Som zlovestný vládca?

Obálka je proste úžasná. Obálka prvej knihy tiež bola krásna a táto je ešte krajšia! Tá červená sa tam veľmi dobre hodí a vytvára tak "honosnejší" vzhľad celého prevedenia obalu kompletne. Nádherné ilustrácie, ktoré nie len, že sú na obálke ale aj v samotnej knihe pri každej kapitole, sú nádherne prevedené a ten, kto ich ilustroval má odo mňa obdiv, pretože sú naozaj pekné.

Call oddelil z trojuholníka pizze malé koliesko mastnej korenistej klobásy a strčil ruku pod stôl. Okamžite pocítil vlhký jazyk chaosom posadnutého vlka, keď zviera schmatlo pochúťku.

"Nekŕm tú potvoru," nevrlo ho upozornil otec. "Jedného dňa ti odhryzne ruku."

Ubehol už nejaký ten čas, keď som čítal prvú knihu z novej päťdielnej série Magistérium - Železná skúška od bestsellerových autoriek Holly Black (Kronika rodu Spiderwickovcov, Panenka z kostí..) a Cassandra Clare (Nástroje smrteľníkov, Pekelné stroje...) a dopadlo to veľmi, veľmi dobre. Príbeh prvej knihy sa mi veľmi páčil, no a skoro po roku...neviem či presne, tak napíšem skoro....som sa dočkal druhej časti, pokračovania s názvom Medená rukavica. Dopadlo to však podľa mojich očakávaní?

Och, samozrejme, že dopadlo. Bola to proste úplne super jazda! Od prvej knihy sa to veľmi, veľmi dosť líši - je to akčnejšie, magickejšie a pre mňa i zábavnejšie, no zároveň aj napätejšie.

Hneď prvou nevýhodou, ktorú mala táto kniha, ktorú som postrehol už na samotnej cca. desiatej strane bolo to, že to vychádza strašne pomaly - druhý diel vyšiel takmer po roku. Na to, že sú to tenučké knižôčky je to dosť veľký čas a pokojne sa priznávam, že som odvtedy zabudol kopu vecí. Naozaj veľkú kopu vecí. Jednou z nich bol aj to, že som nevedel, kto je Celia. Potom som si však spomenul. Haha :)

Ak ste si scrollovali recenziu ďalej s tým, že po vyššom odstavci tu nájdete ďalšie negatíva, hneď vás zastavím. Práve od tohto odstavca sa začína vlna chvály. ŠTART! :D

No...čo poviem (napíšem) ako prvé...Začnem s postavami, i keď sa k ním nechcem nejako až tak zdĺhavo venovať, pretože som o nich písal v recenzií na prvú knihu. Callum je ako vždy - svojrázny a originálny, je to postava, ktorá mi neskutočne prilipla k srdcu a to ani neviem vysvetliť prečo. Proste je to taká postava, do ktorej sa prevtelíte a ani neviete ako. Aaron bol super. Tamara bola skvelá, i keď mi na začiatku liezla na nervy a ak ste knihu čítali, viete prečo. No a Jasper....ten bol taký...ako to povedal Aaron na konci? "Chvastúň." Jaspera som zo začiatku vôbec nemusel, v priebehu knihy som si ho postupne obľuboval, no len trošku...ku koncu som zhodnotil, že Jasper je fajn postavička.

Na tomto dieli sa mi takisto páčilo, že tam bolo viacej Callumovho otca - Alastaira. Síce s ním nemám nejaký "vzťah" ale páčilo sa mi, že do tohto deja patrí viac ako v prvej knihe tejto kúzelnej série.

A opäť mi to nedá a ja opäť sa musím vyjadriť k ohlasom, že to je len kopírka Harryho. Vy viete veľmi dobre, že Harryho milujem nadovšetko a nedám naňho dopustiť a s pokojnou hlavou hovorím, že Magistérium nie je ďalší Harry Potter. S HP to má spoločné len čo to málo, že je to príbeh odohrávajúci sa v magickej škole (pri čom je tá škola úplne iná, ale predsa je to škola...) a hlavnými postavami sú traja najlepší priatelia, pri čom jeden z nich je dievča. Magistérium sa vôbec nepodobá na Harryho a nechápem tých, ktorý to porovnávajú. Magistérium je originálna séria, jedinečná.

Čo sa týka štýlu, znova musím vzdať hold tomu, že autorky spolu napísali túto knihu ako jeden príbeh. V knihe je vidieť, že Holly s Cassie sú najlepšie kamarátky a že sa poznajú, že dokážu napísať príbeh. Zbožňujem to, že nikdy neviete, ktorú kapitolu, alebo teda pasáže a scény, písali jednotlivé spisovateľky, pretože máte pocit, že to napísal jeden spisovateľ. Jeden dobrý spisovateľ!

Kniha sa číta rýchlo, netrpí žiadnymi miestami, pri ktorých by ste si povedali, že nech sa skončia čím skôr, že vás nudia, alebo že to by tam nemuselo byť. Alebo práve naopak - že tam nie je to, čo ste čakali. Proste takéto časti v tejto knihe nie sú a to je na tom také skvelé. Kniha je síce kratučká a keby niet tých obrovských písmen, kniha by mala možno sto päťdesiat strán :D Ale to je na tom krásne - že i na takých krátkych stránkach dokážu autorky, skvelé autorky!, veľmi zaujať.

Tejto knihe (a dúfam, že celej série) nechýba absolútne nič. Vie pobaviť, zaujať, vyčariť na tvári úsmev, pretože to je super magický príbeh a keď som to čítal, mal som pocit, že pred očami mám film a nie písmenká. Táto séria by bola úžasná vo filmovom prevedení, musím podotýkať. Samozrejme, keby sa toho chopil niekto schopný, čo sa týka adaptácie knihy do filmov...

Magistérium je čarovná séria, ktorá dokáže pobaviť, zaujať, prekvapiť a hlavne prebudiť vo vás ten pekný pocit, keď ste čítali detské knižky.

Táto séria je síce žánru middle grade fantasy, no obľubujú ju mnohý dospelý ľudia. No nie je to skvelé?

Táto kniha má len samé plusy a tie som spomenul vyššie. Proste túto sériu žeriem a zbožňujem každý skutok, ktorý si Callum Hunt pridáva do svojho zoznamu zlovestného vládcu :)