Sieť

Najnovšie severské krimi v podaní Håkana Nessera je tu! Táto skvelá knižná jednohubka vás naozaj nesklame a za mňa je ideálnym letným čítaním!

Janek Mattias Mitter, učiteľ dejepisu a filozofie, sa jedného rána zobudí s nesmiernou bolesťou hlavy a postupne zisťuje, že si dokonca nedokáže spomenúť ani na vlastné meno. A čo je najhoršie, nájde svoju manželku Evu mŕtvu vo vani. Tento pohľad mu síce hneď ozrejmí, kým je, no z predchádzajúceho večera, kedy s manželkou vypili hneď niekoľko fliaš červeného vína, si nepamätá takmer nič!

Janek sa stáva podozrivým od prvej chvíle, keďže bol jediným, kto sa v ich spoločnom byte nachádzal, no on od začiatku tvrdí opak. Aj keď si na nič nedokázal spomenúť, je presvedčený, že svoju manželku by nikdy nezabil. Jeho tvrdeniu však nepomáha ani fakt, že pred príchodom polície ešte stihol oprať všetky špinavé veci a trochu poupratovať. Dokáže stredoškolský učiteľ presvedčiť hlavného komisára Van Veeterena o svojej nevine?

Ak som sa niečo v tejto profesii naučil, tak to, že vo svete jestvuje viac súvislostí než čiastočiek vo vesmíre.”

,,Najťažšie je nájsť tie správne,” dodal.

Ak hľadáte skvelé severské krimi plné zvratov a neočakávaných udalostí, no zároveň vcelku ľahké čítanie, Sieť je ideálnou voľbou! Prvá časť detektívnej série s inšpektorom Van Veeterenom, ktorá vo Švédsku vyšla už v deväťdesiatych rokoch, je naozaj slušným začiatkom! Aj keď vrah je od začiatku pre všetkých jasný, v celom príbehu došlo k obrovskému zvratu, ktorý som naozaj neočakávala! A o závere už ani nehovorím, ten ma tiež dostal! Už dlhšie sa mi nestalo, že by som pri nejakej detektívke neodhadla, kto vrahom naozaj je. Tu ma Nesser nechal hádať až do konca a aj tak som sa netrafila do čierneho!

Postava komisára Van Veeterena mi bola už od začiatku nesmierne sympatická! Aj keď patril medzi tých, ktorí podozrievali Mittera, ani rozhodnutie súdu ho nezastavilo v náročnom pátraní po pravde. A práve vďaka tejto jeho neúnavnej túžbe po spravodlivosti sa jemu a jeho kolegom podarilo prísť na stopu skutočnému páchateľovi!

Recenzovala: Caroline Tuzarová