RECENZIA: Samantha Youngová - Jamaica Lane

Knihovníčka Olivia je krásne, ale hanblivé mladé dievča, ktoré má problém zoznamovať sa s mužmi. Pri rozhovore so sympatickým mužom stuhne a okamžite očervenie. Sama seba považuje za nepríťažlivú a príliš zahriaknutú na zoznámenie s niekým, kto by ju považoval za fyzicky krásnu a preto tiež nemá žiadne skúsenosti v tomto smere.

Kým jej rovesníčky v puberte vymetali párty a prežívali milostné romániky, ona sa starala o smrteľne chorú matku. Preto sa rozhodne urobiť vážne krok, ktorý jej zmení život. Svojho najlepšieho priateľa, sukničkára a známeho zvodcu krásnych žien, Nata Sawyera požiada o pomoc. Ten jej sľúbi nájsť stratené sebavedomie a flirt. Lekcie zvádzania však nesmú zničiť ich priateľstvo.

Knihy Samanthy Youngovej sa tešia na Slovensku veľkej obľube. Tretí diel zo série On Dublin Street s názvom Jamaica Lane je skvelým pokračovaním, ktorý vynikajúco pokračuje vo voľnom príbehu. Autorka sa rovnako dobre pohrala s písmenkami ako v predchádzajúcich knihách. Perfektne ho vyrozprávala a čitateľa určite zahriala pri srdci pri romantických, ale aj smutných chvíľach, ktoré postihli hlavnú hrdinku. Tiež mal vtipné momenty, o ktoré sa postarali rôzne postavy. Čo oceňujem je, že príbeh zaujímavo gradoval a čitateľov určite dostane do varu. Hluché miesta tam určite nenájdete a aj keď sa zdá, že príbeh má len jednoduchú kostru, má niečo do seba a dokáže zaujať.

Autorka opäť raz využila známe postavy z predchádzajúcich dielov a zároveň pokračovala aj v ich príbehu, kde im dala príležitosť rozvinúť svoje charaktery. Do popredia však posúva Oliviu, s ktorou sme sa krátko stretli v predchádzajúcej knihe London Road. Ako dcéra Mitcha, ktorý sa predstavil koncom knihy sa ukázala aj ona. Veľmi som si ju obľúbila a nie len preto, že je knihovníčka. Pôsobila veľmi milo a placho, ale takže prejavila aj svoju vášnivejšiu a odvážnejšiu stránku. Sukničkára Nata Sawyera som si zamilovala od prvého momentu. Ten chlap bol neuveriteľný, zaujímavý a nebol to hlupák, ktorému ide len o jedno. Taktiež sa bolo na čo pozerať, aj keď len v mojej hlave. Naopak, skôr mi prišiel veľmi inteligentný a príjemný. Táto dvojica určite nebola taká obyčajná, ale mali veľa spoločného a to hlavne problematickú minulosť. Sú tam tiež rôzne epizódne postavy, ktoré tiež boli fajn a pôsobili zaujímavo.

Čítanie Jamaicy Lane som si neskutočne užila a veľmi som si pri tom oddýchla. Bolo to jednoduché čítanie, ktoré si ma získalo a dokázalo si ma pritiahnuť. Dej nebol rozťahaný a bol tak akurát romantický, čiže ak čakáte nejakú limonádu, tak choďte o dom ďalej. Bolo tu pár erotických miest, ale neboli nezmyselné a rozťahané, čiže kniha mala svoju fabulu aj bez toho a išlo skôr o hĺbku. Autorka to rozvila, použila zaujímavý štýl a vyhrala s charaktermi či podobou tvorby. Preto je to kniha vhodná hlavne pre mladé ženy, ktoré si prídu na svoje. Tiež si myslím, že si užijete aj predchádzajúce diely, ale aj tie, ktoré sa len pripravujú. Štvrtého dielu, ktorý dostal názov India place, sa dočkáme v januári autorka nám predstaví taktiež známe postavy. Vy po Jamaice Lane určite siahnite, určite vám sadne a čítanie si užijete.

Hodnotenie: *****

Recenzoval: Christine