Samantha Youngová - Scotland Street

Pre mňa dlho očakávaný diel série Dublin Street, do ktorého som vkladala veľké očakávania.

Plná očakávaní som na túto knihu čakala a nevedela sa dočkať, kedy sa konečne do nej začítam. Veľmi som sa tešila, že autorka nám v 5. diely ponúka príbeh Cola, ktorý sa nám v tejto knižnej sérii objavuje ako vedľajšia postava už od 2. dielu - London Road. Neviem či bolo dobé mať také veľké oči na túto knihu, pretože mi priniesla trošku sklamania. Ale i tak to nepokazilo moje celkové nadšenie z knihy. Ale poďme pekne od začiatku.

Už od prvej knihy - Dublin Street, som si obľúbila autorkin štýl písania. Autroka vie presne aj na základe malého množstva opisu upútať našu pozornosť. To veľmi oceňujem, pretože v knihe s nenachádza žiaden nadmieru zbytočný opis. To množstvo opisu, čo nám kniha ponúka je primerané na to, aby si čitateľ vedel predstaviť prostredie, do ktorého je dej zasadení a taktiež aby sa vedel vžiť s hlavnými postavami. A ak sa k tomu to skvelému základu pridajú perfektné dialógy, ktoré krásne oživujú prebeh celého deja, ktorý vďaka nim je plynulý a nenachádzajú sa tak v knihe hluché miesta, kedy by mal čitateľ nutkanie zavrieť knihu a viac sa k nej nevracať.

Hlavné postavy boli super. Hlavne Cole o tom niet žiadnych pochýb. Cola som si obľúbila hneď na začiatku a teraz nemám na mysli na začiatku tejto knihy, ale od prvého okamihu ako sa objavil v knihe London Road, ktorá bola venovaná príbehu jeho sestry. Vtipný, milý, nadaný, lojálny, priateľský... A takto by som mohla pokračovať do nekonečna. Ale keď poviem, že boj skrátka super, budete mi musieť veriť alebo sa o tom sami presvedčiť.  Cole bol skvelá postava, z nie práve najpríjemnejšou minulosťou. No napriek tomu sa nenechal minulosťou zlomiť a ďalej si žil svoj život.

Nestáva sa to u mňa často, ale hlavná hrdinka, Shannon úplne prirástla k srdcu. Veľmi som si ju obľúbila. Je to typ postavy, ktorý sa mi veľmi páčil. Shannon je milá baba, ktorá každého chlapa upútala svojimi vlasmi. Taktiež ako Cole, ani Shannon to nemala vždy ružové. Tak ako jej vlasy priťahovali pozornosť ľudí, tak ona pútala pozornosť chlapov. Bohužiaľ zväčša to bola pozornosť zlých chlapov, ktorý bol jeden lepší ako druhý. Shannom mi prirástla k srdcu aj svojou silou. Pretože nech sa v jej živote udialo čokoľvek, vždy našla silu ísť ďalej a nedovolila, aby ju ľudia zložili na kolená.
Takže čo sa týka hlavných hrdinov, TOP. Ale čo iné sa dalo čakať od Samanthy Younovej? Samozrejme, že len to najlepšie, pretože jej hlavné postavy v príbehoch majú vždy čo-to do seba a sú proste skvelé. A taktiež v tejto knihe tomu nebolo inak.

Ako som už vyššie napísala, kniha mi priniesla trošku sklamanie. Ale to bola len a len moja

chyba, pretože mám taký pocit, že som sa asi už prečítala romantických kníh so šťastným koncom. A taktiež je to predvídateľné a vedela som ako sa o nakoniec skončí.A taktiež mi miestami vadilo, ako s správala Shannon, no našťastie len miestami. Ale nevadí, pretože kniha odhliadnuc od týchto maličkosti bola senzačná a je mi jasné, že sa k nej časom ešte určite vrátim a opäť sa do nej začítam.

Čo dodať? Knihu zbožňujem rovnako ako celú túto knižnú sériu. Veľmi sa mi páči, že autorka nám vždy ponúkne aj nejaké tie novinky zo života hlavných postáv z predchádzajúcich častí. Takže ak chcete vedieť ako sa im darí, netreba zapájať svoju fantáziu, stačí len siahnuť po ďalšej knihe a tam sa dočítate ako sa má celý "klan", ktorý autorka vytvorila pre nás, čitateľov.

Recenzovala: Hana Kubišová