RECENZIA: Gail McHughová - Stretnutie

Emily Cooperová má za sebou zložité životné obdobie. Jej milovanú matku pokorila krutá rakovina na svete zostala len sama. Má však pri sebe najlepšiu priateľku Oliviu a priateľa Dillona Parkera. Ten pri nej stál v najťažšom životnom obdobie, čo ich vzťah len utužilo.

Kvôli nim dvoch upustí rodné mesto a presťahuje sa do New Yorku. Tam si nájde prácu čašníčky v talianskej reštaurácii. Po prvom dni ju poprosí šéf, či by nemohla odniesť jednu donášku pre pravidelného zákazníka. Emily súhlasí a tak spozná Gavina. S bohatým mužom ju spojilo len krátke stretnutie, no oboch zasiahlo. Následne však Gavin zistí, že krásna Emily je priateľkou jeho obchodného partnera, no jeho rýchlo vzniknuté puto pretrvá. Dillon však Emily ukazuje svoju pravú tvár a ona zostáva neistá. Má opustiť lásku svojho života alebo nasledovať svoje srdce za mužom, ktorého práve spoznala?

Prvá, na Slovensku vydaná, kniha od americkej autorky Gail Hughovej pomaly nachádza svoje miesto na knižnom trhu. Stretnutie veľmi dobre napísaný román pre ženy, ktorá zobrazuje podstatu rozhodnúť sa správne. Hlavná hrdinka podstupuje životné skúšky, kde spoznáva zložitosť a správnosť hľadania odpovedí a premýšľanie nad svojimi činmi. Autorka možno do nenápadného a klasického príbehu vložila tieto zaujímavé komponenty. Nemôžem však túto knihu považovať za nejaký výnimočný autorský počin. Bolo to celkom príjemné oddychové čítanie. Autorka má dobrý štýl tvorby, ktorý však pokazil preklad. V tomto bude veľmi kritická, pretože zle zvolené slová inak dobrú knihu ochudobnili. Čitateľovi to môže pokaziť dobrý dojem, čo nie je práve pozitívny fakt.

Postavy tejto knihy boli spracované v okruhu ľudí, ktorí sa poznali a boli si blízki, takže máme možnosť spoznať takmer každú postavu aspoň z určitého uhlu. Musím poznať, že viaceré postavy mi neboli veľmi sympatické. Hlavná hrdinka Emily bola v pohode, ale v mnohých častiach mi doslova liezla na nervy. Jej nerozhodnosť a sklon obracať sa k skôr horším rozhodnutiam ma iritovali. Gavin sa mi páčil, tam nejako nemám čo vytknúť. Mal svoj názor, išiel si za svojím, bol inteligentný, prišiel mi prirodzenejší než tí typickí hrdinovia, ktorí majú veľké svaly, ich životným cieľom sú milióny a rozmýšľajú prirodzením. Dillon mi zas bol úplne proti srsti. Od prvého momentu mi liezol na nervy, bol to taký ten frajer, ktorý si myslí, že mu patrí svet. Mal takú odpudivú násilnícku povahu, ktorá možno nebola až taká zreteľná pre všetkých, ale mňa to iritovalo. Takže hneď zo začiatku mi v knihe prekážal.

Stretnutie je takým bežným priemerom romantickej literatúry. Bolo písané celkom dobre, preklad to však totálne pokazil. Postavy ma občas vytáčali do nepríčetnosti, ale niekedy boli zas v pohode. Dej bol v pohode, sexuálne scény boli fajn a neboli premnožené, avšak prišlo mi, že niektoré iné tam boli omylom, pretože to zbytočne naťahovali. Koniec bol dobrý, aj keď neviem si moc predstaviť druhý diel. Ja by som to zhrnula do dvoch  ďalších kapitol a finito. Ale, nehádam sa a druhý diel si rada prečítam. Počula som, že by mal byť lepší než prvý, tak som zvedavá, čo z toho vznikne. Mimochodom volá sa Pulz a v preklade vyjde v júli! Stretnutie vám odporúčam ako niečo jednoduché, kde nemôžte očakávať prehnané, ale môže vás zaujať.

Recenzoval: Christine