SLZA - Lauren Kateová

Vždy keď sa snažím ohodnotiť knihu, pozerám aj na pocity, ktoré som počas nej prežívala. Bola som smutná ? Chcelo sa mi plakať ? Tiekli mi sliny nad sexy chlapmi, ktorý sa objavili na každom rohu ? Či som sa od knihy vďaka napätiu nemohla odtrhnúť ? Z tejto knihy mám ale také nijaké pocity. Nemôžem povedať, žeby bola písaná veľmi smutne, skôr nebola veľmi veselá (samozrejme niektoré malé momenty to trošku vynahrádzali). A tak vo mne zostali také čudné zmiešané pocity.

V prvom rade som sa nevedela vcítiť do kože hlavnej hrdinky, ale podľa mňa, do seba nevidela ani ona. Eureka (mimochodom veeeľmi krásne meno) je typ hlavnej hrdinky, ktoré mi väčšinou lezú na nervy. Nevie čo chce, alebo chce rovno všetko, aj to čo nechce (žeby typické správanie ženy ? :D). Prefackať ju, by bodlo. Chce aby ju dotyčný aj miloval aj nechal na pokoji, rada by sa s kamarátom bozkávala, ale aj by chcela aby ostal kamarátom. Nemám rada hrdinku, ktorá má nedostatok sebadôvery, či sebaúcty a myslí si o seba iba to negatívne. Aj takáto bola Reka.

Zažila smrť matky, prežila pokus o samovraždu ale aj tak neplakala. Nevyronila ani jednu slzu.

V knihe bolo pomerne dosť opisov a úvah, prevládali nad dialógmi a spočiatku mi to trošku prekážalo, no v tretej tretine dej nabral rýchlejší spád a postupne sa aj všetko vyjasnilo. Zbožňujem obálku tejto knihy a celý ten nápad, ktorý autorka vytvorila. Trošku ma škrie, že názov celej série je Atlantída, pretože to veľa prezrádza. Prvá časť série je celkom pochmúrna, spočiatku vnímame knihu akoby z Anderovho pohľadu, i keď to tak nie je. Celá kniha je totiž písaná  tretej osobe, čo nieje až také obvyklé a práve preto si to cením. Prekvapivo sa mojou najobľúbenejšou postavou stala jedna z vedľajších a to najlepšia kamoška Cat. Dievča, ktorej hlavnou záľubou je obletovanie chlapcov a parádenie sa. Takéto typy v knihách nachádzam často, no tentokrát nejde o žiadnu hlúpučkú postavu.

Ach Ander !
Po dlhom čase neochkám nad hlavným hrdinom pretože by sa mi páčil, skôr kvôli opaku. Snažila som sa, zúfalo som sa snažila no stále mi na myseľ prišiel Ander z Košíc. :D Proste mi to meno nesadlo, aj keď som ho snažila čítať s 'E'. Niekedy ma celkom poteší ak autorka prirovná postavu k existujúcemu človeku, tentokrát tak nebolo. Podľa Eureky bol Ander podobný Paulovi Newmanovi z filmu Hud a to mi veľmi nepasovalo. Niektoré jeho opisy ma napriek tomu skoro dostávali do kolien

(Jeho oči sú ako oceán, jeho pery majú farbu koralu. Z jeho pokožky vyžaruje sila, pri ktorej poskakuje aj strelka kompasu.... Ruky, ktoré by dokázali chytiť padajúcu hviezdu.)

Nedá mi to, ale musím spomenúť opis prvého bozku. Keď si pritisol pery na jej ústa, neprekvapilo ju to. Stalo sa to tak, ako keď slnko vychádza, ako kvet rozkvitá, ako dážď padá z oblohy, ako mŕtvy prestane dýchať. Prirodzene. Nevyhnutne. Zaregistrovali ste, že autorka prirovnala prvý bozk k smrti človeku ? :D Chápem ako to myslela, ale aj tak !

Nad konečným hodnotením som dlhšie uvažovala a nakoniec knihu hodnotím priemerne. Neurazí a mladším a nenáročnejším čitateľom sa isto bude páčiť.

Hodnotenie: ***

Recenzoval: Nikee