Sedem listov z Paríža - Samantha Vérant

Ak by ste si knihu prečítali bez akejkoľvek informácie o autorke, tak ju jednoznačne zaradíte do červenej knižnice. No je to celé o inom. Tento krásny a dokonale romantický príbeh je skutočnou autobiografiou.Priznám sa,že napriek tomu som sa pri čítaní nemohla ubrániť pocitu,či vôbec môže byť takýto príbeh pravdivý.

sedem_listov_z_pariza.jpgSamantha (Sam) prežije v roku 1989 v Paríži prekrásny krátky románik s očarujúcim Francúzom Jean-Lucom, ktorý je vesmírnym fyzikom. Vráti sa späť do USA a po krátkom čase od Jean-Luca dostane postupne sedem prekrásnych romantických listov.Ani na jeden z nich neodpovie. Listy odloží a prežije dvadsať rokov bezdetného život vedľa Chrisa- muža,ktorého nikdy neľúbila.Spájala ich iba spoločná práca a labrador Ike.

Vo svojej štyridsiatke, keď sa jej život rúca ako domček z kariet a príde aj o prácu,sa rozhodne celý svoj život zmeniť.Rozvedie sa, presťahuje k rodičom do Kalifornie a kariéru výtvarnej riaditeľky vymení za opatrovateľku psov. Život má síce v troskách ale jedno stretnutie s priateľkou Tracy, s ktorou prežili parížske dobrodružstvo,obráti jej život o 180 stupňov.

Znovuobjaví sedem krásnych romantických listov a založí si blog,naberie odvahu a po dvadsiatich rokoch odpíše Jean-Lucovi. A on jej odpovie...Sam má chuť začať život tam,kde v lete 1989 skončil.

Píše sa rok 2009 a ona nachádza muža svojich snov,ktorého nádherné, trochu staromódne listy plné lásky ležali v krabici v jej šatníku. Veľká časť príbehu je o tom ako sa po toľkých rokoch prvýkrát stretnú a ako to medzi nimi naozaj funguje ako v rozprávke. Nechcem vám rozprávať obsah,aby som vás nepripravila o priam neuveriteľnú romantiku,ktorá sa môže objaviť aj v našom 21. storočí.

Nie je to však príbeh iba o láske, aj keď tá je hlavným motívom. Dozviete sa veľa aj o živote vo Francúzsku očami Francúza a Američanky. Pretože ma francúzsky štýl života vždy veľmi priťahoval, bol to dvojnásobný pôžitok.

Sedem listov z Paríža je kniha pre romantikov, pre optimistov,pre všetkých tých,ktorí veria,že začať odznova a naplno sa dá naozaj kedykoľvek. Je o hľadaní a nájdení lásky ale aj o tom,ako zlý vzťah dcéry a jej biologického otca,môže hlboko poznačiť mladú ženu a jej vzťahy s mužmi.

Ak by som si nebola zistila, že tento príbeh je skutočný, zaradila by som ho k romantickým mystifikovaným románom. Nádherné na tom je, že je to skutočný príbeh, kde po daždi výjde slnko. Princezné a princovia existujú,len sa inak obliekajú a nemusia byť z kráľovského rodu ani závratne bohatí. Krásny príbeh na letné dovolenkové dni. Prečítajte si, priatelia.

Recenzovala: Eva Bujňáková