Recenzia knihy Dublin Street 4 – India Place (Samantha Youngová)

Človek by si povedal, že po troch perfektných knihách to musí raz prísť. Raz skrátka musí prísť kniha, ktorá nieje až taká vydarená, ale žiaľ (alebo našťastie) som sa i teraz mýlila, pretože India Place, presne taká dobré, pokiaľ nie lepšia, ako jej predchodkyne.

India Place ma spojím príbehom zaujala už po niekoľkých stránkach. Našla som v nej totiž niečo o chlp iné ako v troch predchádzajúcich. Samozrejme i tu sme sa stretli s mladou a nežnou ženou, ktorá čaká na svojho princa. Ale dej je v iný v tom, že Hannah Marca poznala už veľmi dlho. Dokonca bola doňho aj zamilovaná a v priebehu knihy nás vtiahne do svojich spomienok, v ktorých pomaličky odhaľuje svoju pekne prepletenú a komplikovanú minulosť.

Dej v knihe postupuje veľmi svižne, začo vďačíme najmä Hannah a jej striedavým nerozhodným náladám, najmä čo sa Marca týka. Keď už si poviete, že sa im do cestu nemôže nič pripliesť a všetko bude fajn, príde jedno veľké BUM a všetko čo si Hannah s Marcom spoločne vybudovali je razom preč. Je síce pravda, že väčšinu prekážok si do cesty stavia samotná Hannah, ale čo si budeme vravieť niekedy je strach o vlastné bezpečie a budúcnosť proste väčší a hlasnejší ako zdravý rozum a kľudnú úsudok.

Každopádne knihu som si užívala od prvej stránky až po tú poslednú, náramne som sa pri nej bavila a dokázala som dokonale relaxovať. Čo je vlastne aj hlavná úloha kníh, zariadiť pekný oddych po dlhom a únavnom dni. Kniha India Place je ako stvorená na také to obyčajné poobedňajšie alebo večerné čítanie.

Recenzoval: Luc