Železná skúška

Táto kniha bola veľmi často prirovnávaná k Harrymu. Čitatelia hovorili, že je to ako nepodarená kópia Harryho Pottera a autorky to mali radšej nechať tak.

Cassandra Clare známa svojimi knihami o Tieňolovcoch a Holly Blacková, ktorá napísala napríklad Panenku z kostí, ktorá u nás bohužiaľ nevyšla. Lenže je naozaj pravda? Naozaj autorky len skopírovali Harryho?

Podľa môjho názoru ani nie. Dobre, škola pre čarodejníkov síce zrejme bola výmysel Rowlingovej a hlavní hrdinovia boli tiež v zložení: chlapec, dievča, chlapec. Ale to je tak všetko. Magistérium bolo oveľa iné, založené na iných princípoch a zvykoch a mágovia nepotrebovali prútiky a zaklínadlá. Im stačili živly zeme a chaos. Nevidím v tom teda žiadnu podobnosť, ktorá by bola okopírovanie Harryho Pottera. Každopádne autorky vytvorili naozaj veľmi dobrý príbeh, ktorý sa vám určite bude aspoň trošku páčiť. A samozrejme, originalita mu určite nechýba.

"V magistériu sa stretnete s elementálmi, krásnymi a nebezpečnými tvormi, ktoré sú na zemi od počiatku času. Budete tvarovať zem, vzduch, vodu a oheň, ohýbať ich svojou vôľou. Prostredníctvom štúdia minulosti sa stanete našou budúcnosťou. Objavíte všetko, čo obyčajnému človeku ostáva skryté. Budete sa učiť o veľkých skutkoch a sami vykonáte ešte väčšie."

V príbehu nájdete veľmi sympatické postavy, ktoré si určite obľúbite. Autorky síce veľmi rýchlo prešli od nenávisti k priateľstvu, ale je tam badať aj pekný vývoj toho priateľstva medzi hlavnými hrdinami. Takisto mi prišli skvelo premyslení elementály, ktorí boli celkom fascinujúci a rada by som sa o nich dozvedela ešte niečo viac. Prvá polovica príbehu bola síce taká nudnejšia a pomalšia, ale čítalo sa naozaj veľmi dobre. Tá polka bola priblíženie toho sveta, magistéria, postáv a celkovej zápletky. Nenachádzali sa tam žiadne nudné a zdĺhavé opisy (ako to bolo občas v Cassandriných knihách), ale naozaj veľmi pekné načrtnutie deja a zápletky. V druhej polovici sa to výrazne zlepšilo. Dostalo to spád, akciu a autorky vyvolali poriadnu zvedavosť. Aspoň vo mne. To záhadné správanie niektorých postáv bolo zvláštne a mňa naozaj zaujímalo prečo. A na konci? BUM! Poriadne prekvapenie, pri ktorom som neverila vlastným očiam. A teraz ma naozaj veľmi zaujíma pokračovanie.

Veľmi sa mi páčila originalita magistéria. Viete, školu v jaskyniach len tak hocikde nenájdete. Prostredia bolo fantasticky opísané a predstavivosť naozaj pracovala na plné obrátky. A tiež sa mi páčilo, že hlavný hrdina nebol tak neskutočne veľmi výnimočný, že všetko a všetkých zachraňoval bez ujmy na zdraví, všetko dokázal a išlo mu to najlepšie zo všetkých aj keď doteraz s mágiou nemal nejaké skúsenosti. Páčilo sa mi, že na neho nebola sústredená taká obrovská pozornosť všetkých naokolo, ako to v niektorých knihách býva. Jednoducho to bol chalan ako všetci ostatní a dokonca ešte nemotornejší, keď mal zranenú tú nohu. Toto bolo podľa mňa fakt obrovským plusom.

V predchádzajúcej škole si vždy želal, aby mu dovolili športovať. Tu mu dali aspoň šancu a teraz je iba na ňom, či udrží tempo.

Myslela som, že táto kniha bude pre mňa sklamaním a nemala som veľké očakávanie. Zároveň som sa však na ňu tešila. A musím povedať, že sa mi skutočne páčila a sklamaná určite nie som. Je to naozaj skvelý a originálny príbeh, ktorý je rovnakého typu ako Harry Potter a jeho milovníci si určite prídu na svoje. Do postáv aj príbehu sa dokážete úžasne vžiť a začítať. A myslím, že autorky to zvládli naozaj brilantne. Ak chcete akciu, mierne napätie, nový svet a mágov a prekvapivý zvrat, tak určite siahnite po tejto knižke. Pretože ja ju môžem naozaj len odporúčať a dúfať, že sa vám bude páčiť tak ako mne.

Recenzoval: Naty Chudá