Vodopád (Recenzia)

Po tom, ako sa prvá časť skončila slzami Eureky, ktoré zaplavili svet a mali oživiť Atlantídu, sa Eureka spolu s otcom, súrodencami, kamarátkou Cat a Anderom ocitá pod zázračným štítom uprostred nekončiaceho oceánu. Ich úlohou je nájsť strateného Nositeľa rodu Solóna, ktorý by im mohol povedať, ako majú zničiť vládcu Atlantídy Atlasa. Na ich ceste za víťazstvom sa však objaví množstvo prekážok.

Originálny názov: Waterfall

Vydavateľstvo: YOLi 2015

Séria: Teardrop

Diel: 2/3

Počet strán: 336

Žáner:  fantasy, YA,

Moje hodnotenie obálky: 5/5

Anotácia:

Eurekine slzy zaplavili zem a Atlantída ožíva aj so svojím krutým kráľom Atlasom. Len Eureka ho môže zastaviť, no najprv sa musí naučiť, ako proti nemu bojovať. Preto putuje oceánom v štíte hromového kameňa aj so svojou priateľkou Cat, s otcom, malými súrodencami a priateľom Anderom. Oslňujúci tajomný Nositeľ rodu, zaľúbený do Eureky, sľúbil, že jej pomôže nájsť Solóna, záhadného Nositeľa rodu, ktorý sa skrýva. Ten by jej mohol poradiť, ako poraziť Atlasa.

Keď sa konečne dostanú k Solónovi, uprostred skazy, ktorú spôsobili jej slzy, musí Eureka čeliť posmechu a narážkam atlantídskych čarodejníc, útokom nahnevaných zúfalých miestnych obyvateľov, no aj nečakaným odhaleniam o sebe. Vďaka nim dospeje k rozhodnutiu - ak bude dosť silná, môže toto poznanie využiť, aby porazila Atlasa a zabránila mu ovládnuť svet. No musí sa vzdať všetkého..

***

http://4.bp.blogspot.com/-z1IQwPr-QxE/VYZqqv8-QrI/AAAAAAAAHZ0/YGxkIc5mFl4/s320/vodop%25C3%25A1d%2B2.jpgPo tom, ako sa prvá časť skončila slzami Eureky, ktoré zaplavili svet a mali oživiť Atlantídu, sa Eureka spolu s otcom, súrodencami, kamarátkou Cat a Anderom ocitá pod zázračným štítom uprostred nekončiaceho oceánu. Ich úlohou je nájsť strateného Nositeľa rodu Solóna, ktorý by im mohol povedať, ako majú zničiť vládcu Atlantídy Atlasa. Na ich ceste za víťazstvom sa však objaví množstvo prekážok.

Po prvej časti som bola zo série nadšená. Prvú anjelskú sériu som od autorky nečítala, ale videla som na ňu skôr negatívne recenzie, a tak ma veľmi milo prekvapilo, že Slza je vážne dobrá. Neuveriteľne dobre sa čítala a páčil sa mi hlavne  celkový námet knihy - aj keď je príbeh o Atlantíde známy všetkým, nie je to častá téma kníh, čo robí zo Slzy veľmi originálnu sériu.

Môžem povedať, že aj v druhej časti si autorka zachovala svoj veľmi pútavý štýl písania a knihu som mala prečítanú za jediný deň, rovnako ako to bolo aj pri prvej časti. V podstate som si knihu užila a som zvedavá na záver série, ale akosi stále neviem, čo si mám o knihe myslieť. Asi som mala zbytočne veľké očakávania.

Na jednej strane je tu originálna téma, veľmi rýchlo a ľahko čitateľný štýl písania, nádherná obálka. Na strane druhej sa mi zdalo, že v knihe sa toho zas až tak veľa nestalo. A pritom s autorkinou obrovskou predstavivosťou, ktorú rozhodne má, by sa s touto témou dalo skvelo pracovať! Nehovorím, že to bolo zlé, ale v porovnaní s prvým dielom to bolo viditeľne slabšie. Mám pocit, že ani tejto sérii sa nevyhla vec, ktorá je už, dá sa povedať, pravidlom - druhá časť je takmer vždy najslabšia z celej série.

http://3.bp.blogspot.com/-dOKVTwrSVLU/VYZqqisjklI/AAAAAAAAHZ4/dwolWL-VrgM/s320/vodop%25C3%25A1d.jpgĎalšou vecou, ktorej by sa autorka mohla vyhnúť, je jednoznačne milostný trojuholník. Ten je v tomto prípade navyše a kľudne by sa kniha bez neho zaobišla. Eureka by sa najmä mala sústrediť na iné veci, nie na to, či chce byť s najlepším kamarátom z detstva Brooksom, alebo s chlapcom, ktorý ju odmalička ochraňoval Anderom a pobehovať medzi oboma. (Ja osobne by som si teda nevybrala ani jedného...)

V každom prípade, kniha nebola katastrofou, čítala sa príjemne a keď som sa raz už začítala, skončila som až vtedy, keď som sa dostala na poslednú stranu. Ale keď Vodopád porovnám so Slzou, som mierne sklamaná. Od čítania tretieho dielu ma to rozhodne neodradilo a som naozaj zvedavá, ako to celé dopadne. Hlavne dúfam, že sa kniha bude odohrávať najmä v Atlantíde a že bude poriadne nabitá akciou.

Recenzovala: Alena Kováčová