Nastal čas, aby sa tento muž priznal...Alebo: Priznanie tohto muža- Jodi Ellen Malpas

6.7.2014 som prvý krát v histórii Knižného neba spomenula dve slová: Tento muž. Dnes túto kapitolu uzavrieme. Ava a Jesse si v pokoji užívajú jeden druhého, chystajú svadbu a tešia sa na spoločný život.

No ak by Ava chcela žiť pokojný život naveky, nemohla by žiť vo svete tohto muža. Aj keď už si Ava myslela, že Jesse nemôže prísť s ničím novým, on ju prekvapí a znova naruší ich tichú harmóniu. Ava sa aj po svadbe zamýšľa, či urobila dobre a či je Jesse ten, kto tvrdil že je a či to všetko nie je lož. Nenastal čas len na to, aby sa tento muž priznal, ale aj na to, aby sa ich príbeh ukončil. Či v dobrom alebo zlom...to už je len na nich.

,,Udržuješ moje srdce bijúce, baby. A vždy bude biť len pre teba.“

Nikdy som sa netajila tým, že ma hlavná hrdinka aj hrdina vytáčali. Ava sa stále zmietala medzi dvoma názormi a Jesse by sa radšej nechal pochovať  pod čiernu zem, len aby nemusel prezradiť nič v určitom zmysle sa postavy polepšili a štvali ma o niečo menej.

o sebe. Tajne som dúfala, že sa to zmení a viete čo? Nezmenilo. Už hneď po prvých stranách sa tieto ich negatívne stránky objavili a ja som už iba gúľala očami. Dobrou správou však je, že viac sa prejavovali aj ich dobré stránky. Ako napríklad jeho hravosť či chvíle, keď bola jednoducho Ava šťastná a pokojne si užívala život s jej mužom, či sa zamýšľala nad vecami, ktoré od života chcela, ale ohľadom na situáciu ich musela zmeniť. Len musím povedať, že epilóg a Jesse celkovo, ma dosť prekvapil. Nikdy by som nepovedala, že Jesse je až tak sebavedomý a popravde aj perverzný  a šialený :D Naozaj. Ale ak to mám zhrnúť,

,,Moje krásne dievča. Moja vzdorovitá pokušiteľka. Moja pani. Môj anjel. Moja Ava.“

Správanie vedľajších postáv sa naopak zhoršilo.  Sam, Kate, rodičia, súrodenci ma svojim správaním neuveriteľne vytáčali a ja som po dočítaní knihy usúdila, že takto ma ešte žiadna vedľajšia postava nevytočila. Nikdy. A tu ich bolo takých viac- tlieskam Jodi, toto sa ešte nikomu pred tebou nepodarilo. Problémom vedľajších postáv bolo podľa mňa aj to, že dosť často sa na nich príbeh zameral.  Nie veľmi, Ava a Jesse boli stále prostrednou dvojicou, no často sa stalo, že príbeh ukazoval napríklad na Sarah, či Kate alebo inú postavu. Je fajn dozvedieť sa o nich niečo nové. Niečo, čo možno zmení váš názor na nich, ale občas stačí aj máličko. Možno by si na to mala Jodi dávať pozor aj do budúcnosti.

,,Už žiadne ďalšie priznania, pretože už nemám viac čo povedať.“

Keď som čakala na môj výtlačok, hovorila som si, či to bude stáť za to, alebo to opäť skopíruje  záverečný diel päťdesiatich odtieňov. Keď som prišla domov a naša si knihu, otvorila som ju na (naozaj. Občas až trochu moc.) Trochu tomu chýbal vtip, no ak Jodi naozaj chcela vytvoriť  také to dramatické a napäté prostredie, dobre. U mňa sa jej to veľmi nepodarilo, ale dobre.

náhodnej strane a zhodou okolností som si prečítala jeden dialóg. Zavrela som knihu a trpko som sa zasmiala. Prišiel mi tak známy - ten rozhovor. A potom som začala od začiatku a žasla. Jodi sa odvrátila zo schémy už napísanej knihy a vyvárala vlastný príbeh.  Samozrejme, stále si trochu pomáhala, ale už nie tak veľmi ako v predošlých dieloch. Menila priebeh príbehu, zápletku a tak som si po dočítaní mohla povedať: Toto bola kniha Priznanie tohto muža- nie opakovanie príbehu, ktorý tu už bol. Takže to veľmi oceňujem, aj keď s tým mohla Jodi prísť už skôr. K tomuto príjemnému bonusu si musíte pripočítať aj kvalitný štýl písania. Kniha sa číta rýchlo a veľmi ľahko. Ide skôr o oddychovú knihu, keďže tak trochu viete, čo sa stane... aj keď musím dodať, že to Jodi pekne dramatizovala

,,Všetko sa to deje, pretože ťa milujem.“

Séria končí a ja až teraz môžem povedať, že ste mali pravdu. Každým dielom sa táto séria zlepšovala, aj keď pri prvých dvoch dieloch to bolo pomalšie.  Tretí diel však začal celkom dobre a aj sa tak udržal. Hlavné postavy sa vytiahli vyššie, zatiaľ čo vedľajšie pekne klesli. Dej nabral vlastný smer, čo je naozaj veľké plus. Jodi sa snažila o udržanie napätej situácie, ale miestami to možno až preháňala a jej zámer tak úplne nevyšiel. Ale ak sa na to pozriem ako na celok, tak sa séria posunula na lepšiu úroveň. A ja poviem tejto sérii dovidenia s hodnotením: tri a pol obláčika.

Recenzoval: Mara