PROZRETEĽNOSŤ - Jamie McGuire

Jamie McGuire je autorka, ktorá sa u nás a aj vo svete preslávila Knihou Krásna katastrofa/ Beautiful Disaster (okrem nich existuje aj Chodiaca katastrofa a krátke poviedky k tejto sérii). Trilógia Prozreľnosť je jej prvotinou, ktorá spočiatku nezožala až taký veľký úspech.

Okrem týchto kníh napísala napríklad aj apokalyptický triller Red Hill. Jamie momentálne žije v Enide v Oklahome s jej mužom- pravým kovbojom.O 30 akrov pôdy sa delia so šiestimi koňmi, tromi psami a mačkou.

Príbeh o bohatej študentke Brownovej univerzity Nine a záhadnom ale božskom Jaredovi. Knihu som od začiatku pri čítaní musela pár krát odložiť, pretože keď som videla to Ninino konanie bolo mi do plaču. Ku koncu však nabrala príjemný spád a potom som ju nevedela pustiť z ruky.
Najväčším negatívom, je teda hlavná hrdinka. Mne pripadala ako dáka pojašená stredoškoláčka a nie baba na výške (ehm, poznámka: Nina si cmúľa palec!!!) Celý čas som na ňu nadávala, aká je blbá a naivná. Ďalej ma štval Ryan. Byť Ninou tak takého otravného chalana pošlem kade-ľahšie. Nie som proti priateľstvám s chalanmi, práve naopak... väčšinu mojich priateľov tvorí opačné pohlavie. Ale čo je veľa to je veľa. Nina si buď nechce priznať alebo nechápe istým skutočnostiam. Veciam, ktoré by pochopil každý idiot. Jared bol skvelý, ako to na božských hrdinov býva zvykom, úžasný. ;)

Oči mu zmäkli, vrátil sa ku mne. Teplo jeho dlaní mi preniklo do pliec. Stuhla mu sánka, na tvári sa mu miešali emócie. Spustil obočie, pritiahol si ma a pritlačil mi pery na ústa. Rukami mi prešiel od krku na tvár, chytil mi hlavu do dlaní. Okolie sa rozplynulo; teplo na perách ma oberalo odych. Aj keby ten bozk trval celú večnosť, bolo by to krátko.

Zase som si ale všimla maličkosti, ktoré McGuierová prehliadla, alebo na ne nemyslela. Napríklad Nina je neskutočne bohatá, no aj tak býva na internáte a sťažuje sa na hrozné sprchy. Alebo aj ten semester v škole trval strašne krátko :D Okrem študijných skupín sa Nina vôbec neučí, a aj tam vysvetľuje niekomu niečo úplne iné (aj ja by som chcela mať takú hlavu a všetko vedieť z pamäti.) Autorka mohla viac ozrejmiť svet do ktorého nás preniesla. V kútiku duše dúfam, že v ďalšej knihe nám to bohato vynahradí.

Nie je to to najlepšie čo som kedy čítala, ale taký priemer. Táto kniha by teoreticky mala byť zaradená pod New Adult, no to mi nesedí. Nina mohla byť kľudne stále na strednej. Vedľajšie postavy nedostali veľa priestoru, dej sa točí prevažne okolo Niny a Jareda. Myslím, že knihu by som brala omnoho lepšie ak by som od autorka zatiaľ nič nečítala a nemala prehnané očakávania.

Jednoduchá kniha, ktorá obsahuje ľahký dej, rozoberá romantické vzťahy a obtrie sa o nadprirodzeno. Tak takáto je Prozreteľnosť. Niekomu sadne, iný by od autorky čakal viac.

Hodnotenie: ***

Recenzoval: Nikee