RECENZIA: Jamie McGuireová - Proroctvo

Ešte nedávno Nina Greyová bojovala proti pekelným silám, ktoré jej vzali milovaného otca. Teraz si musí rozdeliť čas medzi riadenie spoločnosti Titan Shipping, školu a svoju životnú lásku Jareda. Čas, ktorý by mala venovať spánku, je pre ňu miesto oddychu utrpením.

Každú noc sa jej sníva o násilnej smrti jej otca. Okrem toho si dáva za vinu, že jej kamarát Ryan odišiel bojovať do Afganistanu a spolu s ním odišla aj Claire, sestra jej snúbenca, pretože ho musí chrániť. Kvôli jej nezdravým stavom sa Jared snaží Shaxovi ukradnúť pekelnú bibliu a nájsť odpovede. Noví nepriatelia a noví priatelia. Kto je správny a proti komu rozpúta novú vojnu?

Jamie McGuire sa na Slovensku pomaly, ale isto stáva pojem dobrej literatúry pre mladých. Začala Krásnou katastrofou, ktorá si získala srdcia mnohých. Pokračovala Rančom na Červenom vrchu a Prozreteľnosťou, ktoré tiež získavajú dobré hodnotenia. Proroctvo je pokračovaním druhej spomínanej a naozaj sa vydarilo. Príbeh sa niesol v podobnom duchu ako predchádzajúci, ale zdalo sa mi, že malo väčší spád a rýchlejšie sa čítalo. McGuireová má svoj zaujímavý štýl tvorby, preto Proroctvo môže zaujať, nebolo totiž fádne, ale malo svoju dejovú líniu. Malo však aj svoje výkyvy ako nezmyselné vety či prázdne pasáže. Najväčšiu chybu som videla v preklade mien, čo mi prišlo pri príbehu odohrávajúcom sa v Amerike zbytočné a nereálne. Dá sa to prehliadnuť, ale mne to udrelo do očí aj napriek zaujímavo prebiehajúcemu príbehu. Mimochodom obálka je naživo úplne nádherná.

Keď porovnám postavy v prvom a druhom dieli, nevidím takmer žiadny rozdiel. Nina sa skoro vôbec nezmenila, nie je to síce najlepšia hrdinka, ale nie je úplne hlúpa, iba jemne naivná, ale inak fajn a príjemná baba. Najviac sa mi páčila v tomto dieli mužská trojka a to Jared, Bex a Ryan. Jared je pojem už sám o sebe a to hneď od prvého dielu. Páči sa mi jeho sila, neústupnosť, odvaha a nezdolateľnosť. Bex bol vtipný, originálny a na svoj vek až veľmi dobre vyzeral. Ryan je asi jediná postava, ktorá si ma v prvej knihe moc nezískala, ale v druhej to napravila. Neviem prečo, ale prišiel mi viac dospelý, odvážnejší či inteligentnejší. Čím ma najviac zaujal, že sa odhodlal ísť ďalej a nemárniť svojím životom, aj keď si vybral trošku nebezpečnú formu. Prekvapila ma tiež Kim, u nej to bol tiež zaujímavý zvrat. Takže postavy môžem zhrnúť ako pprepracovanejšie a rozvitejšie ako naposledy.

Čítanie Proroctva som si naozaj užila, aj napriek menším chybám. Námet je celkom príjemný a príbeh sa dobre číta. Postavy sú hlbšie a majú lepšie charaktery. Ako autorkinu druhú knihu v tom vidím určite zmenu k lepšiemu. Prvý diel mal aj viacero hluchých miest, v tomto som narazila len na niekoľko a pokračovala som v čítaní. Tiež ma potešilo, že v tomto dieli sa naozaj niečo stalo a nebolo to prázdne táranie do vetra, ako v niektorých iných knihách. Zvlášť koniec zaujímavo vygradovaný a perfektne zakončený. Po tomto sa naozaj oplatí počkať si na záver série s názvom Eden. Dátum slovenského vydania ešte nie je známy, ale určite to bude skvelé čítanie. Nám neostáva nič iné ako čítať všetky skvelé knihy Jamie McGuireovej dookola kým vyjdú ďalšie.

Recenzoval: Christine