Recenzia knihy Pád anjelov 2 – Žiadostivosť (J. R. Wardová)

J.R. Wardová je jednou z mojich najobľúbenejších autoriek, jej knihy obsahujú všetko to, čo mám na knihách rada – sú tam nadprirodzené bytosti, napätie, romantika, erotika a tiež sa tam občas nájde aj nejaký ten humor.

Preto som bola veľmi rada, keď som sa dozvedela, že sa jedna z jej úspešnejších sérií bude vydávať aj na slovensku. No a ani som sa nenazdala a v rukách sa mi ocitol už druhý diel zo série Pád anjelov s názvom Žiadostivosť, ktorý sa mi mimochodom páčil o kúsok viacej ako prvá časť, ale o tom potom…

“Sedem smrteľných hriechov. Sedem duší, ktoré treba oslobodiť. Nastáva ďalší desivý zápas medzi démonom a Jimom Heronom, padlým anjelom so zatrpknutým srdcom. Neľútostný boj, v ktorom možno stratiť všetko.”

I v tomto diely sa stretávame s naším starým dobrým kamarátom Jimom, ktorý musí spasiť sedem duší, siedmich ľudí, ktorí sa ocitli na životnej križovatke. V závere prvého dielu sa Jim rozhodol, že musí pomôcť zachrániť svojho starého priateľa zo špeciálnych jednotiek Isaaca, ktorý sa ocitol preb bránou smrti. Preto sa Jim vybral na cestu, aby ho našiel a pomohol mu a pritom ani netuší, že sa nevdojak vydal na cestu za záchranou ďalšej ľudskej duše na ktorú si už Devina brúsi svoje ostré zubiská.

Ako som napísala už vyššie Žiadostivosť sa mi páčila o trošku viacej ako Chamtivosť, možno preto, že som už vedela do čoho pri čítaní idem. Bola som oboznámená so základnými princípmi a dej som si vedela užiť už od samého začiatku. Takisto autorka sa nezdržiavala zo zložitými opismi a prípravou deja a rovno sa po-hlavo pustila do príbehu. Čo som veľmi ocenila, pretože kniha získala na dynamike hneď od samého začiatku.

Do príbehu sa okrem starých postáv dostalo aj niekoľko nových, okolo ktorých sa začal odvíjať príbeh Žiadostivosti. Isaaca som si obľúbila už po prvých riadkoch, pretože som v ňom hneď odhalila dobrého človeka, ktorý mal žiaľ vo svojom živote smolu a dostal sa tam kde rozhodne nechcel byť. Každopádne jeho správanie bolo úplným protikladom k jeho výzoru (chlap navonok tvrdý ako skala sa správa ako ten najväčší gavalier). Už od úplného začiatku, som dúfala. že to pre neho skončí dobre a podarí sa mu pomocou lásky zvíťaziť nad zlým démonom.

J.R. Wardová skrátka a jednoducho vie, ako napísať dobrý príbeh, ktorý dokáže čitateľa úplne pohltiť, až do takej miery, že sa od knihy nebude vedieť za žiadnu cenu odtrhnúť a po dočítaní knihy, bude chcieť okamžite pokračovať v ďalšom diely. Samozrejme Žiadostivosť netvorí žiadnu výnimku z tohto jej scenára. Keby som mala prirovnať dejovú líniu k nejakej čiare, asi by som povedala, že sa podobá na horskú dráhu, kde sa pravidelne striedajú tie silnejšie – napínavé chvíle a stými slabšími a oddychovejšími. Ale pozor ani v týchto “slabších” chvíľach nebude mať čitateľ žiadnu šancu sa nudiť a dozvie sa v nich plno nových vecí. Alebo aspoň zažije pekne horúce erotické chvíľky.

Hodnotenie: *****

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.

Recenzoval: Fantaztika