Proroctvo paranormálnej lásky Niny a Jareda /Proroctvo - Jamie McGuire/

Určite každý z vás už pozná či počul o príbehu smrteľníčky Niny z mesta Providence, ktorej zomrel otec., Následne našla útechu v záhadnom chlapcovi, s ktorým ich vzťah neskôr prekvitol v lásku.

Avšak božský Jared nie je obyčajný chlapec, naopak má poslanie byť Nininým strážnym anjelom a to doslova s bonusovým balíčkom nadprirodzených schopností. A tak začína boj s nebom a peklom vďaka zakázanej láske anjela a smrteľníčky..

Prvý diel z mestečka Providence s názvom Prozreteľnosť vyšiel v máji roku 2014. Vtedy sme sa dočkali naozaj zaujímavej paranormálnej romance aj keď s drobnými chybičkami, ale vcelku s pútavým príbehom, v ktorom som jednoznačne videla potenciál. Nedokonalá ľudské dievča našla svojho anjela a to doslova a rozhodla sa stráviť s ním zvyšok života, čo naopak nevedeli stráviť posmrtné svety dobra a zla.

V druhej časti zo série Providence príbeh pokračuje. V tomto parte Ninu každý večer trápia nočné mory, v ktorých sa jej noc čo noc premieta smrť jej otca a najväčšmi ju trápi, že mu už nijak nemôže pomôcť. A aby toho nebolo málo, ničím nerušenú a pokojnú noc si môže dopriať len vtedy, ak je od nej jej láska dosť ďaleko. Jej zdravotný i psychický stav sa čoraz častejšie zhoršuje, pričom sa do jej denného režimu mieša škola, denné stretnutia s kamarátkami, ktoré si chce udržať, aby žila ako tak normálny život, no bola nútená i nastúpiť do práce namiesto jej zosnulého otca. Tak sa to na ňu kopí a kopí, pokým sa Jared a spol. nerozhodnú vyhľadať pekelnú bibliu, v ktorej sú odpovede na ukončenie ich trápení.

„Ranné slnko zalievalo steny zlatistou farbou. Leto bolo za rohom. Moji priatelia v škole sa rozprávali o dovolenke v trópoch a rodinných stretnutiach, no ja som bola príliš unavená, aby som plánovala čo i len najbližšiu hodinu.“

Po dočítaní Prozreteľnosti som mala menšie pochybnosti, ktoré sa ale dali prehliadnuť hlavne vďaka obrovskému potenciálu príbehu Niny a Jareda. Väčšina čitateľov tejto série uprednostňuje skôr druhý diel, no pri mne to bolo presne naopak. Množstvo lásky v prvom diele mi neprekážalo a pravdupovediac som čakala, čo na nás autorka vybalí v druhej časti. Tá si ale zrejme zabudla nožnice a pripravila si ich až na záver.

Zo začiatku som kapitoly hltala jednu po druhej a čakala na moment prekvapenia. No odrazu mi do konca chýbalo zopár desiatok strán a ja som pocítila sklamanie, čo mi bolo naozaj ľúto. Kniha bola totižto plná podstatne rovnakých scén, kedy boli pozmenené len detaily a vyvrcholenia sme sa dočkali až na konci spolu s akciou.

Veľa ľudí, ktorí dali šancu prvému zväzku sa sťažovali na hlúpe správanie postáv a najmä Niny. Jej osobnosť sa síce dočkala drobných zmien, no stále to bola ona. Takisto som nezaregistrovala autorkin zámer oddialiť postavu, ktorá text jasne oživovala svojimi uštipačnými poznámkami – Jaredovu sestru Claire, ktorá bola väčšinu knihy odcestovaná pri svojom talehovi (človek, ktorého anjel chráni).

„Nič na svete nejde tak, ako si človek naplánuje. Ľudia zomierajú, domy vyhárajú do tla a dcéra Cynthie Greyovej sa vráti k matke, aj keď sa zaprisahala, že po osemnástke s ňou už nebude žiť pod jednou strechou.“

Navzdory tomu, že je kniha písaná celkom čítavým štýlom a strávite s ňou len pár dní, iní sa jej budú chcieť skôr zbaviť. Pozitívna vec zo strany autorky je ale to, že zvykne všetko dobré si nechať nakoniec a tak vás bude napínať a napínať, aby ste sa tak či tak dostali až na koniec adychtivo čakali na posledný diel. Proroctvo i celá séria má určite zaujímavú a dobre spracovanú myšlienku spolu s nápadom knihy, pričom o osobnostiach postavách a dejovej stránke by sa to už nedalo povedať. Ak máte takéto ľahké, nedokonalé, ale zaujímavé príbehy radi, môžete siahnuť aj po tomto a spoločne so mnou čakať na posledný deň s názvom Raj, pretože ja jednoducho musím vedieť, ako to skončí!

Recenzoval: Zuzana Ľudviková