Voľba / Nicholas Sparks

Travis Parker má všetko, čo muž potrebuje: dobré zamestnanie, oddaných priateľov či priateľky, dom na morskom pobreží malého mesta v Severnej Karolíne. Plným dúškom si užíva vymoženosti bezstarostného nezáväzného života – pestuje vodné športy a s kamarátmi pravidelne usporadúva obľúbené grilovačky – a drží sa presvedčenia, že vážnejší vzťah so ženou by jeho zabehaný životný štýl iba obmedzoval. To však trvá iba do chvíle, keď sa do susedného domu nasťahuje Gabby Hollandová. Napriek pokusom o dobré susedstvo akoby atraktívna červenovláska spočiatku mala Parkera v žalúdku. Ich vzťahu nepomáha ani skutočnosť, že Gabby má dlhoročného priateľa. Napriek tomu sa Parker neúnavne pokúša získať priazeň novej susedky, ktorá onedlho stojí pred osudovou voľbou. Jeho vytrvalé úsilie napokon oboch privádza na prah spoločnej cesty, ktorú ani jeden z nich vopred nepredvídal. Osud má však pre nich pripravenú ďalšiu, oveľa ťažšiu voľbu.

http://1.bp.blogspot.com/-P6jcVPt0rEI/VfwXMEy9xZI/AAAAAAAAFZ0/XMH1qZY4u0g/s320/Vo%25C4%25BEba%2B2.jpgFarby, sýte, akoby boli živé, v ňom vyvolávali predstavu, že príroda nám občas vysiela signály, aby sme nezabúdali, že po radosti zakaždým môže prísť zúfalstvo. No o chvíľu dúha zmizla, vrátilo sa krupobitie a uvedomil si, že radosť je niekedy iba ilúzia.

Ak mám byť úprimná musím začať s tým, že vlastne ani neviem kde mám začať. Veľmi, veľmi som váhala, či si túto knihu vezmem. Áno príbehy Nicholasa Sparksa som mala veľmi rada, no vždy sa mi jeho knihy až tak nevryli do srdca a vedela som, že niekde je chyba. Myslím si, že tá chyba bola skôr vo mne, než v jeho knihách a ten maličký kúsok ktorý mi tam chýbal som musela najprv nájsť sama v sebe aby som ho mohla objaviť aj tam. Som veľmi rada, že cez všetko som si ju nakoniec vzala a ani trošičku neľutujem, že som ju čítala. Práve v tejto knihe som konečne našla všetko čo som hľadala. Všetky Sparksove knihy sú skvelé, aj keď povedzme si úprimne všetky som nečítala, no z tých čo som čítala sa mi táto páčila asi najviac.

"Básnici vždy vravia, že skutočná láska sa končí tragédiou."

"A vy ste básnik?"

"Nie, iba opakujem, čo vravia básnici. Netvrdím, že s tým súhlasím. Ani vy s tým podistým nesúhlasíte. V láske uprednostňujem šťastný koniec."

http://4.bp.blogspot.com/-HgzVT9ulVoo/Vf7el4rpFtI/AAAAAAAAFaQ/Io0ZM5_2V1Q/s320/Vo%25C4%25BEba%2B3.jpgAk sa, ale zamyslíme nedá sa povedať, že by Nicholas bol nejak extra originálny spisovateľ. Veľa jeho kníh sú klišé a vkladá do nich rovnaké prvky ako do svojich predošlých len ich trošku pozmení, no základ je vždy rovnaký. Vždy sa tam musí stať nejaká tragédia, alebo sa tam priblúdi nejaká choroba. Avšak ani jednému čitateľovi tento fakt nerobí problém a aj tak patrí Nicholas Sparks k najobľúbenejším spisovateľov románov. Prečo to tak je? Jeho štýlom písma. Jeho fantáziou a hlavne tým akú atmosféru vie do príbehu vložiť. On rozhodne má rozprávačský talent. Zakaždým svoje príbehy napíše v okúzľujúcom prostredí a ako som už spomínala tá atmosféra je neskutočná! Keď čítate jeho knihy prestávate vnímať realitu a doslova sa ocitnete tam niekde medzi hrdinami príbehu a vidíte to krásne prostredie. Nicholas Sparks je rozhodne skvelý spisovateľ cez všetky nedostatky a nedokonalosti. A možno aj vďaka tým drobným chybičkám je jeho talent ešte krásnejší.

