After - Bozk

Anotácia Tessa je slušne vychované dievča, ktoré randí s milým, spoľahlivým chlapcom. V živote má jasný cieľ, ambície a matku, ktorá dohliada, aby to tak zostalo. Lenže hneď v prvý deň na vysokoškolskom internáte narazí na Hardina, chalana so strapatými hnedými vlasmi, sebavedomým britským prízvukom a s pírsingom v pere a ten jej nabúra všetky ideály, v ktoré dovtedy verila. Hardin však zďaleka nie je ideál. Je drzý – dokonca až po hranicu krutosti. Vzhľadom na jeho správanie by ho Tessa mala nenávidieť. A aj nenávidí, až kým sa s ním neocitne sama v jeho izbe. Stačí jediný bozk. V jednej chvíli jej Hardin vraví, aká je nádherná, no vzápätí trvá na tom, že pre ňu nie je ten pravý a odstrkuje ju. Napriek svojim bezohľadným spôsobom Tessa pociťuje neodbytné nutkanie preniknúť mu hlbšie pod kožu a pod nánosom lží objaviť skutočného Hardina. Tessa má dokonalého priateľa. Prečo sa teda usiluje prekonať vlastnú urazenú pýchu a zbaviť Hardina predsudkov o poctivých dievčatách? Prečo dovolí, aby jej ubližoval? Žeby v tom bola láska? Tessin život už nikdy nebude taký ako predtým...

Zo začiatku som sa dosť obávala hrúbky knihy. Keď mi prišla domov, veľmi som sa tešila a keď som ju rozbalila, ostala som najskôr trochu šokovaná. Taká hrubá kniha? Na druhej strane, moje čitateľské ja sa veľmi potešilo, že sa bude mať čím živiť najbližší týždeň, možno menej alebo o kúsok viac. :D

Podľa anotácie kniha nevyzerala nijako špeciálne, typovala by som ju na niečo podobné Krásnej katastrofe (myslela som si, že to bude úplne rovnaké). Do prvej polovice som ten pocit stále mala, ale potom sa to konečne zlomilo, dej sa pozmenil a odhalil nové skutočnosti, ktoré ma nabádali, aby som to dočítala až do poslednej strany a ja som neodolala.

Niekde som sa dočítala, že je to fanfiction (čo sa mi zdalo zvláštne, pretože mi nenapadá, čoho by to mala byť fanfiction). Z knihy bolo, pravdaže cítiť, že autorka predtým niečo takto veľké nenapísala. Miestami sa tam našli hluché miesta, či scény, ktoré by som určite do deja nezakomponovala, alebo by som ich neopisovala až tak podrobne...

Tessa mi ako postava sedela od začiatku. Vyhovovalo mi, že o vzťahoch nevedela vlastne nič, bola taká nesmelá a neskúsená, čo bolo super. Na druhej strane, nebolo to až také utiahnuté dievčatko, ktoré by sa bálo vyjadriť svoj názor - práve naopak, Tessa ho vyjadruje až príliš jasne, čo sa mi na nej páči :D. Nenechá sa od druhých komandovať a za to má môj obdiv. Hardin mi až tak sympatický nebol, najmä kvôli svojmu správaniu, ale keď sa prečítate až do konca, jeho správanie pochopíte.

Kniha sa mi veľmi páčila, mala svoje čaro. Autorka predniesla pred čitateľov zaujímavý príbeh, ktorý podľa mňa väčšinu čitateľov zaujme, aj keď sa tým najkritickejším čitateľom určité nedostatky nebudú páčiť. Autorka bola zrejme začiatočníčka v písaní takéhoto veľkého príbehu, no väčšinou to vôbec nie je vidno, iba na niektorých miestach, ale je to naozaj minimum.

V podstate ani nemám čo vytknúť. Počkať, vlastne mám - zo začiatku sa mi nepáčil vzťah medzi Tessou a Hardinom, ktorý sa niesol iba v duchu - nemajú sa radi, spia spolu (no... nie úplne... ale, domyslíte si, písať to nebudem :D), potom sa pohádajú, udobria, vyspia, pohádajú... a takto dookola. Už som myslela, že ma z toho mierne porazí, takéto búrlivé vzťahy ja v knihách nemám rada, pretože mi väčšinou lezú na nervy. Našťastie, približne po polovici knihy sa to trošku ustáli, čo ma nesmierne potešilo.

Knihu hodnotím veľmi pozitívne, aj keď bodové hodnotenie v tomto prípade nedám. Je to nezvyčajná kniha práve tým, že vlastne vznikla ako fanfiction a práve na Wattpade. Takže v tomto prípade nechám na vás, nech si knihu prečítate a potom ju obodujete vlastnými pomyselnými bodmi ;)

Recenzovala: Kristína Veselská