RECENZIA: Jamie McGuireová - Prozreteľnosť

Vysokoškoláčka Nina Greyová si po smrti prechádza ťažkým obdobím. Spoznáva však Jareda, ktorý je tak trošku tajomný, hoci o nej viac než ktokoľvek iný. Medzi nimi dvomi preskočí iskra, ale ich láska patrí medzi tie zakázané.

Keď Ninu oslovi na ulici neznámy muž, ktorý chce dokumenty jej otca, začne jej hroziť nebezpečenstvo. Zistí, že Jared nie je len tak obyčajný mladík, ale jej osobný strážca. Kroky jej otca, kde sa zaplietol so samotným peklom im môžu veľmi ublížiť. Treba vrátiť to, čo bolo odcudzené, lebo za to Nina môže zaplatiť životom. A ochrániť ju môže jedine Jared, ktorý má nadľudské schopnosti.

Jamie McGuireová je svetoznáma autorka bestsellerov Krásna katastrofa a Chodiaca katastrofa, ktorými prakticky založila žáner New Adult, hovoria samé o sebe. Svojím debutovým románom Prozreteľnosť má tiež čo ponúknuť. Už od prvej vety čitateľa zaujme jej jedinečný a prepracovaný štýl tvorby. Táto kniha ma veľmi zaujala svojím námetom, ktorý zo začiatku vyzerá ako romanticky zameraná kniha. Neskôr sú to perfektne vložené prvky napätia a nadprirodzených javov. Z toho vznikol úžasný čitateľský zážitok, ktorý môže osloviť mnohých. Je skvelé, že táto kniha nie je len taká jednorázovka a dá sa k nej vracať. Má obrovský potenciál zaujať a urobiť obrovské haló v svete literatúry.

Hlavná hrdinka Nina sa mi veľmi páčila. Pôsobila ako niekto s kým by som nemala problém zájsť na kávu, pretože bola milá, priateľská a inteligentná. Čo mi na nej trošku vadilo bolo to, že kvôli Jaredovi svojich najbližších priateľov presúvala na druhú koľaj. Ale bolo v nej niečo hrdinské a mala v sebe toľko sebazaprenia, že sa dokázala obetovať za svojich milovaných. Jared bol zas chlap typu pastva pre oči, aj keď bol aj veľmi šikovný. Jeho typickou vlastnosťou bolo, že nedokázal nechať Ninu v hocijakej, čo i len mierne nebezpečpenej situácii a hneď ju mal tendenciu ochraňovať. A jej najlepší priateľ Ryan bol zas typický sladký chlapec, ktorý ju nesmierne ľúbil. Pripadal mi, že aj keď vedel, že Nina mu nebude city opätovať, nedokázal sa ich vzdať. To z neho robilo veľmi citlivého, milujúceho a obetavého mladého človeka, ktorý sa snaží dosiahnuť to čo chce.

Prozreteľnosť hodnotím ako úžasnú knihu. Veľmi ma zaujali nadprirodzené javy a celá téma dobro versus zlo. Jamie McGuireová vytvorila perfektný román pre mladých, ktorí by si ju nemali nechať ujsť. Štýl tvorby už pri tomto jej debute bol nesmierne vysoký a pri ďalších jej knihách to už je len kvalita, ktorú si čitateľ vychutná. Ja som si užila každú stranu a táto kniha mi zvrátila moju nechuť čítať hocijakú knihu. Ak máte chuť na niečo s dávkou mystery, napätia a lásky, Prozreteľnosť je tou pravou pre vás. Druhý diel s názvom Proroctvo vydáva knižná značky YOLi už tento september. Ninu a Jareda v ďalšom dieli opäť čakajú nástrahy minulosti, ktoré im poriadne zamocú životy. Ak máte radi young adult literatúru a váhate, či si túto knihu prečítať, určite neoľutujete. Originálna zápletka, úžasné spracovanie a správna dávka napätia jej minimum z toho, čo vám môže Prozreteľnosť ponúknuť!

Recenzoval: Christine