RECENZIA: Holly Goldbergová Sloanová - Šťastná sedmička

Dvanásťročná Willow Chanceová je malý génius. Adoptované a vytúžené dieťa svojich rodičov, so zvláštnymi hobby. Nie je choroby a rastliny, ktoré by nepoznala. Jej naobľúbnejšou činnosťou je však počítanie do sedem.

Sedmička hrá v jej živote veľmi dôležitú rolu a točí sa len okolo neho. Mladé a inteligentné dievča sa totiž len veľmi ťažko zoznamuje. Ťakú cestu k nej majú aj učitelia, preto musí chodiť k výchovnému poradcovi. Jej jediní priatelia sú vietnamskí súrodenci, ktorých u neho spoznala. A aký by to bol génius, keby sa s nimi nerozprávala po vietnamsky. Život tejto zvláštnej mladej slečny sa však úplne zvrhne po smrti rodičov. Prežíva len za pomoci priateľov a začína si uvedomovať, že len siedmi ľudia stačia ku šťastiu.

Hneď na začiatok poviem, že Šťastná sedmička je neobyčajne krásna kniha. Americká autorka Holly Goldbergová Sloanová brnkla po tej správnej strune a napísala román plný citu a neobyčajných príhod. Premyslela každučičkú vetu až do poslednej bodky. Vtip, originalita, neobyčajnosť, zvláštne postavy, prevedenie... Tak to je len zlomok toho čo v tejto knihe nájdete. Jednou vecou, ktorá sa mi veľmi páčila je autorkin štýl tvorby, pretože mi pripomenul Johna Greena a jeho knihy. Písané to je totiž s veľkým citom a dôrazom na každú myšlienku. Preto si čitatelia knihu užijú na jeden dúšok, preto po každej jednej kapitole budete chcieť viac, až sa nenazdáte a dočkáte sa úžasného konca. Je to totiž neobyčajné krásne čítanie

Netuším, či som si niekedy tak užila čítanie, v ktorom bola hlavná hrdinka o toľko mladšia. Willow má len dvanásť rokov a na čitateľov však bude pôsobiť omnoho staršie, hlavne kvôli svojej genialite a myšlienkovým pochodom. Veľmi sa mi páčila jej odolnosť, nedala sa totiž zlomiť a ak aj mala na mále, snažila sa to ustáť. Rovnako môže zaujať svojím štýlom, určite totiž nepôsobí ako bežné dvanásťročné dievča, ktoré robí pokusy s mejkapom či podobnými záležitosťami. Radšej si oblečie svoje obľúbené veci do záhrady. Niekto by čakal, že to bude dievča v náručí puberty, správala sa však veľmi zdvorilo, slušne a inteligentne. Pár kapitol bolo napísaných aj z pohľadu Nguyenovcov či Della, takže sme sa dozvedeli čosi viac o nich. Každá postava môže čitateľa pobaviť a určite sa vám bude páčiť ako stáli pri Willow. Všetkých ich spájalo priateľstvo a aj keď boli úplne odlišní, každého si aspoň trošku obľúbite.

Šťastná sedmička je perfektné čítanie, v ktorom nájdeme aj niečo na zamyslenie. Človek jednoducho musí vedieť, aké hodnoty si musí v živote vážiť. Perfektne premyslený námet, ktorý zaujme. Ak hľadáte niečo podobné ako knihy Johna Greena či Stephena Chboského, určite siahnite po románe Holly Goldbergovej Sloanovej. Budete čítať jedným dychom, pretože tam nenájdete žiadne hluché miesta, miestami nájdete správne dávky vtipu a už od prvej strany budete vedieť, že táto kniha je perfektná. Presne taká totiž je, ohromné čítanie, ktoré si zaslúži to najvyššie hodnotenie. Na konci sa dozviete niečo iné. A to, že niekedy lepšie kráčať proti prúdu ako byť len ovcou v dave.

Hodnotenie: *****

Recenzoval: Christine