Proroctvo

Pôvodne som túto knihu čítať nechcela. Po zlej skúsenosti s jednotkou som si povedala, že do druhej časti nepôjdem, pretože nepotrebujem zas čítať 300 strán Nininho a Jaredovho vzťahu. Ale okolnosti sa vyvinuli trochu inak a nakoniec som sa k tejto knihe dostala. A poviem vám, bola som celkom milo prekvapená.

Kniha bola úplne iná ako jednotka. Postavy boli síce stále rovnako strašné a Nina neustále liezla na nervy jej hlúposťou a ufňukanosťou, ale dalo sa to prežiť. No keď sa ide pomaly rozrevať z toho, že Jared ide na pár dní (možno 2) preč, tak to je vrchol. Veď to nerobia tínedžerky a nie dospelá žena preboha. Fňukanie typu "Ty si mi sľúbil, že ma nikdy neopustíš a bla bla bla..." Ako keby sa s ňou rozchádza. Ako keby jej život závisel od toho, či s ňou bude od rána do večera. Veď si už preboha museli liezť navzájom na nervy. Nina je jednoznačne najhoršia hrdinka, o akej som kedy čítala. Potom je tu príliš citlivkársky Jared. On proste nie je hrdina! On je idiot, ktorý je zaláskovaný do kravy, ktorá je taká strelená, že to nie je ani možné. Čo je hrdinské na tom, že sa rozhodne ukradnúť pekelnú bibliu démonovi? Nič! Preboha, ukradne pekelnú bibliu najhoršiemu démonovi, tak to je iný rebel toto. A koho tým zachráni? Svoju strelenú priateľku, ktorá mohla radšej zomrieť. K Ryanovi sa radšej ani nevyjadrujem, lebo to je tiež absolútny idiot. "Och bože nechce ma dievča, tak odídem do Afganistanu aby ma tam radšej nejaký vojaci zabili." Toľko k tomu. Ktorý chalan by preboha spravil toto?! Nikto! Totálna kravina. Claire. Svätá dobrá Claire, ktorá zachraňuje celý príbeh. Statočná, bojovná, bezcitná a jednoducho skvelá. Tomu sa hovorí normálne dievča. Aj Beth bola tentokrát fajn.

Dlho som mlčala. Najprv som chcela protestovať, ale v mysli mi rezonovali Eliho slová. Povedal mi, že je najvyšší čas prestať sa správať ako obeť. Veľmi jasne mi dal najavo, že dni utápania sa v pocite sebaľútosti sa nenávratne skončili.

Dobre končím s mojím výlevom týkajúcim sa postáv, lebo normálne by som z toho dokázala napísať aj celý článok. Ako som už povedala, táto časť sa mi páčila oveľa viac. V príbehu sa konečne objavila akcia, celý čas bola kniha zaujímavá, pretože tentokrát Nina a Jared spolu nespali na každej strane a dokonca som sa dočkala aj poriadnych nepriateľov. Konečne sa objavili démoni a Shax a nie len ľudia, ktorí po nich strieľajú obyčajnými zbraňami. Konečne to môžem nazvať fantasy!

Mínusom tejto knihy bolo tiež to, že bola dosť predvídateľná. To, čo Nine povedali a došlo jej až na konci, som ja vedela už na začiatku (ale tak berme to s rezervou, je to Nina). Alebo som presne vedela, ako kniha skončí. Trúfam si povedať, že by som ocenila oveľa iný koniec. Nie taký ako v rozprávočke, ale mohol zostať akčný a otvorený. No a ešte som čakala aj tretiu vec, ktorá sa samozrejme tiež stala. Autorka teda mohla lepšie využiť záhadnosť a pohrať sa s príbehom tak, aby čitateľ otváral ústa pri tých odhaleniach. Verím, že v tretej časti nám naservíruje poriadnu akciu, kvalitný príbeh plný nečakaných zvratov a poriadne využije potenciál tejto série.

Vôňa dažďa spolu s bubnovaním dažďových kvapiek odrážajúcich sa od strechy a vejárovitých listov paliem mi pripomenuli neďalekú minulosť, keď všetko vyzeralo nevinne a vzrušujúco.

Autorkin štýl písania je rýchlo čitateľný a príjemný a mne úžasne sadol. Príbeh tiež nie je nejako moc náročný, neobsahuje zbytočné opisy, tentokrát ani zbytočné udalosti (čo sa o jednotke povedať nedá) a máte ho prečítaný veľmi rýchlo, pretože knižka nie je hrubá. Mínusmi na tejto knihe sú len tie strašné postavy a predvídateľnosť deja. Teraz však rozmýšľam, že netuším, čo by autorka mohla dať do záverečnej časti, keďže tu sa stali tie udalosti, čo sa stali. Dúfam, že to nebude také ako jednotka, lebo ma asi trafí.

Nakoniec sa mi teda kniha páčila viac ako jednotka, bavila ma a som rada, že som sérii dala ešte jednu šancu. Ak ste čítali prvý diel a rozmýšľate, či sa pustiť aj do druhého, tak skúste, pretože bol kvalitnejší a akčnejší a proste bude sa vám páčiť. Táto kniha je podľa mňa ten lepší priemer. Keby mala lepšie postavy, tak sa aj kniha dá hodnotiť oveľa lepšie, lenže keď chcete celú knihu tie postavy skopať, tak to nie je bohviečo. Každopádne kniha u mňa získava 3 myšky a ešte porozmýšľam, či sa pustím aj do trojky.

Hodnotenie: ***

Recenzoval: Naty Little