bux.sk
knihy, ktorými žijete
Úvodná stránka
Buxcafe Knižné podcasty Eknihy na Bux.sk







Agentka, ktorá objavila Kinga či Hosseiniho

Elaine Kosterová „Toto bude hit!“ povedala

Vydavateľka a literárna agentka Elaine Kosterová, ktorá dala druhú šancu hororu v podaní Stephena Kinga a objaviteľka Khaleda Hosseiniho, zomrela v New Yorku. Príčina jej smrti nie je známa. Známa sa stala najmä vďaka rozhodnutiu odkúpiť práva na paperbackové vydanie románu Carrie od Stephena Kinga. Kniha pôvodne skončila v odpadkovom koši, z ktorého ju vytiahla Kingova manželka Tabitha, no viazané vydanie sa predávalo veľmi zle. Napokon cez E.Kosterovú kúpilo práva na brožované vydanie vydavateľstvo Doubleday za 400.000 dolárov.
Elaine Kosterová Carrie bol prvý, najkratší a jeden z jeho najkontroverznejších románov. Odohráva sa medzi americkými tínedžermi a pre viaceré šokujúco krvavé scény a zobrazenia ničivej nenávisti či deštrukcie patrí Carrie k najčastejšie zakazovaným knihám na amerických školách.

Agentúra E.Kosterovej začala fungovať v roku 1998 a klientmi boli viaceré známe spisovateľské mená (Erica Jong, Toni Morrison, Joyce Carol Oates), najznámejším bol však Khaled Hosseini. Jeho rukopis „Majster šarkanov“ odmietli mnohé vydavateľstvá i agenti, Kosterová však nie. Vycítila obrovský potenciál príbehu i rozprávačského umenia dovtedy neznámeho autora, a zakrátko sa z knihy Majster šarkanov predali milióny výtlačkov po celom svete. Nasledoval nemenej úspešný titul „Tisíc žiarivých sĺnk“.

Elaine KosterováDokázala rozpoznať dobre napísaný komerčný román a určite je kľúčovou postavou v nástupe paperbackov v 70. a 80. rokoch minulého storočia,“ tvrdí S.King. Podľa Hosseiniho bola z jeho prvotiny vtedy taká nadšená, že mu nechala na telefóne odkaz so slovami – toto bude hit! „Som veľmi zarmútený odchodom Elaine. Bola úžasným literárnym agentom a ja osobne som jej vďačný za kariéru,“ dodáva K.Hosseini. „Otvorila mi dvere, keď ich ostatní zatvárali. Bola lojálna a skvelá priateľka, doslova ste cítili jej neochvejnú dôveru vo vás.

Zdroj a foto: Observer, Publisher Weekly, Washington Post