After - Bozk (Anna Toddová)

Tessa je slušne vychované dievča, ktoré randí s milým, spoľahlivým chlapcom. V živote má jasný cieľ, ambície a matku, ktorá dohliada, aby to tak zostalo. Lenže hneď v prvý deň na vysokoškolskom internáte narazí na Hardina, chalana so strapatými hnedými vlasmi, sebavedomým britským prízvukom a s pírsingom v pere a ten jej nabúra všetky ideály, v ktoré dovtedy verila. Hardin však zďaleka nie je ideál. Je drzý – dokonca až po hranicu krutosti. Vzhľadom na jeho správanie by ho Tessa mala nenávidieť. A aj nenávidí, až kým sa s ním neocitne sama v jeho izbe. Stačí jediný bozk. V jednej chvíli jej Hardin vraví, aká je nádherná, no vzápätí trvá na tom, že pre ňu nie je ten pravý a odstrkuje ju. Napriek svojim bezohľadným spôsobom Tessa pociťuje neodbytné nutkanie preniknúť mu hlbšie pod kožu a pod nánosom lží objaviť skutočného Hardina. Tessa má dokonalého priateľa. Prečo sa teda usiluje prekonať vlastnú urazenú pýchu a zbaviť Hardina predsudkov o poctivých dievčatách? Prečo dovolí, aby jej ubližoval? Žeby v tom bola láska? Tessin život už nikdy nebude taký ako predtým...

Táto kniha ma nijak nezaujala, ale videla som na ňu pár pozitívnych recenzií, tak som predsa len dala knihe šancu. Trochu som sa bála, že to bude ako kopu iných a trápnych príbehov na wattpade. Uznávam, že v mnohom to tak bolo.

,,Mám pocit, ako keby som bola ľad a on oheň. Úplne odlišný a pritom rovnaký.“

Kniha sa začala tak obyčajne a normálne. Od začiatku som sa do knihy začítala, vďaka svojej jednoduchosti. Čítala sa veľmi rýchlo aj napriek svojej hrúbke. Mala som ju prečítanú asi za tri dni, pričom som mala pocit, že sa mi strany otáčajú pred očami samé. Občas som sa pozastavila nad niektorými scénami, u ktorých som nevedela, či sa mám smiať, plakať alebo otrepať knihu o stenu. Často to bolo také naivné, hlúpe a trápne.

Tessa je nevinné a naivné, osemnásťročné dievča, ktoré má dokonalého priateľa, ale príde do jej života človek, ktorý je úplne iný ako ona a jej priateľ. Nanešťastie sa doňho Tessa zamiluje a teraz ju čaká rozhodnutie, ktoré zmení jej život. Neobľúbila som si ju, aj keď na začiatku bola celkom fajn, dokonca pôsobila inteligentne. Nad všetkým sa dosť zamýšľala a v knihe viac plakala ako sa smiala.

,,Zrejme však ani spolovice tak veľmi, ako mňa trápilo, že Hardin sa takto zmocnil môjho života."

Ostatné postavy sa delili na dve skupiny, tie dobré a zlé. Avšak som si neobľúbila ani jedného z nich. Spolubývajúca Steph, ktorá ma podobne šialený život ako Hardin a ich divní priatelia. Našťastie Steph bola z tých normálnejších a vedela rozosmiať. Párty je ich druhé meno. A sú úplne iní ako Tessa. Jediná postava, ktorá bola medzi, je Tessina mama, ktorá naplánovala svojej dcére skvelý život, ale postupne sa pekne vykreslila. Aj keď som si Hardina neobľúbila, potom, ako sa viac odkryl som mu viac rozumela a nevadil mi tak veľmi. Treba ho viac spoznať a verím, že sa ešte v ďalších knihách ukáže. Tak ako Tessa.

Kniha bola preplnená zápletkami, ktoré boli v každej kapitole. Veľa z nich bolo zbytočných a pokiaľ by ich autorka vynechala, vôbec nič by sa nestalo. Avšak autorka ma udržala pri knihe až do poslednej strany, vďaka jej dobrému štýlu písania. Pokiaľ som sa nezamýšľala nad naivitou/ blbosťou/ trápnosťou hlavnej hrdinky, bolo to dokonca celkom fajn.

,,Ktorá je tvoja najobľúbenejšia?"

,,Na obľúbené knihy sa nehrám."

Koniec bol naprosto skvelý. Zo všetkého bol najlepší práve koniec. Prekvapivý a celkom smutný (nieže by mi to vadilo). Autorka ho nechala otvorený, aby čitateľov nalákala na pokračovanie. Ja ešte stále neviem, či si ďalšie časti prečítam. Niektoré tajomstvá ma celkom zaujímajú, ale neviem, či je to natoľko, že siahnem po ďalších knihách.  Podľa mňa je After priemerná kniha. Sú tam postavy a scény, ktoré nájdeme aj v iných knihách a nie je to nič originálne. Ale autorka píšem celkom fajn, dokáže zaujať a udržať čitateľa, preto hodnotím knihu troma bodmi.

Recenzovala: Kristína Dudziaková