Čtenářská recenze: Paulo Coelho - Alchymista

Myslím si, že se tento velmi vážený brazilský spisovatel Paulo Coelho v této knize velmi seberealizoval. Je velmi zavádějící popisovat děj, autorovy myšlenkové pochody, hlavní sdělení čtenáři a podobně. Před přečtením jsem od svého přítele slyšela větu „Alchymista se nesmí číst, alchymista se musí prožít…“ a ač jsem tomu nevěřila (je to přeci jen kniha), teď musím tiše souhlasit.

Po prvních stránkách se vám může zdát, že jste asi špatně zvolili – pohádku jste přeci číst nechtěli. Ale nenechte se mýlit. Nic není jak se zdá a tímto heslem bych se řídila, když bych měla knihu možná co nejlépe přirovnat k nějakým slovům. Většina Coelhovy tvorby nepatří k jednodušší literatuře, protože obsahuje hodně náboženské tématiky, která je většině populace (jakožto ateistům) hodně vzdálená. Ale toto tolik filosofické dílo naprosto skvěle zaobalil do zdánlivé iluze pohádky a tím čtenáři bravurně naservíroval své metafory, přirovnání i tajemství této knihy.

Příběh pojednává o mladém španělském pastýři Santiagovi, který žije svůj obyčejný život do dne, kdy měl už podruhý ten samý sen o pokladu u pyramid. Zajde za cikánkou, která mu ale neřekne nic přesného. Poté potká starého krále, který mu vypráví o Osobním příběhu člověka a tím odstartuje jeho putování po světě i prožívání jeho dobrodružství, lásky a pochopení Světa. Jeho cesty jsou dlouhé, musí dávat pozor na každé znamení, které dostane, jelikož jen ta ho dostanou do cíle, který je mu předurčen pro jeho šťastný život, který ho bude naplňovat.

A co vy ? Dáváte pozor na znamení, která jsou všude okolo vás ? J

Knihu bych doporučila každému, bez vyjímky. Po přečtení asi všichni začnou přemýšlet o světě, jeho smyslu a o vidině jejich Osobního příběhu, který je u všech lidí napsán tou samou Rukou osudu. Je to jedno z mála děl, které je tak výborně napsané, že si v něm každý najde to své.

Autorkou recenze je Denisa Morávková