After: Sľub - Anna Todd

Na Hardinovi bolo najviac na zlosť to, že v skutočnosti som milovala jeho povahu, drzosť i to ostatné. Bol zábavný, vtipný,a keď chcel, dokázal byť roztomilý.

Po dočítaní knihy After: Bozk som si povedala: "Chcem vedieť, ako to dopadne. Chcem vedieť, čo urobí Tessa a čo Hardin." Chcela som vedieť, ako to bude s jej matkou a bývalými kamarátmi a samozrejme, s nimi dvomi. Hneď po pár stranách mi do očí udrela jedna novinka, ktorou som najskôr pohŕdala, potom som si ju však nesmierne obľúbila a následne užívala. A viete, čo (alebo teda kto), bol tou novinkou? HARDIN. Priznávam, že v prvej časti som ho mala naozaj rada. Po čase ma to však prešlo (pretože mi išlo na nervy to, ako sa správal k Tesse, ako ju podvádzal - a mne by sa to samozrejme tiež nepáčilo.. takže preč s ním).. AVŠAK zázraky sa stávajú a už vyše týždňa rozmýšľam nad tým, prečo ho mám znovu tak rada. Na mojej Facebookovej stránke sa ma jedno dievča spýtalo: "A je to lepšie ako prvá časť?" a ja môžem s kľudom v srdci odpovedať: "Áno, je to lepšie."

“I can't help but think of the phrase '' sometimes it is better to be kept in the dark than be blinded by the light.”

Postavy sú v knihe od začiatku úplne iné, ako boli v prvej polovici prvej časti tejto série. Je vidieť, že sa naozaj vyvíjajú. Nemusíte sa však báť, že by príbeh nejako moc poskočil vpred. Práve naopak - začína práve tam, kde ho autorka ukončila. A to sa mi nesmierne páčilo. Celý čas som mala pocit, že čítam jednu a tú istú knihu, aj keď som vlastne prečítala dve 600 stranové knihy. Tým, že Anna začala príbeh písať aj z Hardinovho pohľadu, si to u mňa ešte viac polepšila. Kým v After:Bozk to bol Hardin, ktorý len stále hrešil a hromžil na všetko okolo seba, tentokrát je to práve on, kto má tie nádherná myšlienky. Ako ste si už pri prvej časti mohli všimnúť, H. zrovna nedáva svoje pocity najavo. Tentokrát si to však vynahrádza - a to naplno. Už od začiatku chce Tesse ukázať, že sa zmenil, že ju miluje.. a všetko to klišé, veď poznáme takéto typické romániky. AVŠAK H. bol iný. Kým niekto by žene kúpil ruže a pozval ju na večeru, on šiel na to úplne inak (nechajte sa prekvapiť). Konečne sa dozvedáme viacej vecí z jeho minulosti, čo mňa nesmierne potešilo (aj keď tie veci neboli zrovna dobré). Taktiež aj jeho rodinu spoznávame z trochu iného pohľadu. Jednoducho Hardin postúpil vo svojom živote na iný level a to bolo jednoducho božské, pretože sa zmenil - v lepšieho človeka.

Tessa bola znovu.. ufňukaná. A mne začínala pomaly ale isto liezť na nervy. Páčilo sa mi však, ako Hardinovi dáva všetko vyžrať a to poriadne. U nej však žiadna obrovská zmena nenastala - až na to, že sa konečne poriadne opila. A nie jedenkrát. Jeeej!

“It's ironic really, that the man who hates the world is most loved by it”

Celkové zhodnotenie tejto knihy je také, že obálku má znovu nádhernú, dokonca krajšiu ako pri prvej knihe. Mimochodom, tú budem mať doma, takže sa na to neskutočne teším (vedľa seba budú vyzerať nádherne!)

Príbeh bol omnoho lepší a bolo vidieť, že Anna sa v tom priam vyžíva. V tom, ako sa tam hádali a udobrovali, všetko dookola stále to isté, avšak s novými prvkami. Už sa tam neriešili také veci, ako v prvej časti - bolo to OMNOHO zaujímavejšie. Môžem napríklad prezradiť to, že do príbehu konečne osobne vstúpi aj Hardinova mama a Tessina mama bude mať znovu veľkú šou. Nemusíte sa báť, že by to bolo stále o tom istom, pretože to rozhodne nie je. Áno, sú tam znovu hádky. Ale je tam toľko nových vecí, ktorými si to autorka kompenzuje a dokonca, ak mám pravdu povedať, oproti tým hádkam.. je to nič.

Ono.. je jedno, akým smerom sa kniha vyvíjala a ako skončila (a verte tomu, skončila sa naozaj zaujímavo). Jednoducho chcem ďalšie pokračovanie hneď teraz. Je síce pravda, že 656 strán je naozaj moc.. Ale ja som to jednoducho prefrčala a nevnímala som, že som prebehla 50 strán len tak a stále sa to odohrávalo asi v jednom dni. Jednoducho to pre mňa bola len chvíľočka. Malý kúsok z celej knihy, ktorá dokopy možno pre niekoho nemá význam, pretože je to len jednoducho "jeden z ďalších YA kníh, kde je to klasické klišé, že polovičku knihy spolu nie sú ale sú do seba beznádejne zamilovaní a potom zrazu BUM - svadba". (Mimochodom, v tejto knihe to tak absolútne nie je.) Pre mňa však nejaký ten význam má, pretože pri tom príbehu som sa smiala a bola som naštvaná ale aj smutná a nemala som náladu ju opúšťať, pretože som chcela vedieť, ako to sakra s nimi dopadne! Je obdivuhodné, že Anna dokázala napísať takú hrubé knihy a vlastne.. pre mnoho ľudí to vôbec nie je zaujímavé. Nájdu sa tu však aj taký, ktorí milujú tento typ - a som medzi nimi aj ja. Zbožňujem však aj fantasy knihy, v ktorých by sa toho udialo omnoho viacej v celej sérii, pretože jednoducho o tom to je. Ale ak chcete knihu o láske, volila by som túto :) Knihu plnú radosti, smútku, hádok ale aj udobrovaní sa, nových objavov a prekonávaní samých seba.. ak ste čítali prvú časť, viete, o čom hovorím. Ak ste si neboli istý, či máte pokračovať - rozhodne tak urobte.

Táto časť bola omnoho lepšia ako prvá, ktorej by som teraz, pri spätnom pohľade, nedala 9/10 ale možno menej, pretože táto časť bola lepšia a taktiež jej chcem dať 9/10. Pretože ja si to pekne uchovávam na ďalšie časti, samozrejme.

Recenzovala: Aneta Kondrčková