Šťastná sedmička

Skutočne nemám slov na túto knihu. Bola tak neskutočne geniálna, že netuším, ako napíšem túto recenziu. Autorka nám v knihe predstaví hlavnú hrdinku Willow, ktorá je inteligentná, múdra, geniálna, trochu čudáčka a samotárka, posadnutá medicínou a rastlinami.

Willow patrí jednoznačne medzi hrdinky, ktoré sú silné, neoblomné aj keď sa im v živote dejú katastrofické veci. Autorka nám tiež predstaví tvrdohlavú Mai, ktorá asi vždy dostane čo chcem a čudného Quant-Haa, ktorý nie je taký, ako sa na prvý pohľad zdá. Ďalej je tu Pattie, ktorá je starostlivá a dobrosrdečná, Dell Duke, výchovný poradca, ktorý sa nakoniec ukáže ako skvelý chlap a Jairo Hernandéz, taxikár, ktorému Willow zmení život. Postavy v tejto knihe sú zaujímavé najmä svojou odlišnosťou a tým pádom sršia originalitou a musíte si ich obľúbiť. Každý z týchto ľudí je z iného sveta, nemajú to v živote najľahšie a aj tak si medzi sebou nájdu úžasné porozumenie a vzájomnú podporu.

V prvom rade sa mi veľmi páčil štýl  písania. Žiadne siahodlhé súvetie, ale jednoduché pár slovné vetičky, ktoré sa čítali tak ľahučko a rýchlo, že som sa ani nenazdala a bola som v polke. Obdivujem prekladateľku, pretože určite nebolo jednoduché túto knihu preložiť tak úžasne, ako to dokázala ona. Naozaj to bolo skvelé, pútavé a úžasné. Ďalšia vec, čo sa mi páčila, bolo striedanie tých pohľadov. Čitateľ pri tom dokáže pochopiť podstatu aj ostatných postáv, nie len Willow a to dávalo knihe veľké plus.

Teraz si uvedomujem, že život je jedna dlhá a namáhavá cesta cez mínové pole a nikdy neviete, ktorý krok spôsobí, že vyletíte do vzduchu.

Určite poznáte to, keď dočítate knihu a aj keď nevedomky ju zadelíte do kategórie. Sú knihy, ktoré vo vás zanechajú rôzne pocity, knihy, pri ktorých ich zároveň milujete aj nenávidíte, knihy, ktoré máte chuť hodiť o stenu, knihy, od ktorých si zoberiete nejakú radu do života alebo poučenie. Túto knihu však nedokážem zadeliť nikde. Je to výnimočná knižka, ktorá má v sebe nezvyčajný, originálny príbeh, plný krásnych myšlienok, ktoré sú jednoducho pravdivé či chcete alebo nie. Jediné, čo viem, že mi táto kniha nehorázne prirástla k srdcu, že ju proste nehorázne milujem a že som ju určite nečítala  posledný krát, pretože takýto príbeh len tak niekde neuvidíte. Táto kniha bude jednoznačne jedna z mojich top kníh tohto roka. Pravdupovediac, veľa som od nej nečakala. Myslela som, že bude nudná, zdĺhavá o ničom, ale bola úžasná a môžem povedať, že ten preklad si určite zaslúžila a som veľmi rada, že som ju mohla prečítať.

Neviem čo viac povedať. Na knihe som nenašla ani jedinú chybičku, ani jediné hluché miesto, nič, čo by som jej mohla vytknúť. Nebolo to nič fantasy, nič s akciou, bol to jednoduchý príbeh obyčajnej Willow, ktoréj život zrazu naberie nečakaný smer. Do Willow som sa dokázala vžiť, vedela som si predstaviť, ako sa cíti. V tejto knihe nájdete jedine silné priateľstvo, nečakanú lásku medzi neznámymi ľuďmi, ktorí chvíľu žijú ako rodina a vzájomnú podporu medzi odlišnými ľuďmi. Ja vám túto knihu odporúčam najviac ako sa dá. Proste utekajte do kníhkupectva a kúpte si ju, pretože je jednoducho úžasná a uvidíte, že neoľutujete tie peniažky, ktoré za ňu dáte.

Hodnotenie: *****

Recenzoval: Naty Little