RECENZIA: Holly Black & Cassandra Clare - Železná skúška

Dvanásťročný Callum Hunt možno vyzerá ako obyčajný chalan. Veľmi dobre však vie, že keby sa zaplietol s mágiou, mohlo by to skončiť aj smrteľne.

Aj napriek tomu dostane pozvánku na železnú skúšku do Magistéria. A hoci keď sa snaží skúšku nezvládnuť, aj tak si ho majster Rufus vyberie za žiaka. Preto prichádza do školy v podzemí, kde sa učí ovládať elementy a bojovať proti Nepriateľovi smrti. Mladý čarodejník konečne nachádza svoje miesto na život a postupne si nachádza priateľov. Spoznáva Aarona a Tamaru, s ktorými študuje u majstra Rufusa a spoločne spoznávajú tajné zákutia Magistéria či odhaľujú rôzne tajomstvá. Železná skúška je len začiatok ich spoločného príbehu a musia sa postaviť aj ťažším testom!

Cassandra Clare ohromila čitateľov svojim tajomným svetom Tieňolovcov. Holly Black má na svedomí radu bestsellerov ako napríklad Kroniky rodu Spiderwickovcov či pripravovaného románu Nejchladnější dívka ve Městě chladu. Keď spoločne spojili sily vznikol magický svet Magistéria a mladistvých čarodejníkov. Prvý diel pripravovanej pentalógie ma veľmi zaujal. Bol skvelo napísaný a čítanie som si veľmi užila. Záver bol perfektný a príbeh úžasne vyvrcholil. Mám pár výhrad, keďže občas mi to pripomínalo Harryho Pottera. Boli to síce len maličkosti, ktoré si myslím, že boli skôr náhoda a v ďalších dieloch to bude úplne iné. Ďalšia vec, ktorá mi trošku vadila boli dve či tri hluché miesta.

Podobnosť Magistéria s Harrym Potterom vidím hlavne v tom, že hlavný hrdina Callum je obklopený dvomi priateľmi. On mi bol sympatický, vtipný a nekonvenčný. Nedal sa moc ovplyvňovať a stál si za svojím. Páčil sa mi jeho postoj k životu a tiež jeho energiu. Tamara mi pripomínala Hermionu, keďže všetko vedela a jej túžba po informáciách a byť vo všetkom najlepšia mi bola veľmi známa. Aaron mal však od Rona ďaleko, čo bolo skvelé a oceňujem to. Ten bol taktiež veľmi talentovaný a mal zmysel pre humor. Z tých vedľajších postáv bol veľmi zaujímavý Alaistar Hunt, otec Calluma a majster Rufus. Pri nich ma zaujala mágia a ich schopnosti, ktoré už boli už omnoho zložitejšie. Z postáv, ktoré mi vadili, tak to bol Jasper, ktorého by som najradšej niečím ovalila! Mal hrozné správanie a povahu, čo ja veľmi rada nemám.

Prvý diel zo série Magistérium môžem označiť za podarený rozbeh novej série. Aj napriek menším výhradám som túto knižku celkom rýchlo prečítala a tiež som si to náležite užila. Myslím, že je to ideálne čítanie hlavne pre mladších čitateľov, avšak aj pre tých, ktorí milujú už spomínaného Harryho Pottera. Podľa mňa to bolo zaujímavé a veľmi dobre napísané. Ak ste už čítali Železnú skúšku, určite vás poteším, že pripravované štyri diely budú vydané u nás. Druhý diel The Copper Gauntlet - Medená rukavica vyjde v USA v septembri a u nás budúci február! Máte sa na čo tešiť!

Recenzoval: Christine