"Poznám svoje možnosti. No aj tak si želám, aby som toho vedela viac. Keď som bola v siedmej triede, mala som učiteľa, ktorý miloval astronómiu. Vedel rozprávať o hviezdach tak, že som si to navždy zapamätala."

Hlavnou postavou príbehu je Travis Parker. Travis je mladý muž, ktorý by už aj túžil po zázemí a rodine, keďže je veľmi rodinne založený, no stále mu v živote niečo chýba. A tak strieda ženy, užíva si život, ale necíti sa byť naplnený. Jeho život by mu mohli ľudia naozaj závidieť. Má skvelých priateľov s ktorými má krásne zážitky a užíva si s nimi krásne a nezabudnuteľné chvíle, ale čo sa týka súkromného života, tak to nie je až taká sláva. Travis strieda ženy, pretože žiadnu zo žien ktorú mal skrátka nemiloval. Travis je postava, ktorú si zamiluje zrejme 99% ženskej populácie ani ja niesom výnimkou. Je zábavný, milý, obetavý a naozaj skvelý priateľ. Je to proste človek, ktorého chcete mať

http://2.bp.blogspot.com/-9MyAna6BuhI/Vf7ermaT-QI/AAAAAAAAFaY/fG7zP1H5ndE/s320/Vo%25C4%25BEba%2B1.jpgvo svojom živote a tráviť s ním čas.

Táto kniha však nemá len jednu hlavnú postavu. Hlavnou postavou je aj Travisova susedka Gabby Hollandová. Tá je silná, samostatná žena, ktorá presne vie čo chce od života, no aj tak jej všetko nevychádza ako by chcela. Jej dlhoročný priateľ s ktorým už je dlhý čas s ňou akoby nemal ďalšie plány a tak ich vzťah upadá a je doslova prázdny. Myslí si, že čo robí ju napĺňa a robí šťastnou, no uvedomuje si, že to to tak nie je. Keď sa konečne zamyslí, zistí, že jej život vôbec, ale že vôbec nie je tak ako vždy chcela. Potrebuje začať odznova a konečne byť sama sebou. Gabby je skvelá. Spočiatku mi možno aj mierne liezla na nervy, no potom som si ju obľúbila. Je silná, takisto zábavná, milá a áno občas stráca nervy, no nech sa deje čo sa deje je inteligentná, rozvážna a zamilujete si ju.

Donedávna sa mu zdalo, že ešte veľa toho nepozná. Jestvujú ľudia, ktorí tvrdia, že poznajú na všetko odpoveď, alebo aspoň odpovede na zásadné otázky života, ale Travis im nikdy neveril. Na ich sebavedomí, s akým rozprávali alebo písali, bolo čosi ospravedlňujúce.

Ja som v prvom rade šťastná, že som si našla cestu k tomuto skvelému autorovi a objavila som jeho spisovateľské čaro. Doma mi leží ešte jedna knižka od neho, ktorú som si dodnes neprečítala, takže verím, že sa k nej dostanem čo najskôr a pevne dúfam, že si prečítam aj jeho ostatné knihy. Čo sa týka tejto knihy, tak ja vám ju vrele odporúčam. Pre mňa to bola zatiaľ najlepšia kniha od Sparksa. Síce mi zlomil srdce a celé som to riadne prežívala, stálo to za to a vždy sa k nej budem rada vracať. To, že som si vybrala túto knižku bolo skvelé rozhodnutie. A možno som si ju nevybrala ja, ale ona mňa...

Recenzovala: Kristína Dražovská