Tento muž

Na živote mám najradšej jeho vrtkavosť. Nikdy totiž neviete, čo príde zajtra. V momente, keď si poviete, že ste dorazili na konečnú, zablúdi vám do cesty niečo, čo vám túto domnienku vyvráti. Tak to bolo aj s erotickou ženskou literatúrou. Dlho-predlho som si myslela, že už nič absurdnejšie prísť nemôže. No potom som sa začítala do knižky s čiernou obálkou...

Áno, Tento muž ma presvedčil, že absurdita nepozná hranice. Po šedej trilógii, sérii Crossfire či Božských bastardoch alebo cudzincoch som si myslela, že táto téma je už vyčerpaná. Že dosiahla úplný vrchol (alebo možno úplné dno?) a že sa autorky po celom svete radšej zamerajú na niečo iné. Ale sex, vzrušenie, milión orgazmov, posteľové radovánky, tajomná mužská, a hlavne nesmierne bohatá postava asi majú niečo do seba a čitateľky k sebe priťahujú ako magnet. Čo viac dodať, proti gustu žiaden dišputát, každý sa nachádzame v niečom inom, v inej téme, v inej postave, v inom prostredí. Čo nám teda Tento muž ponúka? A má nám ešte čo ponúknuť?

Kto už raz uchopil podobné „dielo“, vie, do čoho sa rúti. Svojím spôsobom tu ide o to isté, len s tým rozdielom, že sa nám trošku pozmenili mená. Ava O´sheaová je tu tá, ktorá sa bláznivo a celkom nevysvetliteľne(!) buchne do Jesseho Warda – ťažkého milionára, neuveriteľne nádherného, príťažlivého a sexualitou dýchajúceho muža. Ona je známa interiérová architektka, on je ten, ktorý má záujem o jej služby. Najprv sa stretávajú v pracovnom prostredí, potom aj v posteli. A zápletka? Hm, ťažko povedať, či tu nejaká je. Občas sa pohnevajú, občas sa doťahujú, potom sa zídu v mäkkučkej a luxusnej postieľke, kde na všetky existenčné problémy zabudnú, pretože sa im krv z mozgu nahrnie do úplne iných partií. A že tu tých scén nie je málo, to snáď už ani nemusím zdôrazňovať. Ak rady čítate nekonečné pasáže opisujúce upotené telá vykonávajúce rytmický pohyb, tu si prídete na svoje.

„,Ver mi, budeš kričať a tvoj krik nič neumlčí.´ Napla som všetky svaly. ,Ale porozprávajme sa o zajtrajšku,´ pokračoval útočne. ,Chcel by som si s tebou dohodnúť schôdzku.´
,Aby si ma mohol pretiahnuť?´
,Pozor na ústa,´ zasmial sa. ,Chcem, aby si prišla do Zámku. Dozvieš sa všetky podrobnosti, aby si už mohla začať pracovať na svojich návrhoch.´ Od prekvapenia som otvorila ústa. Sklonil hlavu, vopchal do nich jazyk a vášnivo ním na mňa zaútočil.“

S rukou na srdci úprimne píšem, že som sa tu skutočne snažila nájsť to čaro, o ktorom toľko básnia ženy po celom svete. Hľadala som, snorila, prevracala stránky, potláčala smiech, prízvukovala si, že toto nie je komédia ani paródia, naopak niečo, čo dokázalo nadchnúť celé masy. Nič. Neprišlo prekvapenie, neprišla žiadna pohnútka, kvôli ktorej by som túto knižku odložila na čestné miesto v mojej knižnici. Okrem malého tajomstva, ktorým autorka obkrútila postavu Jesseho, som tu nevidela žiadny dôvod, prečo pokračovať v čítaní. Tento záblesk dejovej línie bol však len prísľubom ďalšieho pokračovania, a to, či ma navnadil na to, aby som celá nedočkavá siahla po ďalších dieloch, tým si celkom istá nie som.

„Vrhla som sa mu do otvoreného náručia a narazila do jeho pevného tela. Tesne predtým, ako som si zaborila hlavu do jeho krku, som si všimla, že v tmavých očiach sa mu mihlo uspokojenie. Nedozvedela som sa, čo by mi urobil, no vedela som, že milujem jeho objatie. Rozhodla som sa bez dlhého uvažovania. Túlila som sa k nemu, blúdila mu prstami po chrbte a počúvala pomalý a pravidelný tlkot jeho srdca.“

Nad dôvodom, prečo sa ešte stále vytvárajú ďalšie a ďalšie série erotickej literatúry, sa zamýšľať nejdem. Tento žáner sa teší veľkému úspechu, preto sa nemôžeme čudovať, že ním máme zaplavené kníhkupectvá. Veď nie je nič ľahšie, ako napísať knihu bez deja, s prázdnymi postavami, ktoré sú len nositeľmi hormónov a rozprávkovo na tejto fraške zbohatnúť. Pokiaľ budú čitatelia, budú aj spisovatelia. No, teším sa na moment, kedy si raz spoločnosť uvedomí, že kniha potrebuje aj niečo viac než len dve postavy, ktoré spája vzájomná túžba a príťažlivosť.

Recenzoval: Martina Melišková