Zavri oči a snívaj

Viete čo ma na knihe upútalo ako prvé? Chcem to spomenúť než začnem hodnotiť a vypisovať všetky mínusy a plusy... Chcem začať týmto. Keď som knihu uvidela po prvý raz, bola som ohromená. Trvalo mi kým som si vôbec prečítala anotáciu, pretože táto kniha ma tak strašne krásnu obálku! Na svete je mnoho vydarených obálok, ale len raz za čas sa podarí takáto nádherná. Tie farby, tá ilustrácia... Skrátka všetko čo sa na obálke nachádza je absolútne prekrásne. Pritom to nie je prehnané.

Obálka sa v podstate drží hesla "Menej je niekedy viac". Všetko je jemne zladené a naozaj je na to radosť pozerať. Keď som ju držala v rukách prvý krát, musela som si ju poriadne obzrieť a vychutnať si tu krásu. Viem, že to veľa ospevujem, ale vážne je krásna. Dúfam, že vám neprekáža, že som začala týmto a ešte sa aj poriadne rozpísala. Sľubujem... už idem hodnotiť :).

Po vytešovaní sa z obálky môj pohľad rýchlo putoval k anotácií. Po jej prečítaní som sa musela schuti uškrnúť takým tým spokojným úsmevom. Téma knihy sny? Sem s tým! Anotácia sľubovala niečo iné a originálne, nuž a to sa mi páčilo. Mnoho kníh je na jedno kopyto, avšak nápadov je využitých toľko, že je obdivuhodné keď niekto dokáže vymyslieť opäť niečo nové. Sny sú mne osobne veľmi blízke. Je to téma, ktorou sa rada zaoberám aj vo svojom voľnom čase a vždy sa poteším, keď sa nejaký autor odhodlá napísať o tom knihu. Inak to nebolo ani v tomto prípade. Vedela som, že si to musím prečítať.

Popravde aj cez to nadšenie som sa obavám nevyhla. Prečítala som si recenzie, ktoré neboli zrovna nadšené, ale prirodzene som sa nenechala odradiť. Mala som vysoké očakávania? Nepopieram, že to je možné... Preto po rozčítaní knihy prišla akoby ľadová sprcha. Nech som sa akokoľvek snažila, nebavilo ma to. Knihu som stále odkladala a hľadala si hocijaké dôvody aby som od nej mohla odbiehať, alebo som ju vôbec nemusela čítať. Takýmto štýlom to išlo asi prvých 100 strán. Bola som podráždená z toho, že sa neviem začítať, pretože miesto čítania som trávila čas nezmyselne a zbytočne ním márnila. Potom sa to však zlepšilo.

Hneď to bolo o inom. Začalo ma úprimne zaujímať ako sa vyrieši zápletka a ako sa dokážu vysporiadať hlavní hrdinovia. Čím viac sa dej stupňoval, bolo to lepšie a lepšie. Koniec bol vlastne naozaj výborný a mala som radosť, pretože po dočítaní vo mne ostal dobrý pocit. Už som necítila rozčarovanie zo začiatku. A práve preto sa mi kniha tak ťažko hodnotí. Na začiatku to bola bieda, lenže neskôr sa to zlepšilo... výrazne. A tak mi je ľúto dať nízke hodnotenie. Vždy som na knihy mäkká, pretože sa v nich snažím nájsť aspoň niečo pozitívne.

Postavy sa mi svojim spôsobom páčili, aj keď v mnohých ohľadoch sú zvláštne. Hlavná hrdinka Alice je v podstate fajn. Nemôžem povedať, že by som si ju nejak výrazne obľúbila, alebo že by sa mi dostala pod kožu. Skrátka mi nevadila a fungovalo to. Neliezla mi na nervy, aj keď občas na to príležitosť bola. No koniec koncov ako som už spomínala, bola fajn.

Pri Maxovi je to podobne. Možno, že by som si ho aj dokázala obľúbiť, no vždy keď som ho aj začínala mať rada, tak ma niečim naštval. Týchto dvoch nemilujem, ale mať rada ich mám.

Pri čítaní tejto knižky treba mať otvorenú myseľ a chuť na nové a nepoznané. Nachádza sa tu mnoho nereálnych, divných prvkov, ktoré sú priam nelogické. No keďže ide o sny, tak chápem, že je to snové. Sny nemusia dávať vždy zmysel a pri tejto knihe to vidieť. Nápad je to však naozaj zaujímavý a originálny čo si cením. Nie je to dokonalá kniha. Nájdete v nej zopár klišé prvkov. Čo vám poviem... YA klasika. Ale aj tak je to príjemné a oddychové čítanie. Autorka sa očividne na začiatku potrebovala rozpísať, čo býva často problémom. Koniec koncov knihu hodnotím pozitívne a som rada, že som ju čítala. Neviem, či sadne každému, ale každopádne to aspoň stojí za pokus. A čo vy? Už ste počuli o tejto knižke :)?

Recenzovala: Kristína Dražovská