyprchalo a zabíja ho nuda. Lenny sa už nesnaží byť galantným, ale stal sa skôr pohodlným. Dalila odmietne  takýto život a keď neskôr v nemocnici stretne očarujúceho a charizmatického Charlesa, tak vie, že urobila dobre. Pozbiera všetku odvahu, zbalí si svoju  kolekciu platní s Tomom Jonesom a na starom aute vyrazí smer Londýn. Pocit viny za rozchod s Lennym jej pomôže vymazať skúsenosť, keď nachytá priateľa s jeho recepčnou in flagranti.

V Londýne ju opustí adrenalín a Dalila začne byť na pochybách, či bude Charlie z jej príchodu taký nadšený, ako si to predstavovala. Čo keď sa chová takto ústretovo ku každej žene? A ona spálila mosty k minulému životu. Vyčerpaná po dlhej ceste sa zastaví v kaviarni, kde omdlie. Našťastie sa o ňu postará majiteľ kaviarne Sam, ktorému sa jej prirodzená krása zapáči na prvý pohľad. Zoženie jej aj prechodné ubytovanie u svojej výstrednej kamarátky Vivien , ktorá si sympatickú vidiečanku Dalilu obľúbi a vezme ju pod svoje ochranné krídla. Dalile sa dokonca podarí nájsť si aj prácu, aj keď len na čas a nie príliš dobre platenú. Na začiatok to však bude stačiť. Teraz zostáva už len nájsť Charlieho a zistiť, či je pre Dalilu ten pravý. A hlavne by bolo treba nájsť samú seba.

Celý príbeh je nevtieravo podfarbený piesňami od Toma Jonesa. V tomto románe  sa možno nájde nejedna žena. Možno nebude mať také šťastie a odvahu, aby si zbalila svojich pár drobností a odišla za dobrodružstvom do neznáma, avšak možno ju to aspoň nakopne k tomu, aby si stála za tým čo chce ona a nedbala na to, čo chce jej okolie. Život prebieha tak, ako si vyberieme. Je dobré si vybrať to, čo nás urobí šťastným.

Recenzoval: Iceman