bux.sk
knihy, ktorými žijete
Úvodná stránka
Buxcafe Knižné podcasty Eknihy na Bux.sk







Pomáhajú predaju kníh aj negatívne reakcie? (25.11.2010)

Pápežova kniha uráža... Pápežova kniha uráža...

„Pápežova“ kniha je na trhu iba pár dní a už stačila uraziť feministky aj homosexuálov. Rozruch vyvolávala už pred vydaním a postupne sa hlásia ďalšie komunity, ktoré sa jeho knihou cítia dotknuté. Zaujala najmä pasáž, v ktorej pápež vôbec po prvý raz v histórii pripustil možnosť použitia kondómu a to sa nepáči ani mnohým veriacim...
Pápežova kniha uráža... Kniha rozhovorov novinára Petra Seewalda s hlavou katolíckej cirkvi nesie názov „Svetlo sveta. Pápež, Cirkev a znamenie času.“ Za viaceré negatívne reakcie však pápežova kniha nemôže. Spôsobil ju nepresný preklad z nemčiny do taliančiny – napríklad v nemčine hovoril pápež o tom, že pripúšťa používanie kondómov v prípade mužských prostitútov. V preklade sa však objavilo slovo prostitútka a to rozhorčilo homosexuálov a feministky, ktorí to považujú za urážlivé.

O pápežovej knihe píše väčšina svetových médií a nie vždy lichotivo, či pozitívne. Faktom však zostáva, že kniha vytlačená v počte 50.000 exemplárov (v nemčine a taliančine) je už vypredaná a pripravuje sa ďalšia edícia. Otázkou teda je – pomáha predaju kníh aj negatívna reklama a nie najpozitívnejšie reakcie? Platí to staré známe, že aj zlá reklama je reklama?

A čo sociálne siete? Prispievajú výrazne k predaju kníh? Pápež Benedikt XVI má vlastnú stránku, ktorá využíva facebook, youtube či wikicath a dokonca aj iPhone. Jeho portál s názvom Pápež pre teba má niekoľko sekcií, kde si môžete stiahnuť rôzne aplikácie, ktoré informujú o jeho činnosti, správach z Vatikánu alebo slúžia na to, aby sa Svätý Otec prihovoril priamo veriacim.

Zdroj a foto: pope2you.net, Saleziáni, AP