Vydrží ich láska bolesť a stratu? India Place (Samantha Young)

Začiatky lásky Hannah a Marca ste už mohli postrehnúť  v príbehu Liv a Natea. Ale čo sa však naozaj dialo, zatiaľ čo si všetci v jej okolí užívali tú pravú lásku?

Pred piatimi rokmi zostala Hannah sama, aby sa vyrovnala s tým, čo si pre ňu život pripravil. Teraz je Hannah učiteľka, ktorú jej profesia baví , no voči vzťahom je úplne chladná. Jediný muž , s ktorým ma Hannah neustály a blízky kontak, je Cole, brat jej priateľky Jo. Dá sa hovoriť o silnom pute, no o láske a iskrení neuvažujú. A aj keď je Hannah na prvý pohľad v poriadku, v sebe uchováva bolesť, ktorú si necháva iba pre seba. A potom ho opäť stretne. Marco sa znenazdajky opäť objaví v jej živote a bojuje o druhú šancu  stoj, čo stoj. Ale každý má svoje tajomstvá a v ich vzťahu ich od seba oddeľujú a keď sa Marco rozhodne priznať, zráža tým Hannah na kolená. Otvárajú sa staré rany a vznikajú nové, pretože život občas nie je fér. No Marco jej už dvakrát ,,podrazil nohy“. Dokáže sa Hannah postaviť na nohy aj cez bolesť a ísť s Marcom za ich šťastným koncom?

,,Sleduješ ma?“ ,,Skôr by som povedal, že sa ti aktívne venujem.“

Hannah sa mi pozdávala už v Jamaica Lane. Vo flashbackoch ste takúto Hannah mohli vidieť. Milá, nevinná, detským spôsobom stále zvedavá, no s dávkou mladej, dospievajúcej ženy. Hannah, už o päť rokov staršia, bola poznačená životom. Nevinnosť nahradilo tajnostkárstvo, detskú zvedavosť zas bolestivá znalosť a pridalo sa aj celkové utiahnutie. Áno, navonok sa stále javila ako spokojná, mladá žena, vnútri ju však už všetko zožieralo. Hannah sa mi ako hrdinka vcelku páčila, no okrem jej zápalu pre učenie na mňa ničím nezapôsobila. Nemala takmer nič, čím by zaujala, a tak sa odklonila od iných hrdiniek, čím vynikla. Preto sa Hannah radí len do priemerného davu hrdiniek.

,,Si Hannahin priateľ?“ Marcova odpoveď bola : ,, Nie. Nedovolí mi to.“ Beth na mňa nasmerovala roztomilý ohromený pohľad. ,,To je naozaj kruté, Hannah.“

Vedľajšie postavy ste už mali možnosť spoznať v predošlých dieloch, táto kniha neoplýva množstvom nových postav. Teda,samozrejme, že sú tam nové postavy. Kolegovia, žiaci, rodinní príslušníci...No len pár z nich sme mali možnosť spoznať bližšie. No nemyslím, že by to bol nejaký väčší problém. Predsa sa tam neustále objavovali predošlí hrdinovia a tí odľahčili pomerne dosť ťažkú atmosféru. Príbeh sa  taktiež okrajovo zameral na hlavnú postavu ďalšej knihy- Colea- a pekne ma ,,nažhavilo“ na jeho príbeh. A samozrejme, nedá sa zabudnúť na Marca. Na prvý pohľad bad boy, no ako náhle ste ho začali spoznávať, už ste ho tak nazvať nemohli. Bol dosť zakomplexovaný a aj si to jasne uvedomoval a preto, keď sa vyliečil, chcel všetko napraviť a urobiť to správne. Bol svojrázny a jasne si išiel za tým, čo chcel. Svojim spôsobom to bol naozaj dobrý hrdina a aj jeho príbeh a celkovo postava boli zaujímavé.

,,Som tvoj najlepší priateľ....Iba si zabudla. Moja chyba, ja viem. Pomôžem ti spomenúť si.“

Na príbeh Hannah a Marca som sa tešila. Trošku ma však prešla radosť, keď som zistila, že to opäť bude niečo bolestivé a niekto bude zlomený, citovo neprístupný. Tak trochu som dúfala v niečo uvoľnenejšie, niečo čo nerieši stratu a bolesť. No neprekážalo mi to. Samantha sa s Jamaicou pekne vyhrala a bola taká hravšia a predsa sa taktiež riešila bolestivá minulosť. Táto kniha mi prišla až príliš... smutná. Pokusy o zľahčenie situácie sa nepodarili a celým príbehom sa niesla určitá ťažoba. Naopak však oceňujem náhľady do minulosti. Čitateľ si tak mohol predstaviť ich spomienky. Od prvého kontaktu, cez priateľstvo k láske až k tomu bolestivému zlomu. Tieto časti sa mi veľmi páčili a u kníh ich veľmi obľubujem. Knihe nechýba ani skvelý štýl písania. Raz začnete a nechcete prestať. Verte mi. V ten deň, keď mi táto kniha prišla domov (v pondelok o 17: 00) a začítala som sa do nej, skončila som až o pol druhej v noci. Bolo mi jedno, že na druhý deň ma čakal dôležitý test z angličtiny. Chcela som vedieť ako to skončí, a tak som obracala stranu za stranou. Áno, koniec je jasne predvídateľný, ale aj tak vás to nepustí.

Recenzoval: Mara