After: Sľub (Anna Todd)

Predpokladám, že už podl'a obálky ste hnecť vedeli, o akú knihu dnes pôjde. Pravdaže, kecfže to teraz čítajú všetci, nesmiem byť výnimkou. V poslednej dobe nás zaval'uje cfalší žáner kníh, takzvané fanfiction. lde vlastne väčšinou o pokračovanie nejakej knižnej série, ktorú napíše niekto iný, alebo o použitie postáv a prostredia z nejakej knihy vo vlastnom príbehu. Ja sama tiež rada píšem fanfiction (kecf si nejakú sériu obrúbite a ona už skončí a vám je to vermi l'úto, občas je najjednoduchšie napísať si vlastné pokračovanie. Heh). Celá séria After je fanfiction na známu skupinu One Direction, ktorá je populárna medzi mladými (nebudeme si klamať, najmä medzi mladými dievčatami, keďže sa jedná o chlapčenskú skupinu). Sú stále vel'mi populárni, taide zo strategického hl'adiska, autorka tejto série nemohla zvolit vhodnejšiu tému kníh. Ja sa nepovažujem za fanúšičku danej skupiny, aj kecf niektoré ich pesničky pravdaže poznám (Z rádia. Viete, kecf vás mama vezie ráno k zubárke, je to skvelý spôsob ako sa vyhnúť rannej konverzácii). A napriek tomu že fanúšička skupiny nie som, aj tak som sa do tejto série pustila.

Uznávam, z časti je to preto, že ju číta veľa l'udí a ja som chcela vediet, o čom táto séria je. No a potom som sa začítala do prvého dielu, klorý sa mi dosť pozdával a chcela som vediet, ako príbeh pokračuje. Aj kecf som knihu mala dlhšie na polici, lebo ma v noci strašila jej hrúbka. Vážne, vyzeralo to tak, že sa do tej knihy ani nepustím (áno, až tak som začala mať fóbiu z privermi hrubých kníh. Nie tak z tej hrúbky, ako obavy z toho, že obsah bude zbytočne naťahovaný). Potom som sa začítala, prvých 40 strán ubehlo ako nič. A potom aj cfalšie strany... a v podstate aj cfalšie... a POTOM STOP. Zrazu sa mi zdalo, že autorka sa stále vracala k tomu istému, naťahovala dej, spomínala tie isté myšlienky a argumenty, a dokonca sa ich asi ani nesnažila zrecyklovať. Ale dokážem jej to odpustit, pretože napriek tomu bola táto kniha dobrá, aj kecf minimálne u mňa slabšia ako predošlý diel.

Viac sa dozvedáme o vedfajšŕch postavách, ktoré v prvej knihe nemali tofko priestoru na prejavenie. Tessa mi ako postava bola sympatická už aj minule, takže v tento diel nebol výnimkou. Bolo mi jej hneci na začiatku knihy úprimne l'úto... Na druhej strane, u Hardina taká spokojná nie som. Každý robí chyby, to áno... ale naozaj mi liezlo na nervy ako sa v jednej chvíli hrá na drsného, potom niečo pokašle a beži za Tessou doslova škemrať a prosíkať o odpustenie. Keby to spravil raz, dobre... ale vzhfadom na to, že podobné veci robil v prvej knihe a v druhej neprestal, začal ma s tým seriózne otravovať. Nič proti nemu, v podstate ho mám ako postavu rada, ale len vtedy, kecf je všetko dobré. Akonáhle sa objavia problémy (a že ich nebude málo), už sa začne správať mne nesympaticky.

Recenzovala: Kristína Veselská